תחרות דג הזהב העיר
צילום: יח"צ

משרדי פרסום, תתכוננו: תחרות דג הזהב יוצאת לדרך - כשברקע קאן ממש קורצת

בנוסף לתחרות הפרינט הוותיקה של 'העיר' ששולחת את המנצחים לפסטיבל קאן, השנה גם הדיגיטל יקבל התייחסות באמצעות מדור אינטראקטיבי באתר הארץ. הפרטים בפנים
אייס | (1)

תחרות דג הזהב יוצאת לדרך זו השנה ה-22 ברציפות, ובסיומה יגיעו הזוכים לפסטיבל הפרסום בקאן. במסגרת התחרות מכינים משרדי הפרסום מודעות מיוחדות ספציפיות לפרסום בגיליון דג הזהב של רשת העיר של קבוצת הארץ TheMarker.

 

התחרות נועדה לעודד מצוינות בתחום פרסום הפרינט בארץ, והיא למעשה היחידה שעוסקת בכך בישראל. רשת העיר היא הנציגה של פסטיבל האריה השואג בארץ, ולכן 3 המקומות הראשונים בתחרות - גם משרד הפרסום וגם הלקוח - יזכו בנסיעה לפסטיבל בקאן ביוני 2016.

 

השנה ניתן יהיה להגיש מועמדות עד 21 בדצמבר. המודעות יפורסמו בגיליון מיוחד ב-31 בדצמבר שיופץ למנויי הארץ באזור המרכז ולכלל משרד הפרסום ולרשימת לקוחות באמצעות דיוור ישיר.

 

 

בנוסף למגזין הפרינט, השנה תקבל התחרות ביטוי גם בעולם הדיגיטלי כאשר מדור אינטראקטיבי ייעודי לתחרות יוקם באתר הארץ. במדור יוצגו כל המודעות שישתתפו בתחרות ותכני הגיליון המודפס. לב הפעילות הדיגיטלית תבוא לידי ביטוי בפעילות גולשים ויראלית. המודע שתצבור את כמות השיתופים הרבה ביותר תזכה לתואר בחירת הקהל ותקודם גם באתרי הארץ TheMarker ובעמוד הפייסבוק של הארץ.

 

בשנה שעברה השתתפו בפרויקט לא פחות מ-100 חברות, ובסיומו של תהליך הזוכים היו ניו פארם, בנק לאומי ועמותת אור ירוק.

 

במקום הראשון: ניו פארם

במקום השני: בנק לאומי. ובמקום השלישי: עמותת אור ירוק

יו"ר ועדת השופטים הוא יורם לוי, שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי. נציג אייס ישמש השנה לראשונה כחבר בצוות השופטים של תחרות הפרינט.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

לדברי יורם לוי, "לא מעט מנהלי ומנהלות שיווק מתלבטים אם לפרסם מודעה בדג הזהב. עבור משרדי הפרסום המוטיבציה ברורה, התלבטות של הלקוחות מובנת והיא מטבע הדברים קשורה לשאלה 'מה יוצא לנו מזה'. יש כמה דברים שדווקא במונחי ROI ו- value for moneyיכולים לייצר התבוננות אחרת על קבלת החלטה על פרסום מודעה בדג מתוך שיקול עסקי ומותגי. רשת העיר מאפשרת ללקוחות ולמשרדי הפרסום לצאת מהשגרה היום-יומית ולייצר פרסום קריאטיבי במיוחד שונה ומשדרג".

 

סיגל סינואני, סמנכ"ל מסחרי של עיתון הארץ, אמרה: "אני מזמינה את מנהלי השיווק ואנשי הקריאטיב לקחת חלק ולהוביל איתנו גם השנה את הקריאטיביות והעוצמה השיווקית שניתן להעביר דרך הפרינט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג׳יזס 13/12/2015 20:52
    הגב לתגובה זו
    מעולה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.