"מדד סנטו" יבדוק נוכחות מותגים מתחרים ברשת: נתחיל עם גולדסטאר Vs מכבי
"רק אני והכרס שלי"
שוק הבירה והמשקאות הקלים בישראל מגלגל למעלה מ-150 מיליון דולר בשנה, כאשר בתחום הבירה המותגים המוכרים והוותיקים הם מכבי וגולדסטאר, לצד סדרת בירות בוטיק – תופעה שהולכת וצוברת לה תאוצה בשנים האחרונות. האם המובילות של 2 מותגי הבירה הוותיקים בשוק הצרכנים הפרטי והמסחרי באה לידי ביטוי ברשתות החברתיות? מצויד בבקבוק שליש ליטר שנייה אחרי שהתעוררתי, התיישבתי מול הזירות הדיגיטליות של מכבי וגולדסטאר, לגמתי ''לרוויה'', בחנתי, בדקתי, השוואתי ולהלן הממצאים. אבל רגע לפני שנתחיל, לדעתי, הנוכחות החברתית של מותג צריכה להיות אחת שיוצרת, מדברת, מעוררת רגשות חיוביים, מתכתבת עם קהל הגולשים שלה ובסופו של יום מניבה לאותו מותג לו יועדה מכירות! במקרה של שוק הבירה המקומי, מצופה מהמותגים לעורר אצל קהל הגולשים רצון, אהדה, חיבה, שייכות ובמילים אחרות: לרדת למכולות לרכוש שישייה כדי לאהוב ובעיקר לחזור שוב. נכון להיום (ובמקרה הספציפי לגבי 2 מותגי הבירה), הנוכחות החברתית וכתיבת תוכן וקופי איכותי לא בהכרח מספיקה. על מנת לקדם את התוכן ולחשוף אותו לקהל הרלוונטי נדרשת השקעה כספית, שתחשוף את הסרטון ואת פעילות הגולשים. הרשתות החברתיות מעניקות לנו פלטפורמות חינמיות להפצת תכנים, אך לצורך קידומם צריך לגרום לצרכנים להכניס ידנו לכיסה העמוק של החברה ולשלם.זאת לא הכמות אלה האיכות?


יש מכבי יש חברים. ובפייסבוק?

פוסט טראומה תדירות עדכון הפוסטים טובה מאוד, ומתעדכנת מדי יומיים-שלושה. מכבי ממעטת בפעילות גולשים, מקדמת את הפאן השיווקי הדומיננטי כדוגמת תערוכות, התייחסות לחגים ומועדים, אבל בלי לשתף כמעט את הגולש. מבחינת נראות וגרפיקה, הדף נראה מצוין. אבל גם שימוש בגיפים לא מספיק כדי לגרום לחובבי המותג המצליח לשרוד באת שהותם בדף, ולראייה - כמות הלייקים לפוסטים (אשר לא קודמו בתשלום) וכמות הלייקים הכללית בדף. לגבי פעילות האינסטגרם, גם פה היא כמעט לא קיימת. בהחלט נקודה למחשבה שחשוב למנף.
מה אני הייתי עושה?
ב-2 המותגים לא זיהיתי התנהלות מסיבית של פרסום ממומן. יכול מאד להיות שהסיבה טמונה בכך שפייסבוק וגוגל לא מאשרות פרסום למותגים שמעודדים צריכת אלכוהול. לדעתי, 2 המותגים יכלו "לעקוף" את הנושא על ידי פרסום "מסרים עוקפים". הייתי יוצר קהילה, משתמש המון באאטובריין וטאבולה, מעלה את תדירות הפוסטים לאחד לפחות ביום בכל פלטפורמה, ובאופן כללי מסנכרן יותר את ערכי המותג, את פעילות היח''צ המסורתי ופעילויות הקד"מ השונות עם המותג בזירה הדיגיטלית. הייתי מפתח ערוץ יוטיוב ייעודי למותגים, ומנצל את אופציית שידורי הלייב ביוטיוב ובפייסבוק, בייחוד במהלך אירועי החסויות השונים. שוק הבירה מצליח מאד בישראל. הפלטפורמות שקיימות היום יכולות לשמש בקלות לבמה פורייה למותגי הבירה השונים. לתחושתי, השניים האלה לא מביאים לידי מיצוי את היכולות ובטח של את ההשקעה הכספית על מנת לחזק את המותג.
מדד הסושייאל של סנטו
ציון 1: חלש. ציון 5: מצוין
החיפושים ב-30 הימים האחרונים. מקור: גוגל טרנדס
בירה מכבי: 26 חיפושים.
