שני כהן. 9 מיליון ביטוח ישיר - קמפיין שוקה
צילום: יח"צ

ביהמ"ש דחה את בקשת ביטוח ישיר לעיכוב פסק הדין - יחליט שוב לאחר תגובת סוכני הביטוח

בחברת ביטוח ישיר טענו בין השאר כי ביצוע מיידי של פסק הדין כשהקמפיין עוד משודר באוויר יסב לה נזק קשה ובלתי הפיך. 
משה בנימין |

הנסיון של חברת ביטוח ישיר למנוע את הורדת קמפיין הפרסום של "שוקה" מהאוויר נכשל. החברה פנתה לבית המשפט המחוזי בבקשה לעכב את ביצוע פסק הדין ולקבל במעמד צד אחד סעד ארעי. השופט אליהו בכר קבע "כי לא נמצא מקום בנסיבות אלו ליתן צו ארעי במעמד צד אחד". עם זאת, לשכת סוכני הביטוח תדרש להגיב לבקשה לעיכוב פסק הדין בתוך 7 ימים שלאחריהם העניין ידון שוב בבית המשפט. 

בביטוח ישיר הזדרזו לפנות לבית המשפט המחוזי כדי לקבל ארכה זמנית שתאפשר להם להמשיך ולשדר את הקמפיין שעלה רק לאחרונה לאוויר. למעשה הבקשה למחוזי היתה כדי שזה יעכב את ההחלטה עד להגשת הבקשה לבית המשפט העליון כדי שזה יאשר את עיכוב ההחלטה, דהיינו, עיכוב ההחלטה לתקופה קצרה מאוד. ועדיין, השופט בכר שהיה זה שקבע כי הפרסומת תרד מהאוויר הוא זה שהחליט כי הבקשה לעיכוב לא תתקבל.

בחברת ביטוח ישיר טענו בין השאר כי ביצוע מיידי של פסק הדין כשהקמפיין עוד משודר באוויר יסב לה נזק קשה ובלתי הפיך. החברה מציינת כי היא נעזרת בחברת פרסום (גליקמן שמיר סמסונוב, מ"ב) לצורך הפקת הקמפיין, בהשקעה משמעותית, וכי ביטול הקמפיין באופן מיידי יסב לחברה שיתוק של מותג מרכזי שלה למשך תקופה שעשויה להימשך מספר חודשים. כמו כן היא טוענת כי הפסקה מיידית של הקמפיין עלולה לגרום לפגיעה תדמיתית קשה.

מוקדם יותר היום התייחסו איגוד השיווק הישראלי ואיגוד הפרסום החלטת בית המשפט מאתמול. לדברי איגוד השיווק מדובר בצנזורה והתערבות מוגזמת של בית המשפט שיוצרת תקדים מסוכן. לדברי האיגוד שביו חבריו נמנים המפרסמים הגדולים בישראל, ההחלטה צריכה להיות בידי הצופים שבעבר כבר גרמו להורדת פרסומות פוגעניות מן האוויר, ולא בידי בית המשפט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.