עוזב את דויטש: דניאל ברק מונה לסמנכ"ל קריאייטיב בסאצ'י LA
לאחר שנתיים במשרד הפרסום Deutsch LA (מקבוצת IPG העולמית) שהיה התחנה הראשונה שלו מחוץ לישראל, איש הקריאייטיב דניאל ברק (לשעבר במקאן תל אביב) ממשיך הלאה לרשת הפרסום פובליסיס. ברק יצטרף למותג הפרסום הבינלאומי הפועל תחת הרשת הצרפתית - סאצ'י ב-LA שבו ישמש כסמנכ"ל קריאייטיב וחדשנות ויעבוד "לרוחב" על מגוון תקציבי המשרד.
הלקוח המרכזי של סאצ'י LA הוא גם אחד הלקוחות הגדולים בארה"ב בכלל - מותג הרכב טויוטה, בין מותגי הרכב הזרים האהובים בארה"ב שמשקיע מדי שנה מאות מיליוני שקלים במדיה, מהם עובר למשרד הפרסום נתח נכבד כריטיינר. למרות שייכותו למותג הבינלאומי מהמצליחים בעולם, הסניף של סאצ'י ב-LA הוא לא אחד המובילים של הרשת. לשם כך החלו במשרד שהיקף כח האדם שלו עומד על כ-500 איש, במלאכת גיוסים במטרה להוציא את הסוכנות לדרך חדשה באמצעות טאלנטים צעירים כדוגמת ברק.
בתקופה שבה עבד ב-Deutsch LA טיפל ברק בעיקר בתקציבי פולקסוואגן ועמד מאחורי מהלכים שזכו בפרסי ה-ONE SHOW ומועמדות ב-Webby Awards. בנוסף לקח חלק בפעילות של מחלקת Deutsch Music שהוקמה במשרד עבור מהלכי מיתוג מוסיקלי. במסגרת זו עבדה המחלקה על מיתוגו של הזמר Charlie Puth.
לכל מי שמחפש את הצעד הבא בקריירת הפרסום ותוהה כיצד לעשות זאת - כדאי לשים לב לדרך שבה ברק עשה זאת. כמו במעבר ל-Deutsch LA, גם המעבר שלו לסאצ'י הוא תוצאה של "הד האנטינג" באמצעות ה-Linkdein, לאחר פנייה שהגיעה אליו מנציגי סאצ'י. לדבריו, בשיחה עם אייס: "ללא ספק, צריך להשקיע בלינקדאין כי זה פשוט עובד. במשרדי הפרסום בחו"ל מחפשים אנשי קריאייטיב מכל העולם ומבחינתם אין שום בעיה לעשות את זה בתהליך של הנפקת ויזת אמן, במידה ותיק העבודות של המועמד מרשים אותם".
עוד אומר ברק לאייס: "הגעתי לכאן בלי שום קשרים, פשוט ניסיתי וניסיתי בלי להתייאש. אני זוכר שהייתי בארץ וראיתי שמות של משרדים בארה"ב וזה היה נראה לי כל כך רחוק ובלתי אפשרי ומסתבר שזה ממש לא כך. מדובר בסוף באנשים שיענו לך אם תפנה אליהם, רק צריך לרצות והכי חשוב זה להגיע לכאן, גם אם ההצעה שקיבלת היא לא בדיוק מה שחלמת עליו".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
