לא מבושל: פרק הגמר של מאסטר שף VIP לא ממריא; גב האומה מסיימת עונה
פרק הגמר של מאסטר שף VIP שודר אמש, עם זכייתו של השחקן שי אביבי שהגיע לקו הגמר יחד עם מגישת הטלוויזיה איה קרמרמן ומעצבת האופנה פנינה טורנה. בהתאם לנתונים המתונים של העונה כולה, גם הגמר סיים בנתונים חלשים יחסית למאסטר שף ויחסית למספרים שאליהם הורגלנו בתכניות ריאליטי מבית קשת. תכנית נוספת שחתמה אמש את העונה היא גב האומה בערוץ 10 - אף היא בנתון חלש יחסית. כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית יהודיים הכוללים צפייה נדחית עד השעה 2 בלילה.
להבדיל מסיום העונה של המירוץ למיליון ששברה במוצ"ש שיאים חדשים - מאסטר שף VIP, העונה הראשונה לריאליטי בכיכובם של בשלנים מפורסמים (עוד השתתפו בעונה נורמן עיסא, שלמה שרף, בטי רוקוואי ועוד) הסתיימה ברייטינג של 32.5%. רגע השיא בתכנית הגמר היה עם 35.8%. ממוצע התכנית העונתי עמד על 27.4% ו-732 אלף צופים (בממוצע לתכנית). לשם ההשוואה פרק הגמר הקודם של מאסטר שף (לא VIP) עמד על 42.6%. מנגד, בערוץ 10 חתמו אמש את העונה הראשונה של גב האומה - תכנית הסאטירה שעברה למשכנה החדש בערוץ לאחר הפיצוץ עם זכיינית ערוץ 2 רשת. פרק סיום העונה עמד על 13.4% כשהממוצע העונתי דווקא היה גבוה יותר ועמד והסתכם ב-15.2%. בגזרת הפרה פריים: חמש בערב עם רפי רשף (ערוץ 10) עם 6.8%, לונדון וקירשנבאום (ערוץ 10) עם 6.6%, גיא פינס (ערוץ 10) עם 6.2%, עושים סדר (ערוץ 2) 4.9%, שש (חדשות 2) עם 10.2%, אנשים (ערוץ 2) עם 11.2%, תכנית חיסכון (חדשות 2) עם 14%. ראש בראש בחדשות: מהדורת חדשות 2 מובילה עם 23.9% מול חדשות 10 עם 11.2% ומבט בערוץ 1 עם 5.4%. ברצועת הלילה: פינס לילה (ערוץ 10) עם 5%, היום שהיה (ערוץ 10) עם 5.7%, לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 4.9%, צינור לילה (ערוץ 10) עם 3.2%, אנשים בלילה (ערוץ 2) עם 16% וחדשות הלילה (חדשות 2) עם 8.2%.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.