עוד אנשי תקשורת דורשים פתרון לדוברי הכבאות
אל מכתב כתבי הצפון מצטרפים כעת אנשי תקשורת מהדרום ומירושלים שקוראים ל"החזרת מערך הדוברות לעבודה" לאחר שביתת הדוברים בחודשיים האחרונים
עוד ועוד עיתונאים מצטרפים לקריאה לבכירי תחום הכבאות בישראל לפתור את בעיית דוברי כיבוי אש. לאחר כתבי הצפון וחיפה, גם כתבי אזור הדרום וכתבי ירושלים מצטרפים לקריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולנציב כבאות והצלה רב-טפסר דדי שמחי, לסיים את שביתת הדוברים, הפוגעת בעבודה התקשורתית השוטפת של כלי התקשורת.
"בתקופה האחרונה שובת מערך הדוברות בשירותי הכבאות וההצלה. לאורך השנים האחרונות התאפיינה מערכת היחסים בין העיתונאים בדרום לבין דובר המחוז, אלי כהן ודובר מרחב נגב, אדיר נעים, באמון הדדי", נכתב במכתב שנשלח היום לארדן ושמחי, ועליו חתומים 57 עיתונאים מכלי תקשורת ארציים ומקומיים המסקרים את הנגב, לכיש והדרום. "עבודת הדוברים נעשתה בצורה משביעת רצון, אחראית, מהירה ומקצועית. אולם לצערנו לאחרונה עקב אי הפעלת מערך הדוברות, אנו נתקלים בקשיים רבים במהלך עבודתנו השוטפת ללא הדיווחים, העדכונים והתגובות שהינם נחוצים מאוד, במיוחד כשאנו עומדים בפתחה של עונת הקיץ".
"בנוסף ישנן תאונות דרכים רבות, קשות וקטלניות בכבישי הדרום, עם לכודים שבהם מעורבים לוחמי האש וכך גם מצבי חירום ביטחוניים. על כל אלה הציבור איננו מקבל מידע בחודשיים האחרונים", נכתב. בהמשך ציינו החותמים כי "אין אנו רואים צורך להתערב בהליכים פנימיים ובמו"מ בתוך מערך הכבאות, אך אנחנו רואים חשיבות עצומה בהחזרת מערך הדוברות לעבודה באופן מיידי ויפה שעה אחת קודם".
על המכתב חתומים כאמור 57 עיתונאים, בהם צלמים, עורכים וכתבים מערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, מקומונים ועוד. בין החתומים אפשר למצוא את יניר יגנה (וואלה), אלמוג בוקר (חדשות 10), איציק זוארץ ואסף פוזיילוב (כאן), תמיר סטיינמן (חדשות 2), חוסיין אלהוברה (פאנט), גדי גולן (ישראל היום), אילנה קוריאל (ynet וידיעות אחרונות), אלמוג בן זכרי (הארץ), יאסר עוקבי (מעריב) ועוד.
- כבאי שנפגע ממפגע בתחנה יפוצה בסכום אסטרונומי
- עלה לו על העצבים: טראמפ צייץ 60 פעמים תוך שעה נגד ג'ו ביידן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברי תא כתבי ירושלים כתבו כי "אנו רואים לנכון לציין את עבודתם של הדוברים במחוז ירושלים: אודי גל דובר המחוז שמסירותו ומקצוענותו היא דוגמא ומופת לכל דובר וחסרונו מורגש בכל יום ואת מומי אלימלך דובר כב"ה בית שמש שעושה ככל יכולתו להעניק לנו את השירות הטוב ביותר".
מכתב כתבי ירושלים
על "מכתב הירושלמים" חתומים יעל פרידסון (ידיעות אחרונות ו-ynet), אפרת פורשר (ישראל היום), רועי ינובסקי, ורד יפתחי גרין, ורד פלמן ואיאד חרב (כאן), יוסי אלי (חדשות 10), ניר חסון (הארץ), משה שטיינמץ (וואלה), ירון אברהם (חדשות 2), אהוד אמיתון (סוכנות TPS), בנצי לזרוביץ (רדיו קול חי) ואריאל זיגלר (גל"צ).
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
כפי שפורסם באייס, מזה כחודשיים שדוברי שירותי הכבאות שובתים כחלק משביתה גדולה יותר שכוללת כ-300 כבאים העוסקים בתפקידים נוספים בארגון. שירותי הכבאות מעסיקים דובר ארצי בתקן מלא - יורם לוי. תחתיו עובדים 7 דוברי מחוזות שמנהלים עוד עשרות דוברי מרחבים, כולם כבאים במשרה מלאה שעוסקים בכיבוי, ובמקביל מדבררים בהתנדבות את פעילות המחוז או המרחב עליו הם מופקדים. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן.
מסוף חודש מארס חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.