בירה גולדסטאר: 39
אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן
- 29.קרייאטיב 20/05/2016 22:20הגב לתגובה זואייס זה מדור של עולם הפרסום. זאת לא הליגה שלו. נראה שהוא ניסה לקפוץ קצת גבוה מדי. יש כמה שגיאות כתיב בכתבה, מעבר לזה רואים שהוא לא מגיע מעולם הפרסום ואין לו שום ראייה פרסומית אמיתית. עוד אחד ממשווקי הסושיאל דה לה שמאטע שמגדיר את עצמו "מנטור" ומנהל עמודים ללקוחות עם תקציבים של 500 שקל בחודש. על מנת להישמע מקצועי הוא שולח לאוויר כלמיני מונחים לעוסים ושימושים אפשריים בפלטפורמות דיגיטליות בהקשרים לא רלוונטיים. לצערי אני רואים שהוא לא באמת מבין על מה הוא מדבר, אגב, לא אתפלא אם הוא כתב את התגובה הממורמרת על משרדי הפרסום למטה. תבין שגם אם אתה עצמאי בתחום המדיה החברתית ואתה מרוויח טוב- אתה עדיין לא היית מתקבל לאף משרד פרסום גדול ): אופס.
- יש אותך ביותר ירוק וממורמר? (ל"ת)דניאל 21/05/2016 21:14הגב לתגובה זו
- 28.מוטי 18/05/2016 11:31הגב לתגובה זוק-ו-ר-ע!!!!
- 27.דן הראלי 17/05/2016 23:39הגב לתגובה זואחלה כתבה אכן אנחנו צריכים ללמוד המון מהמותגים המובילים בעולם שמזמן כבר משתמשים בפייסבוק כמותג לכל דבר, אבי תודה רבה מחכה לשבוע הבא דן
- 26.מיכל 17/05/2016 23:02הגב לתגובה זועבדתי עם אבי סנטו. הוא מבין את חוקי המדיה החברתית ברמות הכי גבוהות שיש ויודע לזהות מגמות הרבה לפני שהן צפות על פני השטח
- 25.ציפי גבע 17/05/2016 18:21הגב לתגובה זוכתבה מאד אינטליגנטית, מלאת מידע, יסודית כמו תמיד. יש לך המון ידע ואני שמחה על השיתוף. מחכה לכתבה הבאה. כל הכבוד.
- 24.סנטה קלאוס 17/05/2016 17:52הגב לתגובה זואייס שלום אשמח לקבל הצעת מחיר. גם אני רוצה לכתוב מדד על שמי ( מדד סנטה קלאוס ) שבודק את היחס בין התוכן השיווקי העצמי של בעלי משרדי פרסום, לבין כמות הזבובים על הקיר של המשרד שלהם. תודה סנטה
- 23.מוזי אנידג'ר 17/05/2016 17:25הגב לתגובה זושלום לכל המלעיזים. יש מצב שאתם עובדים במשרד פרסום כזה או אחר ומכתיבת התגובות שלכם נוטפת קנאה ענקית. מאחורי הטוקבקים האלה מסתתרים אנשים קטנים קטנים קטנים שעובדים השכירים פיצפוניים תחת טייטל מפוצץ בפירמה גדולה, מסוג משרדי הפרסום שאנו מנהלי המדיה החברתית העצמאים שמתעסקים רק בזה מתקנים את כל הטעויות שאתם עושים ללקוחות שלכם ובוכים טונות של כסף תחת הפירמה הגדולה אותה אתם נושאים בכזו גאווה. תלמדו מבנאדם שמביט התגובות שלכם ונקרא מצחוק על הקטנוניות שלכם כי בזמן שאתם מנסים לרצות את המאסטר הגדול, הפירמה, אבי מצליח בעמק לרצות את הלקוחות שלו. מאיפה אני יודע את כל זה ? מולקולות של אבי, מהתלמידים שלו היכן שהוא מלמד ומהעסקים הרבים במגוון תחומים וגדלים אותם הוא מנהל. אבי... שאפו איש יקר... גאה בך ואוהב את מה שאתה עושה. אתה יכול לצחוק על האנשים האלה כל הדרך לבנק וללקוחות במרומים שלך.
- 22.שולה 17/05/2016 16:28הגב לתגובה זובהיכרותי הקצרה עם אבי סנטו נכחתי להבין כי מדובר במקצוען שמבין עניין! הוא גרם לעסק שלי להשיג לקוחות חדשים בעזרת עצותיו הענייניות והמועילות! ואם כל זה לא מספיק, הוא גם סקסי בטירוף, חד וחריף! כיף שנוכל להתעדכן מידי שבוע במדד סנטו!
- 21.דויד ורד 17/05/2016 16:19הגב לתגובה זוכתבה מעניינת מאוד הגיע הזמן שהמותגים בישראל יתנהגו כמו מותגי חו"ל שאפו לכם אייס ואבי.
