עוד אנשי תקשורת דורשים פתרון לדוברי הכבאות
אל מכתב כתבי הצפון מצטרפים כעת אנשי תקשורת מהדרום ומירושלים שקוראים ל"החזרת מערך הדוברות לעבודה" לאחר שביתת הדוברים בחודשיים האחרונים
עוד ועוד עיתונאים מצטרפים לקריאה לבכירי תחום הכבאות בישראל לפתור את בעיית דוברי כיבוי אש. לאחר כתבי הצפון וחיפה, גם כתבי אזור הדרום וכתבי ירושלים מצטרפים לקריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולנציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, לסיים את שביתת הדוברים, הפוגעת בעבודה התקשורתית השוטפת של כלי התקשורת.
"בתקופה האחרונה שובת מערך הדוברות בשירותי הכבאות וההצלה. לאורך השנים האחרונות התאפיינה מערכת היחסים בין העיתונאים בדרום לבין דובר המחוז, אלי כהן ודובר מרחב נגב, אדיר נעים, באמון הדדי", נכתב במכתב שנשלח היום לארדן ושמחי, ועליו חתומים 57 עיתונאים מכלי תקשורת ארציים ומקומיים המסקרים את הנגב, לכיש והדרום. "עבודת הדוברים נעשתה בצורה משביעת רצון, אחראית, מהירה ומקצועית. אולם לצערנו לאחרונה עקב אי הפעלת מערך הדוברות, אנו נתקלים בקשיים רבים במהלך עבודתנו השוטפת ללא הדיווחים, העדכונים והתגובות שהינם נחוצים מאוד, במיוחד כשאנו עומדים בפתחה של עונת הקיץ".
"בנוסף ישנן תאונות דרכים רבות, קשות וקטלניות בכבישי הדרום, עם לכודים שבהם מעורבים לוחמי האש וכך גם מצבי חירום ביטחוניים. על כל אלה הציבור איננו מקבל מידע בחודשיים האחרונים", נכתב. בהמשך ציינו החותמים כי "אין אנו רואים צורך להתערב בהליכים פנימיים ובמו"מ בתוך מערך הכבאות, אך אנחנו רואים חשיבות עצומה בהחזרת מערך הדוברות לעבודה באופן מיידי ויפה שעה אחת קודם".
על המכתב חתומים כאמור 57 עיתונאים, בהם צלמים, עורכים וכתבים מערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, מקומונים ועוד. בין החתומים אפשר למצוא את יניר יגנה (וואלה), אלמוג בוקר (חדשות 10), איציק זוארץ ואסף פוזיילוב (כאן), תמיר סטיינמן (חדשות 2), חוסיין אלהוברה (פאנט), גדי גולן (ישראל היום), אילנה קוריאל (ynet וידיעות אחרונות), אלמוג בן זכרי (הארץ), יאסר עוקבי (מעריב) ועוד.
- כבאי שנפגע ממפגע בתחנה יפוצה בסכום אסטרונומי
- עלה לו על העצבים: טראמפ צייץ 60 פעמים תוך שעה נגד ג'ו ביידן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברי תא כתבי ירושלים כתבו כי "אנו רואים לנכון לציין את עבודתם של הדוברים במחוז ירושלים: אודי גל דובר המחוז שמסירותו ומקצוענותו היא דוגמא ומופת לכל דובר וחסרונו מורגש בכל יום ואת מומי אלימלך דובר כב"ה בית שמש שעושה ככל יכולתו להעניק לנו את השירות הטוב ביותר".
מכתב כתבי ירושלים
על "מכתב הירושלמים" חתומים יעל פרידסון (ידיעות אחרונות ו-ynet), אפרת פורשר (ישראל היום), רועי ינובסקי, ורד יפתחי גרין, ורד פלמן ואיאד חרב (כאן), יוסי אלי (חדשות 10), ניר חסון (הארץ), משה שטיינמץ (וואלה), ירון אברהם (חדשות 2), אהוד אמיתון (סוכנות TPS), בנצי לזרוביץ (רדיו קול חי) ואריאל זיגלר (גל"צ).
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
כפי שפורסם באייס, מזה כחודשיים שדוברי שירותי הכבאות שובתים כחלק משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון. שירותי הכבאות מעסיקים דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי. תחתיו עובדים 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם כבאים במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי, ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן.
מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
