בניתם אסטרטגיית תוכן? קארן מקרגיין תסביר לכם איפה אתם טועים כנראה
הרבה דברים השתנו ואז פרץ האינטרנט, אומרת קארן מקרגיין, אחת מכוהנות ה-UX ואסטרטגיות המובילות בעולם. "היום כל אחד יכול להתחבר לרשת מהמחשב מהשעון שלו ואפילו מהמקרר. השאלה היא איך להנגיש למשתמש את המידע".
לקראת סדנה אותה תעביר קארן בכנס UXILive 2015 שיערך החודש, החלטנו באייס לברר איתה האם יש דבר כזה "מתכון מצנח" ביצירת תוכן, ואיך נשארים עדכניים בעולם שמשתנה ללא הפסקה. "בסדנה אני אסביר ואדבר על אסטרטגיות תוכן. למשל, המון חברות מפעילות היום אתרים לסלולר, אבל צורת החשיבה שלהן לגבי התוכן נשארה במחשב הבייתי. בסדנה אני אלמד כלים מעשיים להטמעת אסטרטגיית תוכן, נדבר על תהליך אפיון ועיצוב של אתרים ואולי הכי חשוב, איך מחברים בין 2 אלה".
מקגריין היא אשת UX ואסטרטגיית תוכן מהמובילות בעולם. היא אחראית לאסטרטגיה הדיגיטלית של חברות ענק כמו דיסני, סיטיבנק, ניו יורק טיימס ואחרות. היא כתבה ספר מצליח בנושא - "Content Strategy for Mobile" ומרצה בתואר השני לניהול עיצוב ב-School of Visual Arts בניו יורק.
לארץ היא תגיע במסגרת כנס UXILive 2015 שיערך בין 25 ל-28 לחודש, ותעביר בו סדנה, בה היא תלמד כלים מעשיים להטמעת אסטרטגיית תוכן בתהליך האפיון והעיצוב של אתרים. אגב, ההרשמה לכנס נסגרת ממש עוד רגע, ב-21 במאי, אז כדאי למהר, וסידרנו לכם הנחה מיוחדת של 20% על כל הכנס - קוד ההנחה הוא iceishere והוא תקף עד ה-20 לחודש.
-מה הטעויות הנפוצות שאת רואה היום באתרים של גופים וחברות?
"אם אני מתייחסת לעבודה שלי עם חברות גדולות, אחת התפיסות השגויות והנפוצות ביותר שאני רואה, היא שמפרסמים ואנשי שיווק מתייחסים לכל אפיק מדיה כערוץ תקשורת נפרד לחלוטין ללא שום קשר ביניהם. אני רואה למשל חברה שיש לה אתר למחשב הביתי, אתר סלולרי ובמקביל היא מפרסמת במדיה מודפסת, אבל ההסתכלות שלה על כל אחד ואחד מהערוצים היא עצמאית לגמרי. היום חייבת להיות סינרגיה בין כל הערוצים וזה לא מתבטא רק בהצגה או והנגשה של תוכן. חייבים לחשוב איזה תוכן מתאים לאיזה אפיק.
"כשאני מייעצת לארגונים, לא פעם הם מבינים שהם חייבים לחזור אחורה, ולבדוק מה קרה למחלקת המדיה הכתובה למשל, שננטשה עם הזמן. חברות כל כך מתרכזות בערוצי התקשורת החדשים ודיגיטליים, ולא מבינות שאסור להשאיר אף ערוץ מאחור - אם פועלים במספר ערוצים במקביל, חייבים לחשוב מראש על האופן שבו מנהלים וכותבים את התוכן לכולם".
-וזו תופעה נפוצה? את רואה הרבה חברות שריכוז המאמץ שלהם שגוי?
