יואב צוקר
צילום: שוקה כהן

VIVAKI-פובליסיס תשיק דסק ישראלי: "נוכיח שה-ROI הכי משתלם בדיגיטל"

במסגרת השקת הדסק תוצג מערכת ה-AOD - Audience On Demand ללקוחות החברה בישראל. יואב צוקר: "קפיצת מדרגה ברכש המדיה בישראל"
משה בנימין | (6)

קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס המחזיקה בידיה את פובליסיס ישראל, מצרפת את הנציגויות המקומיות לבורסת המדיה העולמית של החברה הפועלת מאמסטרדם. סוכנויות פובליסיס ישראל: באומן בר ריבנאי, פובליסיס, ליאו ברנט וחברת המדיה זניט, יחלו לעבוד עם VIVAKI הנשלטת על ידי פובליסיס ונחשבת לאחת מהמובילות בעולם בפתרונות פרסום דיגיטליים. ה"בשורה" שניצבת במרכז הבמה היא שירות ה-Audience On Demand, כלי RTB (הצעות רכש מדיה/מכרזים בזמן אמת בשיטת בורסה) חדשני לקניית מדיה המבוססת על טירגוט אישי.

ה-AOD הינה מערכת חדשנית לקניית מדיה דיגיטאלית המבוססת על טירגוט של קהלי יעד. המערכת מאפשרת ללקוחות גלובליים ומקומיים להגיע לקהלי המטרה בכל נקודות הממשק הדיגיטליות, בזמן אמת. ה-AOD, הינה אחת המערכות הראשונות והמתקדמות בתחום ה-REAL TIME BIDDING (מכרזים בזמן אמת).

בפועל, הדסק הישראלי הפועל מאסמטרדם יאויש בתחילה על ידי עובד בכיר מטעם VIVAKI שאינו ישראלי. איש קשר זה יהיה אחראי על פעילות רכש המדיה הדיגיטלית של הלקוחות בישראל, והאינטראקציה שלו תהיה מול אנשי זניט דיגיטל בראשות יואב צוקר. בשלב מאוחר יותר, בהתאם לנתוני הפעילות מצפים במשרד לאייש את הדסק הישראלי עם אנשי מקצוע מהארץ.

יואב צוקר: נקודת מפנה בשוק המקומי

לדברי יוסי וורשבסקי יו"ר זניט: "השקת AOD בישראל והעובדה שלראשונה בישראל נפתח דסק ישראלי בתאגיד מדיה בין לאומי מוביל מהווים יתרון נוסף לזניט בהיותה חלק מקבוצת הפרסום המוביל בעולם.בעוד כולם מדברים על RTB כעל העתיד ברכש המדיה בדיגיטל, זניט דיגיטל באמצעות VIVAKI הופכת את הדבר למציאות ומביאה לישראל את המערכת המובילה והמתקדמת בעולם. תועלות קניית מדיה באמצעות ה- AOD הן עצומות והן יאפשרו ללקוחות זניט דיגיטל יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם".

לדברי יואב צוקר, מנכ"ל זרוע המדיה הדיגיטלית של קבוצת פובליסיס ישראל: "זוהי קפיצת מדרגה משמעותית בתחום רכש המדיה בדיגיטל בישראל. מערכת ה- AOD נבנתה על מנת להעניק ללקוחות איכות, שירותיות, ביטחון ושקיפות ומהווה נקודת מפנה בשוק המקומי בכל הקשור לתכנון וקניית מדיה. באמצעות מינוף היכולות הגלובליות ושימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר אנו מסוגלים כעת להציע ללקוחות זניט דיגיטל בישראל את השיטות המתקדמות והיעילות בעולם לטירגוט קהלים בקניית מדיה דיגיטלית בדיספליי, מובייל, וידאו ומדיה חברתית".

פובליסיס ישראל: יש עוד הרבה עבודה

על פי נתונים מדווחים של רשת הפרסום העולמית פובליסיס, ברבעון הראשון של 2014, הדיגיטל מהווה כ-40% מהמחזור העולמי של החברה. מספרים אלו רחוקים מאוד מהנעשה בישראל, ברמה הכללית שכן השוק עומד על כ-14%וברמת סוכנויות פובליסיס כמו לדוגמא המשרד המוביל באומן בר ריבנאי שמחזור הדיגיטל שלו עומד כעת על 11% בלבד. לדברי צוקר: "נקבנו במספרים. אנחנו ידעים מה הוצאות הפרסום על הדיגיטל בארץ, ואנחנו יודעים איפה אנחנו כיום. הצפי הוא להכפיל את ההוצאה לדיגיטל בקבוצה כבר בשנה הקרובה".

על תרומת מערכת ה-AOD של VIVAKI לקבוצת פובליסיס ישראל אומר צוקר: "אנחנו בוודאי בונים על זה כדי לרוץ קדימה. אין ספק שפובליסיס העולמית מובילה את תחום הדיגיטל הדיגיטל ואנחנו צריכים להשלים פערים". עוד הוא מוסיף: "צריך להשמיש את השירותים ללקוח הישראלי וזה עניין של חינוך שוק. אני צופה שבטווח הקצר נוכיח ללקוחות שלנו שה-ROI בדיגיטל הוא הכי משתלם. בתכנון הכללי המטרה היא להגדיל את התקציב כולו וכך מטבע הדברים גם את הדיגיטל או שהלקוח יגדיל את תקציב הדיגיטל על חשבון מדיה אחרת". לדבריו, "גם החיבור לטלוויזיה חשוב, והחזון שלנו מדבר על כך שבעתיד הלא רחוק גם רכש המדיה בטלוויזיה יוכל לעבוד לפי המערכות האלו".

לרגל השקת הדסק הישראלי הגיע לישראל מרקו ברטוצי, מנכ"ל VIVAKI באזור המזרח התיכון ואירופה, שאמר: "אנו נרגשים מהיותנו הסוכנות הבינ"ל הראשונה להשיק פיתרון גלובלי לקניית קהלים בישראל. זוהי הוכחה נוספת למחויבות שלנו למובילות בתחום ה- RTB -מכרזים בזמן אמת. מאז הפכנו לסוכנות הראשונה בעולם שנכנסה לתחום זה לפני כ- 5 שנים, כל שוק בו השקנו את הכלי הוכח כהצלחה גדולה והתגובות הנלהבות שאנו מקבלים מלקוחות וספקים כאחד מייצרים מומנטום חזק ל- AOD מחד ולסוכנויות המקומיות שלנו ברחבי העולם".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ג 30/04/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    האם הם הולכים לקנות שטחי פרסום מראש בכל האתרים?
  • 4.
    רעיון מלפני 3-4 שנים ועכשיו מנסים למחזר.. (ל"ת)
    יואב 30/04/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נו מה? 29/04/2014 20:31
    הגב לתגובה זו
    החבר'ה האלה פשוט חיים עשור אחורה ... חובבנים !!!
  • 2.
    דניאל 29/04/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    כשנקודת המוצא היא 40% עמלה, לא תצליחו לעולם לעלות לליגת המקצוענים
  • 1.
    זרובבלה 29/04/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    למה לא מוזכרת בכתבה הבריחה של לקוחות הדיגיטל מכל זרועות הקבוצה במיוחד מליאו ברנט ומפובליסיס ?לאיזה לקוחות בדיוק ימכרו את זה? לחיים מעץ מלא או לצביקה מאלמ?הייתי כותבת גם לקוחות פובליסיס אבל איזה לקוחות כבר נשארו להם ?
  • ממורמרתתתתתת (ל"ת)
    חיים 29/04/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.