יואב צוקר
צילום: זוהר שיטרית
פרסום ראשון

לאחר 7 שנים בזניט דיגיטל: יואב צוקר הודיע על פרישה מקבוצת פובליסיס

עם פרישתו של צוקר מתפקיד מנכ"ל זרוע רכש המדיה בדיגיטל, הצוות והלקוחות של זניט דיגיטל ופובליסיס נט מדיה ישולבו יחד תחת סטארקום
משה בנימין | (6)

לאחר 7 שנים בחברת זניט דיגיטל, הודיע לאחרונה המנכ"ל יואב צוקר על פרישה מתפקידו ומקבוצת פובליסיס. צוקר צפוי לצאת לדרך מקצועית חדשה שאינה בתחום הפרסום הדיגיטלי.

במסגרת תפקידו בחברה צוקר היה זה שהוביל את המיזוג עם חברת פובליסיס נט מדיה וניהל את החברה הממוזגת. בתקופתו בזניט, שם צוקר דגש על הטמעת כלים חכמים, מערכות הגשה מתקדמות וכמו כן, השיק לפני כחצי שנה את מערכת ה-AOD של קבוצת פובליסיס בישראל.

צוקר היה גם חבר הוועד המנהל של הוועדה למדרוג (שהתפרקה לפני קצת יותר משנה) וכן הוביל את אסטרטגיית המדיה של מפלגת יש עתיד שנעזרה בצוותים מקבוצת פובליסיס בבחירות האחרונות.

עם פרישתו של צוקר מהתפקיד הודיעה הקבוצה על רה-ארגון פנימי שבמסגרתו יבוצע חיבור בין כח האדם והלקוחות של זניט דיגיטל ופובליסיס נט מדיה, לכדי יחידה אחת שתפעל תחת חברת המדיה סטארקום מקבוצת פובליסיס. בראשות סטארקום עומדת הילית מגד שהצטרפה לפובליסיס לאחר יותר מעשור בפרוקטר אנד גמבל. סמכויותיו של צוקר יועברו ליניב כהן ששימש תחתיו כסמנכ"ל בזניט דיגיטל וייקח מידיו את המושכות בגוף המאוחד תחת מגד.

חטיבת המדיה של קבוצת פובליסיס כוללת כ-55 עובדים המפוזרים בין זניט (כ-25) המנוהלת על ידי גבי אטל, זניט דיגיטל ופובליסיס נט מדיה (כ-25) וסטארקום (5-7 עובדים) - הגוף האחרון שהושק. בקבוצה עובדים בחודשים האחרונים על שינויים מבניים בגזרת המדיה כאשר המטרה היא לייצר מודל עבודה שיביא לשיתוף פעולה פורה ויעיל בין אנשי האופליין והאונליין.

למרות שנתח הדיגיטל של הקבוצה עלה בשנה האחרונה (בזכות קבלת תקציב המדיה של פובליסיס וצמיחה אורגנית של מספר לקוחות), יחסית לגודלה ומעמדה בשוק הפרסום הישראלי, קבוצת פובליסיס עדיין לא ממצה את מלוא הפוטנציאל שלה, או לצורך העניין נמצאת מתחת לממוצע של חלק הדיגיטל מתוך עוגת הפרסום הישראלית.

לדברי צוקר: "זו היתה חוויה ואתגר גדול להוביל את הטמעת הדיגיטל בשוק כולו בשנים אלו, ואני חש גאווה כיום לראות לאן הגענו, אני בטוח שהחברה תמשיך לצמוח ולהוביל את שוק הדיגיטל בישראל מבחינה מקצועית. טיפחתי שכבת ניהול מהטובות שיש בארץ והם יידעו להמשיך לקדם ולהתקדם. אני יוצא היום לדרך חדשה, ומתחיל מסע מאתגר במיוחד. תודה רבה ליורם, ליוסי ולכל חבריי בקבוצת פובליסיס ישראל".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לקוח מרוצה 14/10/2014 22:00
    הגב לתגובה זו
    צוקר הוא איש המקצוע הכי חזק שיצא לי להכיר בתחום, בזכותו הכפלתי את תקציב הדיגיטל, ואני מאמין שחלק זה רק יילך ויגדל.
  • 5.
    באמת טיפחת שכבת ניהול מהטובות שיש בארץ? (ל"ת)
    עזוב אותנו משטויות.. 12/10/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מהתחום 08/10/2014 06:45
    הגב לתגובה זו
    יואב בן אדם זהב ונותן כבוד אבל ולמרות העובדה הזאת לצערי הוא לא מתאים לתחום
  • 3.
    בחור מצוין בהצלחה! (ל"ת)
    קולגה 08/10/2014 01:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוא לא דוגמן של הלוטו? (ל"ת)
    דוגמנית 07/10/2014 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בקיצור 07/10/2014 18:01
    הגב לתגובה זו
    מסקנות פשוטות מהכתבה: 1. סטארקום הופכת לחברת המדיה הגדולה בקבוצת פובליסיס - גם יותר עובדים, גם כל הדיגיטל תחתיה 2. הביאו בוסית מקצוענית מעל יואב והוא התפוטר 3. מי יגיש את מבזקי הקשקשת של באומן בוואלה עכשיו?!
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.