nike
צילום: יח"צ/ יוטיוב

Hooligans ונייקי במירוץ סודי: מהלך מובייל עם משימות רק למי שרץ מספיק מהר

נייקי ו-Hooligans מצאו דרך נפלאה לייצר סיפור שהתהילה בצידו שמורה ליחידי סגולה ואיזה חסיד ריצה לא ירצה לקחת חלק בזה? רק מי שהוכיח שהוא מהיר מספיק, גילה את המשימה היומית
משה בנימין | (7)
נושאים בכתבה Hooligans נייקי

מותג הספורט נייקי השיק לאחרונה את נעלי נייקי ZOOM, נעלי ריצה המיועדות לריצות מהירות במיוחד. על רקע זה יצאה נייקי בפעילות דיגיטל ייחודית באמצעות משרד הפרסום Hooligans - שהכין עבורם מהלך מובייל שמשלב בין האקט הפיזי-תחרותי של הריצה לבין הצד הטכנולוגי החדשני. 

משרד הפרסום ומותג הספורט הציגו לרצים את המיניסייט הראשון בעולם שנפתח רק אם אתה מחזיק את הסמארטפון ורץ מהר מספיק. בהתאם למאפיינים של עולם הריצה בשנים האחרונות - קבוצות ריצה עם או בלי מכנה משותף וקהילות ברמות שונות, מחובבנים למקצוענים - נייקי ו-Hooligans מצאו דרך נפלאה לייצר סיפור שהתהילה בצידו שמורה ליחידי סגולה ואיזה חסיד ריצה לא ירצה לקחת חלק בזה? 

לדברי נייקי ו-Hooligans "כדי לגרום לקהילת הרצים לדעת מזה – החלטנו לייצר סוד. או יותר נכון, מרוץ סודי. מרוץ שהמיקום והזמן בו יתרחש נשארו חסויים לחלוטין. מי שרצה להשיג כרטיס כניסה למרוץ, היה צריך להוכיח שהוא מהיר מספיק". במשך שבוע, הנרשמים לפעילות קיבלו sms עם לינק למשימות מהירות סודיות. הקאץ': המשימות נחשפו רק אם רצת מהר מספיק.

 

 

אז איך זה עבד? המיניסייט פותח בטכנולוגיה שמתממשקת ל-GPS של המכשיר, ומזהה את מהירות התזוזה של המשתמש. המשימות הסודיות התגלו רק אם המכשיר זז במהירות מינימלית של ריצה מהירה (10 קמ"ש). מהירות נמוכה מהמינימום או מהירות שזוהתה כנסיעה, למשל - לא פתחה את האתר. 

רק מי שהוכיח שהוא מהיר מספיק, גילה את המשימה היומית. 10 המהירים ביותר בכל משימה זכו בכרטיס למרוץ הסודי, ובאישון לילה סודי אחד נאספו מבתיהם והובהלו למכתש רמון - שם, לאור הזריחה, נערך המרוץ.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אוסנת 16/12/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד מקס!
  • 5.
    לולו 15/12/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    כואב לפרגן אבל לפעמים אין ברירה
  • 4.
    איך לא עשיתי קודם (ל"ת)
    פאקמי 15/12/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בובו 15/12/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    כדי להלל את המשרד המתנשא הזה, שממשרד קריאטיב מעולה הפך לעוד משרד פרסום שמה שמעניין אותו זאת העמלה ולא העבודה
  • משה בנימין 15/12/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    בובו אני מצטער שאתה במשרד מתחרה ולא יכול לפרגן . אני בטוח שבמשרד שלך העמלות הן משהו שלא מעניין אותך בכלל
  • 2.
    מעולה מעולה מעולה (ל"ת)
    רינה מצליח 15/12/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארז 15/12/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    משרד פרסום מעולה אולי באמת השונה מכולם בדברים שהוא עושה. לא רק קריאטיב טוב, זה כבר לא כזה יוצא דופן הרי, אלא חדשנות רעיונית . מציע ללקוחות לשים לב אליהם למרות שלא עושים לעצמם יח"צ כמו משרדי פרסום אחרים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.