יפעת: עם 111 מיליון שקלים - שטראוס מובילה את דירוג המפרסמים ב-2012

למרות קיצוץ של 21% בתקציב - סופרפארם הוא המותג המוביל המותג בפרסום עם 67.2 מיליון שקלים. בנק לאומי עם הקיטון הגדול ביותר בתקציב
משה בנימין |

דירוג יפעת בקרת פרסום שהתפרסם היום (יום ד') מציג את תמונת המצב בקרב משרדי הפרסום, המפרסמים והמותגים.

בקרב המפרסמים: סופר פארם שהייתה השחקנית היחידה שהעלתה ב-2011, למרות המחאה החברתית את תקציב הפרסום שלה, מיישרת קו עם שאר השחקנים בקטגוריה ומפחיתה השנה כ- 14% מהוצאות הפרסום. שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים הגדולים בישראל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 111 מליון שקלים וקיטון של כ- 4% בתקציב הפרסום שלה.

דירוג המפרסמים המובילים ב-2012

דירוג המותגים המובילים ב-2012

סופר פארם מובילה את קטגוריית רשתות השיווק עם לא פחות מכ- 1000 גרסאות קריאטיב שונות באמצעות באומן בר ריבנאי באופליין ו- NEXT IN באונליין. סופר פארם בולטת בכך שהיא ממתגת מבצעים שחוזרים על עצמם בכל שנה. גם השנה אנו רואים את הפרסום ל- SUMMER SALE, HAPPY SALE, BABY SALE, BEAUTY SALE ועוד. במקום השני בקטגוריה מדורגת קבוצת 365 הכוללת את המשביר לצרכן, ניו פארם ורשת הסופרמרקטים COST 365 שהושקה השנה.

מקדונלדס, בזק אינטרנט, משרד התעשיה והמסחר ו-014 הם המותגים שנכנסים לטבלת המותגים השנה, על חשבון סלקום, רשת שופרסל וטורנדו שיוצאים ממנה.

מפרסמים - מי הושפע ומי לא מהמחאה החברתית שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים הגדולים בישראל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-111 מליון שקלים וקיטון של כ- 4% בתקציב הפרסום שלה. המותג המוביל בפרסום של שטראוס הוא תמי 4 המוצאת עצמה השנה בקטגוריה מתעוררת עם נוכחות גבוהה יותר של אלקטרה בר וקמפיינים נגטיבים של חברות המינרלים שהחליטו להחזיר מלחמה שערה. תמי 4 מפרסמת השנה באמצעות ג.יפית את היותה היחידה עם תו תקן, וממשיכה לפרסם באמצעות אדלר חומסקי קמפיינים נגד "סוחבי כדים". תמי 4 מהווה כ-25% מכלל הוצאות הפרסום של קבוצת שטראוס.

שטראוס מפרסמת השנה באופן מורגש את דנונה ודנכל אותו מיתגה כמשקה חלב עם סגולות רפואיות באמצעות Y&R ישראל. עוד מותגים בולטים בפרסום מבית שטראוס הם קפה נמס של עלית בטעם חדש של מקופלת, קפה טורקי עם חיבור בין פרסום אופליין לאונליין באמצעות באומן בר ריבנאי ועוד.

פרוקטר אנד גמבל הופכת להיות השנה המפרסמת השניה בגודלה בישראל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 93 מליון שקלים הענקית הבינלאומית מפרסת את ג'ילט פיוזן פאוור גלייד "גילוח ועיצוב הזקן במכשיר אחד" באמצעות גיתם BBDO, חיתולי פמפרס אקטיב בייבי באמצעות באומן בר ריבנאי ומשיקה את OLD SPICE בישראל באמצעות פובליסיס.

שלושת המפרסמים עם הגידול המרשים ביותר בהוצאה לפרסום בעשירייה הראשונה הם: החברה המרכזית למשקאות, IDI חברה לביטוח ודוד לובינסקי. החברה המרכזית עולה השנה מהמקום השמיני אל המקום הרביעי בטבלת המפרסמים ומגדילה את תקציב הפרסום שלה השנה בכ-31%, בין השאר בזכות השקת פיוז טי שהושק באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב בשווי של 10.5 מליון שקלים במחירים ריאלים.

איי.די.איי חברה לביטוח עולה מהמקום ה-11 אל המקום השישי בטבלת המפרסמים, עם גידול של 23% בהוצאה לפרסום. איי.די.איי מעלה שנה הילוך במלחמתה בסוכני הביטוח ומפרסמת את ביטוח ישיר וביטוח 9 מליון בכ- 23 מליון שקלים כל אחד. השנה מבליטה איי.די.איי את ביטוח החיים המשלים בכיכובה של מיקי חיימוביץ.

דוד לובינסקי עולה מהמקום ה-18 אל המקום השמיני תוך כדי שהוא מגדיל את ההוצאה הפרסומית שלו בכ- 33%. השנה אורנג' יוצאת מטבלת 20 המפרסמים הגדולים, ובמקומה נכנסת ישראכרט עם גידול של 57% בהוצאה שלה לפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה