עזר מציון: דני יעקובוביץ' מגיתם BBDO ישפוט בקטגוריית הסרטים ביורובסט
שבוע מהיום (ביום רביעי הבא) תחל בליסבון, פורטוגל תחרות הפרסום האירופאית יורובסט (Eurobest). בין 94 השופטים שיקחו חלק בתחרות זומן לשפוט גם דני יעקובוביץ', סמנכ"ל הקריאייטיב (המשותף, יחד עם שני גרשי) בגיתם BBDO.
יעקובוביץ' ישפוט בקטגוריית הסרטים/פרינט הנחשבת באופן מסורתי לאחת הבולטות, למרות שבשנה שעברה חלה ירידה בכמות ההגשות לקטגוריית הפרינט. קטגורייה זו כוללת יחד עימו 14 שופטים ממשרדים שונים באירופה: בלגיה, צרפת, הולנד, שוויץ, רוסיה, ספרד ועוד. כנשיא צוות השופטים מכהן סיר ג'ון הגארתי (John Hegarty), מאנשי הפרסום הידועים בעולם ואחד ממייסדי Bartle Bogle Hegarty - BBH, מרשתות הפרסום המובילות אשר הוקמה ב-1982 וכיום מפעילה סניפים בברזיל, אנגליה, סינגפור, ארה"ב, סין והודו.
תחרות הפרסום שפועלת במסגרת קבוצת פסטיבלי קאן, תכלול השנה 14 קטגוריות שונות. מידי שנה מתמודדים בתחרות זו משרדי פרסום מישראל. בשנה שעברה סיימו הנציגים הישראליים את התחרות עם 13 מדליות בסה"כ. Y&R ישראל (שלמור אבנון עמיחי) זכה ב-8 מדליות, באומן בר ריבנאי זכה ב-4 מדליות ואדלר חומסקי זכה במדליה אחת. בין הפינליסטים בתחרות היו גם פובליסיס-אידיאולוג'יק עם קמפיין ה'פייסלוק' בקטגוריית האינטראקיב ויורו ישראל עם סרטון הפרסומת לקולון 101 כתמים בקטגוריית הסרטים.
יעקובוביץ' ממשיך מסורת של שופטים ישראלים בתחרות. קדמו לו רועי כהן, לשעבר בשלמור אבנון עמיחי Y&R ישראל, ששפט בתחרות של השנה שעברה (נערכה אף היא בפורטוגל) וגיא וינברגר, לשעבר בזרמון גולדמן וכיום מנהל האסטרטגיה ב-Y&R ישראל ששפט לפני שנתיים בתחרות שנערכה בהמבורג, גרמניה.
- 6.שק נחשים ושמה אליקה (ל"ת)תתחילי להירגע קנאית 23/11/2012 15:50הגב לתגובה זו
- 5.דני יעקובוביץ הצנוע 23/11/2012 09:48הגב לתגובה זוזה כאילו משה בנימין, פגש חבר פורטוגלי והוא אמר לי אתה מישראל? סי סי אמר משה בנימין, קומפרנדו יש לכם פה שופט מישראל אתה יודע? לא, חזיז ורעם איך לא ידעתי את זה, ואיזה מזל גם שאתה אומר לי את זה רגע אחרי הפסקת האש זה זמן טוב לפרסם את זה, אני אאשר את זה עם גיתם בטח הם לא יאשרו ולא יכחישו
- 4.אבנון 21/11/2012 21:11הגב לתגובה זווינברגר הוא משנה למנכ"ל!!
- 3.אחד האנשים האהובים אם לא ה... (ל"ת)יבין 21/11/2012 19:30הגב לתגובה זו
- 2.תפרגנו 21/11/2012 17:54הגב לתגובה זוהוא מהאנושיים ביותר בתחום.
- 1.רגע, אז מי מקבל את הג'יפ כשהוא בחו"ל? (ל"ת)חיים בסרט 21/11/2012 15:37הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.