בר רפאלי נועם טור
צילום: גיא כושי ויריב פיין

הנה הפקטור: לאחר 5 שנים - מותג האופנה פוקס נפרד מבר רפאלי ונועם טור

פוקס החליטה להיפרד מדוגמנית העל שהפכה לפנים של מותג ההלבשה ובוגר הישרדות שכיכב לצידה בקמפיינים בשנים האחרונות. "2 הצדדים החליטו לצאת לדרך חדשה". על פי גורמים בשוק רפאלי השתכרה כמיליון שקלים לעונה
משה בנימין | (2)

לאחר כ-5 שנים בהן שימשו כזוג המפורסם ביותר בברייק הפרסומות - פוקס החליטה לסיים את ההתקשרות עם הפרזנטורים שלה בר רפאלי ונועם טור.

רפאלי וטור כיכבו בקמפיין המוביל של פוקס בשנים האחרונות - Basic is beautiful מאחוריו עמד משרד הפרסום הקודם שליווה את החברה - זרמון גולדמן - ומי שיחד איתו הצליח המותג לכבוש בסערה את שוק אופנת המיינסטרים בישראל. כזכור, לפני כשנה, החליטה קבוצת ויזל בראשות הראל ויזל, הבעלים של פוקס להעביר את התקציב מזרמון לגיתם BBDO שמטפל בתקציב כיום, ולאחרונה אף עלה עם קמפיין חדש ומושקע בכיכוב רפאלי וטור - מה שככל הנראה יהיה האחרון של השנייים עם מותג האופנה.

רפאלי שהחלה את עבודתה המשותפת עם פוקס לפני טור קיבלה כמיליון שקל מפוקס עבור חוזה שנתי. שכרה ההתחלתי היה נמוך יותר וצמח עם השנים, במקביל להתפתחות הקריירה האישית שלה והצלחת המותג. טור, לעומתה, קיבל פחות מחצי מהסכום.

בימים אלו מופיעה רפאלי בלא מעט פרסומות מסחריות וכן על מרקע הטלוויזיה כמגישת X פקטור. הפרשנות המקובלת בענף הפרסום גורסת כי הפרידה נעוצה בעובדה זו. גורם בכיר בשוק אומר לאייס שלא לציטוט כי "היא הפכה להיות מטבע עובר לסוחר. היא כבר לא מייצגת את פוקס. פעם זה טחינה, פעם משקפיים וכו'. ברגע שהיא מייצגת מותג אופנה אחר - כלומר משוק האופטיקה - זה יוצר משבר עם פוקס, שלא לדבר על גאפ לפני כשנה". לדבריו "ברגע שזה בתוך קטגוריית השוק של החברה. זה יצר מצב שזה לא שווה יותר - היום אתה כבר לא יודע אם היא דוגמנית של קרולינה למקה או של פוקס, אבל בעיקר היא מייצגת את עצמה".

כזכור, בטרם החלה רפאלי לשמש כפרזנטורית של החברה, פוקס עבדה עם יעל בר זוהר לתקופה שהוגדרה כמוצלחת, אולי אף יותר מזו של רפאלי, שנתפסת בציבור ברגשות מעורבים, שכן מדובר בדוגמנית על שמייצגת מותג בייסיק. בין לביו הייתה לפוקס גם תקופה קצרה ומוצלחת הרבה פחות עם אסתי גינזבורג.

שלא לציטוט, אומר בכיר נוסף בענף, כי "נועם טור הפך גם הוא לבעיה עבור פוקס. הוא מעולם לא 'החזיק את המסך' כמו בר ורואים את זה גם בפרסומת האחרונה בה הוא מקבל 2 שניות בלבד, רק כי הם זוג, וכדי שלא ישאלו איפה הוא". עוד הוא מוסיף ואומר: "כשלקחו אותו הוא היה הבטחה גדולה ומאז הוא נעלם. לפוקס הייתה אפשרות להחליף רק אותו או את שניהם, ובשנתיים האחרונות היה ביניהם חוסר התאמה כי היא ממשיכה להתפתח והוא נשאר תקוע".

לדבריו: "בר עושה המון דברים במקביל ובסופו של יום דווקא מקטינה את פוקס מכיוון שהיא מפרסמת למשל מותג טחינה או חברת אופטיקה חדשה. התפיסה עבור פוקס היא שאם היא הולכת עם מותגים קטנים - כנראה שהיא כבר לא מתאימה".

גיא וינברגר, מי שבעבר היה מנכ"ל זרמון גולדמן שבנה יחד עם פוקס את השפה המוצלחת Basic is beautiful התייחס לפרידה בין טור ורפאלי לפוקס ואמר לאייס: "אני חושב שמדובר בהחלטה נבונה. פוקס הוא מותג בייסיק לכל המשפחה ולטעמי הוא לא זקוק עוד לסקס אפיל של בר רפאלי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-יש מקום לשפה חדשה?

"אני לא רואה עוד רעיון שפוקס יבטא ברמה המוצרית מאשר הבייסיק. אתה כצרכן מגיע לפקס בשביל זה, ולכן אין צורך ברעיון ושפה חדשה".

-הם צריכים להציב במקום בר פרזנטור אחר?

לא. פוקס צריך להיות מספיק אמיץ בשביל לא ללכת עם פרזנטור שזה לא בייסיק. פוקס תמיד נצמד לפרזנטורים והגיע הזמן שהוא יסיים עם התלות הזאת בכוכבים. הוא צריך להבין שהוא בעמדה בה הוא גדול יותר מהפרזנטורים שלו. פוקס צריך ללכת עם המוצר ותת לו להיות הגיבור, דווקא בגלל הפשטות. הם צריכים להיות כמו דיאט קוקה-קולה, לעשות דברים גדולים אבל בגובה העיניים, נקי ופשוט".

מחברת פוקס נמסר בתגובה: "לאחר 5 שנים נהדרות בהם כיכבו בר רפאלי ונועם טור בקמפיינים של פוקס, החליטו שני הצדדים לצאת לדרך חדשה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעל 31/10/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    רעיון סתמי ומעליב! האישה מתעוררת לבד ומיד נכנסת לחרדת נטישה. פרסומת משנות ה-80
  • 1.
    קארין x 31/10/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    כבר סגרו איתה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.