טסים לקאן: אדלר במקום ה-1 ב'דג הזהב', ברוקנר ומנצ' אחריו
אירוע השיפוט של תחרות דג הזהב - תחרות הפרסום בחסות קבוצת שוקן (עיתון הארץ) נערך היום ובסופו המשרד שיצא עם החיוך הגדול ביותר והוכתר כמנצח הוא אדלר חומסקי. מודעת המשרד למפעל הפיס זכתה במקום הראשון על פי בחירת אנשי הקריאייטיב המובילים של תעשיית הפרסום המייצגים את משרדי הפרסום שהשתתפו והגישו מודעות לתחרות. במקומות 2 ו-3 זכו משרדי הפרסום ברוקנר יער לוי ומנצ', בתאמה, עבור המודעות למגדל ו-Veet.
למעלה מ-100 מודעות הוגשו השנה לתחרות שנשפטה על ידי למעלה מ-20 אנשי קריאייטיב במשרדי עיתון הארץ, בראשות יורם לוי, מנהל הקריאייטיב הראשי ושותף בברוקנר יער לוי וסיגל סינוואני, סמנכ"ל המסחר של עיתון הארץ ומי שמנהלת את התחרות ב-7 השנים האחרונות.
השנה, כלקח שנלמד מהשנה שעברה, אז הועברה ביקורת במהלך השיפוט עצמו על עבודות שלכאורה הזכירו, או הועתקו מעבודות אחרות מעבר לים, לפני התחרות עצמה ביקש יו"ר השופטים יורם לוי מהשופטים להעביר אליו מידע במידה ומישהו מהם מוצא מודעה שנראית כמועתקת.
ההחלטה הזו הובילה לכך שמספר בודד של מודעות שהתקבל עליהן מידע שכזה, הועלו על המסך לעיני השופטים, לצד המודעה המקורית, לכאורה. על פי החלטתו של לוי במידה ואחת המודעות שהתקבל עליהן מידע מקדים תעפיל לשלב השורטליסט - 12 המודעות שמתוכן נבחרות 3 המקומות הראשונים, אז ורק אז הן יוצגו לשופטים לצד המודעות שאותן הן מזכירות.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמדי שנה, הפרס לזוכים ב-3 המקומות הראשונים יהיה חבילת טיסות, שהייה וכניסה לפסטיבל קאן במימון קבוצת שוקן, המשמשת כנציגת הפסטיבל בישראל. המקום הראשון - אדלר חומסקי יקבל 5 חבילות אירוח, מתוכם 4 לאנשי המשרד ואחד ללקוח שהמודעה שלו זכתה. ברוקנר יער לוי, במקום השני, יקבל חבילה דומה ל-4 אנשים, ומנצ' במקום ה-3 יקבל חבילה עבור 3 אנשים. יצוין כי מנצ' רושם שנה שנייה ברציפות בין 3 הראשונים לאחר שבשנה שעברה זכה במקום ה-2.
בתוך כך, בהנהלת שוקן החליטו לתגמל את מנהלי השיווק המשתתפים בהגרלה נוספת מעבר לזוכים שוקן הגרילה בין כל מנהלי השיווק שמותגיהם ישתתפו בתחרות, כרטיס נוסף לתחרות קאן שבו זכתה חברת סיטרואן (לובינסקי).
המקום ה-1. אדלר חומסקי למפעל הפיס - לוטו
הזוכים. מימין: טל ריבן, אולגה וורובייוה, מוטי רובינשטיין ואוסקר מנדל
המקום ה-2. ברוקנר יער לוי למגדל
המקום ה-3. מנצ' ל-Veet
- 6.Push Forward 03/02/2017 13:13הגב לתגובה זונמאס כבר לשמוע שהפרסום בישראל חרא. נכון, הלקוח הישראלי פחדן ושמרן. אבל התפקיד שלנו, הפרסומאים, זה לדחוף אותו קדימה. לגרום לו להעיז, לא לפחד לעשות קמפיינים חדשניים וחצופים. לעולם לא נוכל להתקדם כי המשרדים מלאים מרמור וארס. אנשים כמוכם, אנשים שנכנסו לעולם הפרסום סתם, בלי אהבה ותשוקה אמיתית. אתם רק רוצים ללכת הביתה בשש ולעשות מינימום עבודה, וכשזה לא קורה, אתם מתעצבנים. תודו בזה, עם הזמן פשוט הפכתם מרירים, וזה לא הורס רק אתכם ולכן זה הורס את המשרדים. את האנשים שכן רוצים לעשות ולהוביל את הענף למקום שראוי לו. אז בשביל עצמכם ובשביל הסביבה שלכם, פשוט קחו את עצמכם ועיברו למשהו אחר שיעשה אתכם שמחים ומרוצים מהעשייה. שבת שלום
- נדב 05/02/2017 09:40הגב לתגובה זובאמת מה אתה טוען?
- באמאשלי שלא הבנתי אותך (ל"ת)נדב 04/02/2017 15:56הגב לתגובה זו
- 5.קופי 02/02/2017 21:11הגב לתגובה זוNever
- 4.רקוויאם לענף מת (ל"ת)מוצארט 02/02/2017 18:31הגב לתגובה זו
- 3.או ואבוי 02/02/2017 18:09הגב לתגובה זופרסומאים - תצאו מהסרט אתם זמניים ובקרוב תוחלפו! הפרסום מת תתקדמו.
- 2.המעניש 02/02/2017 15:59הגב לתגובה זומודעה 1 של אדלר סבבה וראויה מודעה 2 שחוק וגרוע, מודעת בית לחם ובמקרה של המשרד של יו"ר הוועדה מודעה 3 העתקה בוטה של מודעה מחו"ל אבל מה לעשות זה משרד הפרסום של דג הזהב והפרס למנהל השיווק? חזרו לנקודה 2... אכן, לקוח של המשרד של יו"ר הוועדה. יותר מדי סימני שאלה
- ד״ר רבינוביץ׳ 02/02/2017 19:31הגב לתגובה זוהמירמור שלך זה מפיטורים כואבים? מחוסר הגשמה? זין קטן? הורים שלא נתנו לך אהבה כשהיית ילד? פיסורה?
- 1.במקום השני זכה המשרד של שופט התחרות ובשלישי המשרד של פרסומאי התחרות (ל"ת)הישג מטורף 02/02/2017 15:56הגב לתגובה זו
- רפי גינת 02/02/2017 19:29הגב לתגובה זוהמקום הראשון זה של משרד שהשתתף בתחרות! לך תשיג חיים, יא עלוב.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
