משרדי פרסום, תתכוננו: תחרות דג הזהב יוצאת לדרך - כשברקע קאן ממש קורצת
תחרות דג הזהב יוצאת לדרך זו השנה ה-22 ברציפות, ובסיומה יגיעו הזוכים לפסטיבל הפרסום בקאן. במסגרת התחרות מכינים משרדי הפרסום מודעות מיוחדות ספציפיות לפרסום בגיליון דג הזהב של רשת העיר של קבוצת הארץ TheMarker.
התחרות נועדה לעודד מצוינות בתחום פרסום הפרינט בארץ, והיא למעשה היחידה שעוסקת בכך בישראל. רשת העיר היא הנציגה של פסטיבל האריה השואג בארץ, ולכן 3 המקומות הראשונים בתחרות - גם משרד הפרסום וגם הלקוח - יזכו בנסיעה לפסטיבל בקאן ביוני 2016.
השנה ניתן יהיה להגיש מועמדות עד 21 בדצמבר. המודעות יפורסמו בגיליון מיוחד ב-31 בדצמבר שיופץ למנויי הארץ באזור המרכז ולכלל משרד הפרסום ולרשימת לקוחות באמצעות דיוור ישיר.
בנוסף למגזין הפרינט, השנה תקבל התחרות ביטוי גם בעולם הדיגיטלי כאשר מדור אינטראקטיבי ייעודי לתחרות יוקם באתר הארץ. במדור יוצגו כל המודעות שישתתפו בתחרות ותכני הגיליון המודפס. לב הפעילות הדיגיטלית תבוא לידי ביטוי בפעילות גולשים ויראלית. המודע שתצבור את כמות השיתופים הרבה ביותר תזכה לתואר בחירת הקהל ותקודם גם באתרי הארץ TheMarker ובעמוד הפייסבוק של הארץ.
בשנה שעברה השתתפו בפרויקט לא פחות מ-100 חברות, ובסיומו של תהליך הזוכים היו ניו פארם, בנק לאומי ועמותת אור ירוק.
במקום הראשון: ניו פארם
במקום השני: בנק לאומי. ובמקום השלישי: עמותת אור ירוק
יו"ר ועדת השופטים הוא יורם לוי, שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי. נציג אייס ישמש השנה לראשונה כחבר בצוות השופטים של תחרות הפרינט.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
לדברי יורם לוי, "לא מעט מנהלי ומנהלות שיווק מתלבטים אם לפרסם מודעה בדג הזהב. עבור משרדי הפרסום המוטיבציה ברורה, התלבטות של הלקוחות מובנת והיא מטבע הדברים קשורה לשאלה 'מה יוצא לנו מזה'. יש כמה דברים שדווקא במונחי ROI ו- value for moneyיכולים לייצר התבוננות אחרת על קבלת החלטה על פרסום מודעה בדג מתוך שיקול עסקי ומותגי. רשת העיר מאפשרת ללקוחות ולמשרדי הפרסום לצאת מהשגרה היום-יומית ולייצר פרסום קריאטיבי במיוחד שונה ומשדרג".
סיגל סינואני, סמנכ"ל מסחרי של עיתון הארץ, אמרה: "אני מזמינה את מנהלי השיווק ואנשי הקריאטיב לקחת חלק ולהוביל איתנו גם השנה את הקריאטיביות והעוצמה השיווקית שניתן להעביר דרך הפרינט"
- 1.ג׳יזס 13/12/2015 20:52הגב לתגובה זומעולה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.