- 20.מכיר את המותג מקרוב 17/05/2016 16:17הגב לתגובה זוהבדיקה שנעשתה מאוד שטחית מה עם להראות את השיח שיש על המותגים ברשתות החברתיות חוץ מזה לעשות ראש בראש בין שני המותגים האלו קצת מטופש שניהם שייכים לטמפו ושניהם מטופלים דיגיטלית אצל אותו משרד- אלנבית משהו בסיסי שהיה כדאי לציין בכתבה אם עושים ראש בראש לפחות תשווה בין מותגים מחברות שונות שמטופלים במשרדים שונים ואז נוכל לראות גם דרכי פעולה וחשיבה שונים בינתיים עוד לא גירדת את פני השטח
- 19.מנהל מדיה 17/05/2016 16:05הגב לתגובה זואחלה כתבה. אחלה עצות. ולאלו שמקנאים תנשמו זה לא טוב המרמור אבי בהצלחה
- 18.מנהל מדיה חברתית 17/05/2016 13:56הגב לתגובה זודבר ראשון אפשר לקדם אלכוהול ע''י טירגוט נכון, רק אומר כמה חוסר מקצועיות יש לבעל הטור. דבר שני: ''מה אני הייתי עושה?'' מי הפך אותך למומחה בסושיאל יא חתיכת עולב. דבר שלישי: תמצא חיים
- 17.כל הכבוד על היוזמה !! נשמע מדהים!!! (ל"ת)תמיר 17/05/2016 13:54הגב לתגובה זו
- 16.נו, באמת 17/05/2016 11:29הגב לתגובה זומדד הקשקוש. בדיקה שטחית ולא רצינית של נוכחות דיגיטלית, שמעידה יותר מכל על מי שכתב אותה. אז כמה הנו-באדי הזה שילם לאייס כדי לקבל 'מדד'?
- 15.ישראל דהן 17/05/2016 10:53הגב לתגובה זואהבתי נורא את הכתבה, ישר כח
- 14.אחד שעובד.. 17/05/2016 10:39הגב לתגובה זוהנה עוד "מומחה", שלא נדע... אגב, איזה לקוחות הבחור מנהל? האם אופרציות מורכבות? האם עמודים מובילים? הוא ניהל משבר או מהלך משמעותי? הצעות הייעול שלו בשקל ועשרים, כל אחד יכול לנופף בטאבולה ואאוטבריין. אך האם יש תקציב? האם מנהל השיווק מאמין בפלטפורמה? חבל אייס, חבל...
- 13.בר טמבור 17/05/2016 10:32הגב לתגובה זויאללה, עשה לי חשק לבירה... ;)
- 12.יובל אלפנדרי 17/05/2016 09:15הגב לתגובה זואחלה מאמר ידוע שהסושייאל מדינה הפכה מזמן לחובה לכל מותג
- 11.דנה ?? 17/05/2016 08:19הגב לתגובה זומלבד הפוסטים של החברות עצמן, אין הן מופיעות בפוסטים? האשטאגים? כמה מדברים עליהם? חושבת שזה בהחלט נכנס.. הבדיקה נראית קצת שיטחית..
- 10.יענקלה 17/05/2016 00:13הגב לתגובה זומי זה? מה עשה בחייו? מי הוא שיתן ציון? נגמר לנו כבר מכל ״המומחים״ דיי כבר אתה כזה טוב? לך תביא לקוחות ותפסיק לכתוב אייטמים
- 9.נברו 16/05/2016 23:18הגב לתגובה זובחור שניהל עמוד של שתי טמבוריות מקבל ״מדד״... תסגרו את הענף
- נברו ? 17/05/2016 19:12הגב לתגובה זואתה מכיר אותו? יודע מה הוא עושה? למה קשה כל כך לפרגן בתחום הזה?
- 8.נוגה וידר 16/05/2016 23:18הגב לתגובה זוכתוב שנון מקצועי איכותי מדור מצויין ולא יכלו לעשות בחירה יותר טובה ממך! אני מכורה נא לשלוח לי עדכון כל פעם שעולה פסט
- 7.כתבה מעניינת! (ל"ת)יגאל 16/05/2016 21:52הגב לתגובה זו
- 6.רועי אורי 16/05/2016 21:14הגב לתגובה זומאוד אהבתי את הכתבה, אבל איזה כוח יש למכבי מול גולדסטאר שנתפס כמותג בינלאומי. חייב ליין שהכתבה העשירה אותי מאוד במידע - לוקח איתי המון ממנה לבית העסק
- 5.שלומית 16/05/2016 20:50הגב לתגובה זוממחיש בצורה טובה מה צריך בשביל נוכחות אינטרנטית איכותית. לא יכולה לחכות לכתבה הבאה!
- 4.עידן 16/05/2016 20:25הגב לתגובה זומי הקורבן הבא? :)
- 3.דוד 16/05/2016 19:47הגב לתגובה זוסיפור מעניין. הייתי שמח אם הייתם משווים בין כל חברות התקשורת
- 2.גאוני! זה סופסוף מה שנקרא 2016!! (ל"ת)תומר 16/05/2016 18:45הגב לתגובה זו
- 1.אבי אתה תותח! (ל"ת)אורטל כהן 16/05/2016 17:55הגב לתגובה זו
- גדול!! (ל"ת)יניב 16/05/2016 18:46הגב לתגובה זו