טסים לקאן: אדלר במקום ה-1 ב'דג הזהב', ברוקנר ומנצ' אחריו
אירוע השיפוט של תחרות דג הזהב - תחרות הפרסום בחסות קבוצת שוקן (עיתון הארץ) נערך היום ובסופו המשרד שיצא עם החיוך הגדול ביותר והוכתר כמנצח הוא אדלר חומסקי. מודעת המשרד למפעל הפיס זכתה במקום הראשון על פי בחירת אנשי הקריאייטיב המובילים של תעשיית הפרסום המייצגים את משרדי הפרסום שהשתתפו והגישו מודעות לתחרות. במקומות 2 ו-3 זכו משרדי הפרסום ברוקנר יער לוי ומנצ', בתאמה, עבור המודעות למגדל ו-Veet.
למעלה מ-100 מודעות הוגשו השנה לתחרות שנשפטה על ידי למעלה מ-20 אנשי קריאייטיב במשרדי עיתון הארץ, בראשות יורם לוי, מנהל הקריאייטיב הראשי ושותף בברוקנר יער לוי וסיגל סינוואני, סמנכ"ל המסחר של עיתון הארץ ומי שמנהלת את התחרות ב-7 השנים האחרונות.
השנה, כלקח שנלמד מהשנה שעברה, אז הועברה ביקורת במהלך השיפוט עצמו על עבודות שלכאורה הזכירו, או הועתקו מעבודות אחרות מעבר לים, לפני התחרות עצמה ביקש יו"ר השופטים יורם לוי מהשופטים להעביר אליו מידע במידה ומישהו מהם מוצא מודעה שנראית כמועתקת.
ההחלטה הזו הובילה לכך שמספר בודד של מודעות שהתקבל עליהן מידע שכזה, הועלו על המסך לעיני השופטים, לצד המודעה המקורית, לכאורה. על פי החלטתו של לוי במידה ואחת המודעות שהתקבל עליהן מידע מקדים תעפיל לשלב השורטליסט - 12 המודעות שמתוכן נבחרות 3 המקומות הראשונים, אז ורק אז הן יוצגו לשופטים לצד המודעות שאותן הן מזכירות.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמדי שנה, הפרס לזוכים ב-3 המקומות הראשונים יהיה חבילת טיסות, שהייה וכניסה לפסטיבל קאן במימון קבוצת שוקן, המשמשת כנציגת הפסטיבל בישראל. המקום הראשון - אדלר חומסקי יקבל 5 חבילות אירוח, מתוכם 4 לאנשי המשרד ואחד ללקוח שהמודעה שלו זכתה. ברוקנר יער לוי, במקום השני, יקבל חבילה דומה ל-4 אנשים, ומנצ' במקום ה-3 יקבל חבילה עבור 3 אנשים. יצוין כי מנצ' רושם שנה שנייה ברציפות בין 3 הראשונים לאחר שבשנה שעברה זכה במקום ה-2.
בתוך כך, בהנהלת שוקן החליטו לתגמל את מנהלי השיווק המשתתפים בהגרלה נוספת מעבר לזוכים שוקן הגרילה בין כל מנהלי השיווק שמותגיהם ישתתפו בתחרות, כרטיס נוסף לתחרות קאן שבו זכתה חברת סיטרואן (לובינסקי).
המקום ה-1. אדלר חומסקי למפעל הפיס - לוטו
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הזוכים. מימין: טל ריבן, אולגה וורובייוה, מוטי רובינשטיין ואוסקר מנדל
המקום ה-2. ברוקנר יער לוי למגדל
המקום ה-3. מנצ' ל-Veet
- 6.Push Forward 03/02/2017 13:13הגב לתגובה זונמאס כבר לשמוע שהפרסום בישראל חרא. נכון, הלקוח הישראלי פחדן ושמרן. אבל התפקיד שלנו, הפרסומאים, זה לדחוף אותו קדימה. לגרום לו להעיז, לא לפחד לעשות קמפיינים חדשניים וחצופים. לעולם לא נוכל להתקדם כי המשרדים מלאים מרמור וארס. אנשים כמוכם, אנשים שנכנסו לעולם הפרסום סתם, בלי אהבה ותשוקה אמיתית. אתם רק רוצים ללכת הביתה בשש ולעשות מינימום עבודה, וכשזה לא קורה, אתם מתעצבנים. תודו בזה, עם הזמן פשוט הפכתם מרירים, וזה לא הורס רק אתכם ולכן זה הורס את המשרדים. את האנשים שכן רוצים לעשות ולהוביל את הענף למקום שראוי לו. אז בשביל עצמכם ובשביל הסביבה שלכם, פשוט קחו את עצמכם ועיברו למשהו אחר שיעשה אתכם שמחים ומרוצים מהעשייה. שבת שלום
- נדב 05/02/2017 09:40הגב לתגובה זובאמת מה אתה טוען?
- באמאשלי שלא הבנתי אותך (ל"ת)נדב 04/02/2017 15:56הגב לתגובה זו
- 5.קופי 02/02/2017 21:11הגב לתגובה זוNever
- 4.רקוויאם לענף מת (ל"ת)מוצארט 02/02/2017 18:31הגב לתגובה זו
- 3.או ואבוי 02/02/2017 18:09הגב לתגובה זופרסומאים - תצאו מהסרט אתם זמניים ובקרוב תוחלפו! הפרסום מת תתקדמו.
- 2.המעניש 02/02/2017 15:59הגב לתגובה זומודעה 1 של אדלר סבבה וראויה מודעה 2 שחוק וגרוע, מודעת בית לחם ובמקרה של המשרד של יו"ר הוועדה מודעה 3 העתקה בוטה של מודעה מחו"ל אבל מה לעשות זה משרד הפרסום של דג הזהב והפרס למנהל השיווק? חזרו לנקודה 2... אכן, לקוח של המשרד של יו"ר הוועדה. יותר מדי סימני שאלה
- ד״ר רבינוביץ׳ 02/02/2017 19:31הגב לתגובה זוהמירמור שלך זה מפיטורים כואבים? מחוסר הגשמה? זין קטן? הורים שלא נתנו לך אהבה כשהיית ילד? פיסורה?
- 1.במקום השני זכה המשרד של שופט התחרות ובשלישי המשרד של פרסומאי התחרות (ל"ת)הישג מטורף 02/02/2017 15:56הגב לתגובה זו
- רפי גינת 02/02/2017 19:29הגב לתגובה זוהמקום הראשון זה של משרד שהשתתף בתחרות! לך תשיג חיים, יא עלוב.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.