בית מעריב הפגנה
צילום: אלכסנדר כץ

עוד מכה למעריב: בתו של המייסד עזריאל קרליבך דורשת מהעיתון 5 מיליון שקלים

על רקע מצבו הקשה של העיתון והמו"מ עם בן-צבי, דורשת תקומה קרליבך את התשלום לאחר שהסדר מ-1995 לא קויים במלואו. במעריב סירבו להגיב
אלכסנדר כץ | (5)

אחרי שכבר הפסיד יותר מ-300 מיליון שקלים על הרפתקת מעריב, נוחי דנקנר עשוי לספוג הוצאה משמעותית נוספת. הבוקר (יום ד') פנתה תקומה קרליבך-מנדאל, בתו של מייסד מעריב המיתולוגי ד"ר עזריאל קרליבך המנוח, למעריב בדרישה להעביר לה 5 מיליון שקלים , במסגרת פסק דין משנת 1995 על פיו חברת מעריב צריכה לשלם לה תגמולים חודשיים, שעם השנים הלכו ופחתו.

במכתב לחברת 'מעריב הוצאת מודיעין' ולחברת 'מודיעין החזקות', כתב פרקליטה, עו"ד אמיר קדרי, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין גלעד שר ושות', כי במסגרת אותו הסדר פשרה בינה לבין העיתון לפני 17 שנים, הומרו מניותיה מסוג מיוחד למניותיה למניות נדחות בתמורה לתשלומים שונים, ובין השאר תשלום חודשי קבוע. לדברי עו"ד קדרי, התשלום האחרון ששולם לה היה בגובה שליש מהתשלום הרגיל ולטענתה קיים חשש חמור להמשך ביצוע ההתחייבות הכספית של מעריב כלפיה.

"באחרונה נוכחה מרשתי לדעת", כתב עו"ד קדרי, "כי התשלום האחרון עלה אך כדי שליש מן הסכום המשתלם לה מדי חודש. זאת, למיטב ידיעתה בדומה להודעה שקבלו עובדים במעריב, כי משכורתם תשולם אך בחלקה, בשל המצב הכלכלי אליו נקלע העיתון. אלא שאופי התחייבותו של מעריב כלפי מרשתי שונה, ומדובר בפסק דין... ראשית, אודיעכם שכל הפחתה בתשלומים המגיעים למרשתי באופן שוטף, מהווה הפרה של פסק דין חלוט, והנכם נדרשים להשלים את התשלום החסר לאלתר. אך למעלה מכך: הפרת פסק הדין באופן חד פעמי, העלתה חשש חמור בדבר המשך ביצוע ההתחייבויות הכספיות של מעריב כלפיה".

עו"ד קדרי מתייחס לסוגיית הרכישה המסתמנת של העיתון על ידי מו"ל מקור ראשון שלמה בן-צבי. "נוספים כמובן חששות העולים מן הדיווחים בנוגע לעסקה המתרקמת והולכת בין קבוצת מקור ראשון לבין מעריב בעניין העברת פעילות העיתון לידיו של הראשון. אופן ביצוע ההעברה על פי הדיווחים עלול להותיר את מעריב עם חובות כבדים ובהם החוב כלפי מרשתי... בנסיבות אלה דורשת מרשתי להיווכח כי במסגרת העסקאות הנרקמות, לא נפקד מקום ההתחייבויות הכספיות כלפיה".

לסיכום המכתב, בו מציין פרקליטה של קרליבך - כי במידה והסוגיה לא תבוא על פתרונה, הוא ייאלץ לפנות לערכאות - כי "לא ניתן יהיה לצאת לדרך חדשה עם העיתון תוך רמיסת ערכי ירושת האב שביקש שהוריש לרעייתו ולבתו אחריה זכות להתפרנס לא ברהב ולא בעושר ממפעל חייו".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מי שזוכר 12/09/2012 22:06
    הגב לתגובה זו
    היאמקבלת כסף כי המירה את מניות היסוד שירשה, בקבלת תמלוגים חודשיים. הסדר קיבל חותם של פסק דין. אנשי העסקים שרוקנו את העיתון שקרליבך ייסד,מרוקנים גם את יורשיו. תהיו בטוחים שהנכדים של נמרודי לא יצטרכו להתחנן לתמלוגים חודשיים בתמורה למניותיהם
  • 4.
    אריק 12/09/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    תירגעו ותקראו..הגברת היתה בעלת מניות ומכח זה מגיעים לה תשלומים..מה לא הגיוני בזה?
  • 3.
    משה 12/09/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    ..
  • 2.
    שולה 12/09/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    מי היא בכלל? איזו חוצפה מצידה לבקש כסף. שתלך לעבוד התקומה הזו.
  • 1.
    נסים עוזר 12/09/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    נבזות לדרוש סכום כזה עתה שהחברה שייסד אביה יורדת לטמיון
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.