תחרות דג הזהב העיר
צילום: יח"צ

משרדי פרסום, תתכוננו: תחרות דג הזהב יוצאת לדרך - כשברקע קאן ממש קורצת

בנוסף לתחרות הפרינט הוותיקה של 'העיר' ששולחת את המנצחים לפסטיבל קאן, השנה גם הדיגיטל יקבל התייחסות באמצעות מדור אינטראקטיבי באתר הארץ. הפרטים בפנים
אייס | (1)

תחרות דג הזהב יוצאת לדרך זו השנה ה-22 ברציפות, ובסיומה יגיעו הזוכים לפסטיבל הפרסום בקאן. במסגרת התחרות מכינים משרדי הפרסום מודעות מיוחדות ספציפיות לפרסום בגיליון דג הזהב של רשת העיר של קבוצת הארץ TheMarker.

 

התחרות נועדה לעודד מצוינות בתחום פרסום הפרינט בארץ, והיא למעשה היחידה שעוסקת בכך בישראל. רשת העיר היא הנציגה של פסטיבל האריה השואג בארץ, ולכן 3 המקומות הראשונים בתחרות - גם משרד הפרסום וגם הלקוח - יזכו בנסיעה לפסטיבל בקאן ביוני 2016.

 

השנה ניתן יהיה להגיש מועמדות עד 21 בדצמבר. המודעות יפורסמו בגיליון מיוחד ב-31 בדצמבר שיופץ למנויי הארץ באזור המרכז ולכלל משרד הפרסום ולרשימת לקוחות באמצעות דיוור ישיר.

 

 

בנוסף למגזין הפרינט, השנה תקבל התחרות ביטוי גם בעולם הדיגיטלי כאשר מדור אינטראקטיבי ייעודי לתחרות יוקם באתר הארץ. במדור יוצגו כל המודעות שישתתפו בתחרות ותכני הגיליון המודפס. לב הפעילות הדיגיטלית תבוא לידי ביטוי בפעילות גולשים ויראלית. המודע שתצבור את כמות השיתופים הרבה ביותר תזכה לתואר בחירת הקהל ותקודם גם באתרי הארץ TheMarker ובעמוד הפייסבוק של הארץ.

 

בשנה שעברה השתתפו בפרויקט לא פחות מ-100 חברות, ובסיומו של תהליך הזוכים היו ניו פארם, בנק לאומי ועמותת אור ירוק.

 

במקום הראשון: ניו פארם

במקום השני: בנק לאומי. ובמקום השלישי: עמותת אור ירוק

יו"ר ועדת השופטים הוא יורם לוי, שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי. נציג אייס ישמש השנה לראשונה כחבר בצוות השופטים של תחרות הפרינט.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

לדברי יורם לוי, "לא מעט מנהלי ומנהלות שיווק מתלבטים אם לפרסם מודעה בדג הזהב. עבור משרדי הפרסום המוטיבציה ברורה, התלבטות של הלקוחות מובנת והיא מטבע הדברים קשורה לשאלה 'מה יוצא לנו מזה'. יש כמה דברים שדווקא במונחי ROI ו- value for moneyיכולים לייצר התבוננות אחרת על קבלת החלטה על פרסום מודעה בדג מתוך שיקול עסקי ומותגי. רשת העיר מאפשרת ללקוחות ולמשרדי הפרסום לצאת מהשגרה היום-יומית ולייצר פרסום קריאטיבי במיוחד שונה ומשדרג".

 

סיגל סינואני, סמנכ"ל מסחרי של עיתון הארץ, אמרה: "אני מזמינה את מנהלי השיווק ואנשי הקריאטיב לקחת חלק ולהוביל איתנו גם השנה את הקריאטיביות והעוצמה השיווקית שניתן להעביר דרך הפרינט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג׳יזס 13/12/2015 20:52
    הגב לתגובה זו
    מעולה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.