גבירותיי ורבותיי - כשלון: עד עכשיו בקאן - הישראלים הרבה מתחת לממוצע הכללי
סיכום הביניים ביום השני של תחרות קאן ליונס, רחוק מאוד מלבשר טובות עבור המשרדים הישראליים המשתתפים באירוע הפרסום הבינלאומי. לאחר פרסום רשימות השורטליסט ב-9 מתוך הקטגוריות שאליהן הוגשו עבודות מישראל, עולה כי יחס השורטליסטים הישראליים פר הגשות הוא הרבה מתחת לממוצע של התחרות.
מצער אמנם להוציא את האוויר מבלון ההליום של התחרות הבינלאומית החשובה ביותר בעולם הפרסום, אך בכל הקשור לתוצאות הסופיות, עד עכשיו, הישראליים יכולים לחוש מידה רבה של אכזבה שנמשכת כבר מספר שנים ברציפות. על פי חישוב של אייס, המבוסס על מספר השורטליסטים מתוך סך הכל של העבודות בכל קטגוריה, עולה כי השנה הסיכוי הממוצע של עבודה להפוך לשורטליסט ולהתברג לרשימת הגמר עומד על 10%. מתוך 9 הקטגוריות שבהן מתמודדים הישראלים ורשימת הפיינליסטים שלהן כבר פורסמו, אחוז העבודות שהעפילו לגמר נע בין 8%, שהוא הנמוך ביותר, בקטגוריית הדיירקט, ל-12% בקטגוריות הפרינט והחדשנות.
הישראלים רחוקים מהממוצע - אדלר וליאו ברנט (אולי) מצילים את המולדת
על פי הנתונים הרשמיים של פסטיבל קאן, המשרדים הישראליים הגישו ל-9 הקטגוריות שבהן פורסמו השורטליסטים 114 עבודות. הקטגוריות הן: Glass, סייבר, פרינט, פרומו, חוצות, PR, דיירקט, חדשנות ומובייל. על פי החישוב של אייס, לפי ממוצע כללי של 10%, הישראלים היו אמורים להחזיק בשלב זה 11 פיינליסטים בידיהם אך רק 5 הושגו: 2 לאדלר חומסקי ו-3 לליאו ברנט שבשלב זה "מצילים את המולדת". אחוז ההצלחה של הישראלים נכון לשלב זה עומד על 43% בלבד, פחות מחצי מממוצע התחרות ונתון זה בלבד מספיק כדי לתאר את תמונת המצב הלא מלבבת עבור הנציגים מישראל.
הסיכוי לשורטליסט עומד על 10% אך הסיכוי למדליה הוא כבר משהו כמעט בלתי אפשרי. 3% בלבד מתוך סך כל ההגשות לתחרות הופך למדליה כלשהי. השנה הוגשו לתחרות 41,170 עבודות, דהיינו רק 1235 ילכו הביתה עם אריה בידיהם. עבור הישראלים שהגישו השנה סך כולל של 177 עבודות, המשמעות היא סיכוי ל-5 מדליות וכאמור נכון לעכשיו, הסיכוי הזה קטן משמעותית לאור הביצועים הדלים.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצורך המחשת הפספוס, פרט לקטגוריות ה-PR והחוצות, הישראלים הביאו 0 שורטליסטים מכל הקטגוריות הבאות: Glass עם 2 הגשות, סייבר עם 10 הגשות, פרינט עם 10 הגשות, פרומו עם 31 הגשות, דיירקט עם 19 הגשות, חדשנות עם 4 הגשות ומובייל עם 7 הגשות.
מבחינת ליאו ברנט ואדלר חומסקי, המשחק עדיין ממשיך והתקווה עוד קיימת. ליאו ברנט הגיש השנה לתחרות 24 עבודות, כך שמתמטית הוא אמור להחזיק 2.4 פיינליסטים, מה שהופך את 3 הפיינליסטים שלו להישג מכובד, מעל לממוצע. אדלר חומסקי, גם הוא, הגיש לתחרות 16 עבודות וכבר עכשיו מחזיק בידיו 2 פיינליסטים - מעל לממוצע הכללי של 10%. על פי סיכויי ההסתברות לזכייה, ליאו ברנט ואדלר חומסקי שניהם ניצבים מתחת לרף המוביל לאריה עם 0.72 ו-0.48 כך שזכייה שלהם באריה, במידה ואכן תקרה, היא לא דבר של מה בכך, אלא הישג מכובד מאוד.
כאמור, מתוך 177 הגשות של המשרדים מישראל, 114 כבר מאחוריהם. 63 הגשות נותרו כחבל הצלה עבור שאר המשרדים שכפי שזה נראה, ייאבקו כדי לקבל שורטליסט כלשהו לרפואה. הקטגוריות הבולטות שנותרו הן מדיה שבה 27 הגשות מישראל, רדיו עם 9 הגשות מישראל, Design עם 5, מיומנות ביצוע (Craft) בדיגיטל עם 2 ו-Entertainment עם 9.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הערב, בשעה 19:00 שעון צרפת ייערך טקס הפרסים הראשון שבו בין השאר יוענקו הפרסים בקטגוריית החוצות, PR, פרינט, פרומו ו-Glass, ובו יידעו אדלר חומסקי וליאו ברנט האם זכו במדליה.
- 5.חחח אפילו לאונן על עצמכם אתם כבר לא יכולים.... (ל"ת)טל 22/06/2017 11:51הגב לתגובה זו
- 4.משה 20/06/2017 11:21הגב לתגובה זוישראל בקאן זה כמו ישראל באולימפיאדה. המספרים שלנו קטנים מידי בשביל לעשות מהם סטטיסטיקה. מספיק שביום האחרון אחד הקמפיינים יביא פתאום 2 אריות (ועובדה שליאו בארנט הביאו אתמול אריה) והפסטיבל הזה יהפוך פתאום להצלחה.
- 3.בינוני 20/06/2017 06:09הגב לתגובה זורעיונות קריאייטיב הזויים שלא נותנים אפילו קפיצה קטנה לעולם המלהיב. אוטומציה של קריאייטיב.
- 2.זו לא המסיבה שלנו אתהמקשיב? (ל"ת)אהוד בנאי 19/06/2017 17:24הגב לתגובה זו
- 1.עוד אחד 19/06/2017 17:14הגב לתגובה זומשרדי פרסום לא חושבים על ייצוג, הם פשוט זורקים עבודות בינוניות פלוס בשביל להגיד שהם השתתפו... חוץ מליאו ברנט, לאף משרד השנה לא הייתה הצדקה לגשת.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