"או... כן. למשל, היום יש הרבה ארגונים שמתרכזים באתר אינטרנט למחשב הנייח ולטלפון הסלולרי, והם חושבים ש-2 האתרים האלה צריכים להיות זהים, שהאתר הסלולרי צריך לשקף את האתר מהמחשב הבייתי. זה לא חכם. ארגון יעיל הוא כזה שמפעיל מקסימום ערוצי מידע, כשבכל ערוץ הוא נותן ללקוח שלו את התוכן הרלוונטי. הרי ברור שהשימוש של הלקוח באתר הסלולרי לא יהיה זהה לזה שבמחשב הבייתי, וכך גם צריך להיות היחס אליו".
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
-אז היית אומרת שהיום אתר סלולרי חייב להיות שימושי, הוא לא יכול רק לספק מידע?
"אני חושב שזה מאוד שונה מחברה לחברה, הרי לכל גוף יש את הצרכים שלו. הרבה לקוחות שלי רוצים שאייעץ להם איך ליצור אתר סלולרי באותה השפה של האתר הנייח, אבל כשאני בודקת אותו, בחלק גדול מהמקרים אני מגלה שקודם כל אנחנו צריכים לטפל בו, ורק אחר כך לגשת לסלולר ולראות איזה תוכן מתאים לו. ובהקשר לשאלה, אתר סלולרי לא חייב להיות שימושי, האופן שבו אני רואה אתרים ניידים הוא תפירה לפי הצורך של המשתמש - ולא רק להעביר את האתר הנייח לסלולרי כמו שהוא, רק עם ממשק מותאם. החוויה צריכה להיות תפורה ונכונה לכל אחד מערוצי תקשורת, תוך שהם משלימים זה את זה".
-בעבר זה נקרא ממשק משתמש (UI), היום זה נקרא חווית משתמש (UX), מה הם ההבדלים המשמעותיים בתפיסה בין השניים?
"בעיני חווית משתמש (UX) היא הסתכלות רחבה יותר על כל המשתנים שיכולים להשפיע על עיצוב ערוץ התקשורת והתועלות הסופיות שהמשתמש יפיק ממנו. מנגד, ממשק משתמש (UI), הוא העיסוק ברמת הממשק, כלומר איפה נכון לשים את הכפתור, ומה נכון שיהיה בתוך החלון באתר.
"ב-UX יש גם הסתכלות רחבה על המודל העסקי, על אופן העבודה של ארגון עם תוכן וכדומה. מי שמטפל בחוויית משתמש חייב להסתכל על התמונה הגדולה ובהתאם לכך להנחות את הפיתוח".
-ויש טיפים או טריקים בסיסיים שתמיד יעבדו?
"מאוחר יותר השנה אני מוציאה ספר חדש שבו אני מדברת על הנושא הזה, ואחד הדברים שאני מתרכזת בהם בספר זה שהיום לא נכון להפריד בין אתר הסלולר והאתר הנייח. היום יש צורך, ואני אומרת את זה הרבה, אבל זה באמת חשוב - בסינרגיה. צריך אתר שעובד על כל פלטפורמה אפשרית, תוך שהוא נותן מענה לצרכים של המשתמש בכל אחת מהן.
"הדבר השני שאני יכולה לומר הוא שחשוב מאד להבין מה הלקוח שלך צריך, כשהוא ניגש לאתר שלך דרך פלטפורמה מסויימת. הצורך שלו באתר נייח שונה מהצורך שלו באתר סלולרי, ובטח ובטח שהוא שונה מעמוד פייסבוק למשל.
"זה נכון שהסביבה משתנה כל הזמן, אבל הרבה מהעקרונות הבסיסיים של חוויות משתמש לא השתנו וכנראה שהם גם לא ישתנו בעתיד. הצורך הכי בסיסי הוא שהתוכן שלך יהיה קל לקריאה וקל להבנה".
ושוב, ההנחה המיוחדת (20% על כל הכנס) תקפה עד ה-20 לחודש - קוד הנחה - iceishere.
- 1.אז האפליקציה צריכה להיות זהה לאתר או לא? (ל"ת)נשר 18/05/2015 10:00הגב לתגובה זו
- אייל 19/05/2015 09:52הגב לתגובה זואבל כן חשוב שתהיה סנרגיה לאתר הנייח
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
