יואב צוקר
צילום: שוקה כהן

VIVAKI-פובליסיס תשיק דסק ישראלי: "נוכיח שה-ROI הכי משתלם בדיגיטל"

במסגרת השקת הדסק תוצג מערכת ה-AOD - Audience On Demand ללקוחות החברה בישראל. יואב צוקר: "קפיצת מדרגה ברכש המדיה בישראל"
משה בנימין | (6)

קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס המחזיקה בידיה את פובליסיס ישראל, מצרפת את הנציגויות המקומיות לבורסת המדיה העולמית של החברה הפועלת מאמסטרדם. סוכנויות פובליסיס ישראל: באומן בר ריבנאי, פובליסיס, ליאו ברנט וחברת המדיה זניט, יחלו לעבוד עם VIVAKI הנשלטת על ידי פובליסיס ונחשבת לאחת מהמובילות בעולם בפתרונות פרסום דיגיטליים. ה"בשורה" שניצבת במרכז הבמה היא שירות ה-Audience On Demand, כלי RTB (הצעות רכש מדיה/מכרזים בזמן אמת בשיטת בורסה) חדשני לקניית מדיה המבוססת על טירגוט אישי.

ה-AOD הינה מערכת חדשנית לקניית מדיה דיגיטאלית המבוססת על טירגוט של קהלי יעד. המערכת מאפשרת ללקוחות גלובליים ומקומיים להגיע לקהלי המטרה בכל נקודות הממשק הדיגיטליות, בזמן אמת. ה-AOD, הינה אחת המערכות הראשונות והמתקדמות בתחום ה-REAL TIME BIDDING (מכרזים בזמן אמת).

בפועל, הדסק הישראלי הפועל מאסמטרדם יאויש בתחילה על ידי עובד בכיר מטעם VIVAKI שאינו ישראלי. איש קשר זה יהיה אחראי על פעילות רכש המדיה הדיגיטלית של הלקוחות בישראל, והאינטראקציה שלו תהיה מול אנשי זניט דיגיטל בראשות יואב צוקר. בשלב מאוחר יותר, בהתאם לנתוני הפעילות מצפים במשרד לאייש את הדסק הישראלי עם אנשי מקצוע מהארץ.

יואב צוקר: נקודת מפנה בשוק המקומי

לדברי יוסי וורשבסקי יו"ר זניט: "השקת AOD בישראל והעובדה שלראשונה בישראל נפתח דסק ישראלי בתאגיד מדיה בין לאומי מוביל מהווים יתרון נוסף לזניט בהיותה חלק מקבוצת הפרסום המוביל בעולם.בעוד כולם מדברים על RTB כעל העתיד ברכש המדיה בדיגיטל, זניט דיגיטל באמצעות VIVAKI הופכת את הדבר למציאות ומביאה לישראל את המערכת המובילה והמתקדמת בעולם. תועלות קניית מדיה באמצעות ה- AOD הן עצומות והן יאפשרו ללקוחות זניט דיגיטל יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם".

לדברי יואב צוקר, מנכ"ל זרוע המדיה הדיגיטלית של קבוצת פובליסיס ישראל: "זוהי קפיצת מדרגה משמעותית בתחום רכש המדיה בדיגיטל בישראל. מערכת ה- AOD נבנתה על מנת להעניק ללקוחות איכות, שירותיות, ביטחון ושקיפות ומהווה נקודת מפנה בשוק המקומי בכל הקשור לתכנון וקניית מדיה. באמצעות מינוף היכולות הגלובליות ושימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר אנו מסוגלים כעת להציע ללקוחות זניט דיגיטל בישראל את השיטות המתקדמות והיעילות בעולם לטירגוט קהלים בקניית מדיה דיגיטלית בדיספליי, מובייל, וידאו ומדיה חברתית".

פובליסיס ישראל: יש עוד הרבה עבודה

על פי נתונים מדווחים של רשת הפרסום העולמית פובליסיס, ברבעון הראשון של 2014, הדיגיטל מהווה כ-40% מהמחזור העולמי של החברה. מספרים אלו רחוקים מאוד מהנעשה בישראל, ברמה הכללית שכן השוק עומד על כ-14%וברמת סוכנויות פובליסיס כמו לדוגמא המשרד המוביל באומן בר ריבנאי שמחזור הדיגיטל שלו עומד כעת על 11% בלבד. לדברי צוקר: "נקבנו במספרים. אנחנו ידעים מה הוצאות הפרסום על הדיגיטל בארץ, ואנחנו יודעים איפה אנחנו כיום. הצפי הוא להכפיל את ההוצאה לדיגיטל בקבוצה כבר בשנה הקרובה".

על תרומת מערכת ה-AOD של VIVAKI לקבוצת פובליסיס ישראל אומר צוקר: "אנחנו בוודאי בונים על זה כדי לרוץ קדימה. אין ספק שפובליסיס העולמית מובילה את תחום הדיגיטל הדיגיטל ואנחנו צריכים להשלים פערים". עוד הוא מוסיף: "צריך להשמיש את השירותים ללקוח הישראלי וזה עניין של חינוך שוק. אני צופה שבטווח הקצר נוכיח ללקוחות שלנו שה-ROI בדיגיטל הוא הכי משתלם. בתכנון הכללי המטרה היא להגדיל את התקציב כולו וכך מטבע הדברים גם את הדיגיטל או שהלקוח יגדיל את תקציב הדיגיטל על חשבון מדיה אחרת". לדבריו, "גם החיבור לטלוויזיה חשוב, והחזון שלנו מדבר על כך שבעתיד הלא רחוק גם רכש המדיה בטלוויזיה יוכל לעבוד לפי המערכות האלו".

לרגל השקת הדסק הישראלי הגיע לישראל מרקו ברטוצי, מנכ"ל VIVAKI באזור המזרח התיכון ואירופה, שאמר: "אנו נרגשים מהיותנו הסוכנות הבינ"ל הראשונה להשיק פיתרון גלובלי לקניית קהלים בישראל. זוהי הוכחה נוספת למחויבות שלנו למובילות בתחום ה- RTB -מכרזים בזמן אמת. מאז הפכנו לסוכנות הראשונה בעולם שנכנסה לתחום זה לפני כ- 5 שנים, כל שוק בו השקנו את הכלי הוכח כהצלחה גדולה והתגובות הנלהבות שאנו מקבלים מלקוחות וספקים כאחד מייצרים מומנטום חזק ל- AOD מחד ולסוכנויות המקומיות שלנו ברחבי העולם".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ג 30/04/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    האם הם הולכים לקנות שטחי פרסום מראש בכל האתרים?
  • 4.
    רעיון מלפני 3-4 שנים ועכשיו מנסים למחזר.. (ל"ת)
    יואב 30/04/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נו מה? 29/04/2014 20:31
    הגב לתגובה זו
    החבר'ה האלה פשוט חיים עשור אחורה ... חובבנים !!!
  • 2.
    דניאל 29/04/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    כשנקודת המוצא היא 40% עמלה, לא תצליחו לעולם לעלות לליגת המקצוענים
  • 1.
    זרובבלה 29/04/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    למה לא מוזכרת בכתבה הבריחה של לקוחות הדיגיטל מכל זרועות הקבוצה במיוחד מליאו ברנט ומפובליסיס ?לאיזה לקוחות בדיוק ימכרו את זה? לחיים מעץ מלא או לצביקה מאלמ?הייתי כותבת גם לקוחות פובליסיס אבל איזה לקוחות כבר נשארו להם ?
  • ממורמרתתתתתת (ל"ת)
    חיים 29/04/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.