הנה הפקטור: לאחר 5 שנים - מותג האופנה פוקס נפרד מבר רפאלי ונועם טור
לאחר כ-5 שנים בהן שימשו כזוג המפורסם ביותר בברייק הפרסומות - פוקס החליטה לסיים את ההתקשרות עם הפרזנטורים שלה בר רפאלי ונועם טור.
רפאלי וטור כיכבו בקמפיין המוביל של פוקס בשנים האחרונות - Basic is beautiful מאחוריו עמד משרד הפרסום הקודם שליווה את החברה - זרמון גולדמן - ומי שיחד איתו הצליח המותג לכבוש בסערה את שוק אופנת המיינסטרים בישראל. כזכור, לפני כשנה, החליטה קבוצת ויזל בראשות הראל ויזל, הבעלים של פוקס להעביר את התקציב מזרמון לגיתם BBDO שמטפל בתקציב כיום, ולאחרונה אף עלה עם קמפיין חדש ומושקע בכיכוב רפאלי וטור - מה שככל הנראה יהיה האחרון של השנייים עם מותג האופנה.
רפאלי שהחלה את עבודתה המשותפת עם פוקס לפני טור קיבלה כמיליון שקל מפוקס עבור חוזה שנתי. שכרה ההתחלתי היה נמוך יותר וצמח עם השנים, במקביל להתפתחות הקריירה האישית שלה והצלחת המותג. טור, לעומתה, קיבל פחות מחצי מהסכום.
בימים אלו מופיעה רפאלי בלא מעט פרסומות מסחריות וכן על מרקע הטלוויזיה כמגישת X פקטור. הפרשנות המקובלת בענף הפרסום גורסת כי הפרידה נעוצה בעובדה זו. גורם בכיר בשוק אומר לאייס שלא לציטוט כי "היא הפכה להיות מטבע עובר לסוחר. היא כבר לא מייצגת את פוקס. פעם זה טחינה, פעם משקפיים וכו'. ברגע שהיא מייצגת מותג אופנה אחר - כלומר משוק האופטיקה - זה יוצר משבר עם פוקס, שלא לדבר על גאפ לפני כשנה". לדבריו "ברגע שזה בתוך קטגוריית השוק של החברה. זה יצר מצב שזה לא שווה יותר - היום אתה כבר לא יודע אם היא דוגמנית של קרולינה למקה או של פוקס, אבל בעיקר היא מייצגת את עצמה".
כזכור, בטרם החלה רפאלי לשמש כפרזנטורית של החברה, פוקס עבדה עם יעל בר זוהר לתקופה שהוגדרה כמוצלחת, אולי אף יותר מזו של רפאלי, שנתפסת בציבור ברגשות מעורבים, שכן מדובר בדוגמנית על שמייצגת מותג בייסיק. בין לביו הייתה לפוקס גם תקופה קצרה ומוצלחת הרבה פחות עם אסתי גינזבורג.
- התוצאות החלשות של נטו גרמו לעדי עזרא לקבל מניות בשווי מצומק
- פעם שלישית בר רפאלי: תשמש שוב כפרזנטורית בקמפיין חדש ל-FEMINA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלא לציטוט, אומר בכיר נוסף בענף, כי "נועם טור הפך גם הוא לבעיה עבור פוקס. הוא מעולם לא 'החזיק את המסך' כמו בר ורואים את זה גם בפרסומת האחרונה בה הוא מקבל 2 שניות בלבד, רק כי הם זוג, וכדי שלא ישאלו איפה הוא". עוד הוא מוסיף ואומר: "כשלקחו אותו הוא היה הבטחה גדולה ומאז הוא נעלם. לפוקס הייתה אפשרות להחליף רק אותו או את שניהם, ובשנתיים האחרונות היה ביניהם חוסר התאמה כי היא ממשיכה להתפתח והוא נשאר תקוע".
לדבריו: "בר עושה המון דברים במקביל ובסופו של יום דווקא מקטינה את פוקס מכיוון שהיא מפרסמת למשל מותג טחינה או חברת אופטיקה חדשה. התפיסה עבור פוקס היא שאם היא הולכת עם מותגים קטנים - כנראה שהיא כבר לא מתאימה".
גיא וינברגר, מי שבעבר היה מנכ"ל זרמון גולדמן שבנה יחד עם פוקס את השפה המוצלחת Basic is beautiful התייחס לפרידה בין טור ורפאלי לפוקס ואמר לאייס: "אני חושב שמדובר בהחלטה נבונה. פוקס הוא מותג בייסיק לכל המשפחה ולטעמי הוא לא זקוק עוד לסקס אפיל של בר רפאלי".
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
-יש מקום לשפה חדשה?
"אני לא רואה עוד רעיון שפוקס יבטא ברמה המוצרית מאשר הבייסיק. אתה כצרכן מגיע לפקס בשביל זה, ולכן אין צורך ברעיון ושפה חדשה".
-הם צריכים להציב במקום בר פרזנטור אחר?
לא. פוקס צריך להיות מספיק אמיץ בשביל לא ללכת עם פרזנטור שזה לא בייסיק. פוקס תמיד נצמד לפרזנטורים והגיע הזמן שהוא יסיים עם התלות הזאת בכוכבים. הוא צריך להבין שהוא בעמדה בה הוא גדול יותר מהפרזנטורים שלו. פוקס צריך ללכת עם המוצר ותת לו להיות הגיבור, דווקא בגלל הפשטות. הם צריכים להיות כמו דיאט קוקה-קולה, לעשות דברים גדולים אבל בגובה העיניים, נקי ופשוט".
מחברת פוקס נמסר בתגובה: "לאחר 5 שנים נהדרות בהם כיכבו בר רפאלי ונועם טור בקמפיינים של פוקס, החליטו שני הצדדים לצאת לדרך חדשה".
- 2.יעל 31/10/2013 17:39הגב לתגובה זורעיון סתמי ומעליב! האישה מתעוררת לבד ומיד נכנסת לחרדת נטישה. פרסומת משנות ה-80
- 1.קארין x 31/10/2013 17:03הגב לתגובה זוכבר סגרו איתה
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7