עוד מכה למעריב: בתו של המייסד עזריאל קרליבך דורשת מהעיתון 5 מיליון שקלים
אחרי שכבר הפסיד יותר מ-300 מיליון שקלים על הרפתקת מעריב, נוחי דנקנר עשוי לספוג הוצאה משמעותית נוספת. הבוקר (יום ד') פנתה תקומה קרליבך-מנדאל, בתו של מייסד מעריב המיתולוגי ד"ר עזריאל קרליבך המנוח, למעריב בדרישה להעביר לה 5 מיליון שקלים , במסגרת פסק דין משנת 1995 על פיו חברת מעריב צריכה לשלם לה תגמולים חודשיים, שעם השנים הלכו ופחתו.
במכתב לחברת 'מעריב הוצאת מודיעין' ולחברת 'מודיעין החזקות', כתב פרקליטה, עו"ד אמיר קדרי, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין גלעד שר ושות', כי במסגרת אותו הסדר פשרה בינה לבין העיתון לפני 17 שנים, הומרו מניותיה מסוג מיוחד למניותיה למניות נדחות בתמורה לתשלומים שונים, ובין השאר תשלום חודשי קבוע. לדברי עו"ד קדרי, התשלום האחרון ששולם לה היה בגובה שליש מהתשלום הרגיל ולטענתה קיים חשש חמור להמשך ביצוע ההתחייבות הכספית של מעריב כלפיה.
"באחרונה נוכחה מרשתי לדעת", כתב עו"ד קדרי, "כי התשלום האחרון עלה אך כדי שליש מן הסכום המשתלם לה מדי חודש. זאת, למיטב ידיעתה בדומה להודעה שקבלו עובדים במעריב, כי משכורתם תשולם אך בחלקה, בשל המצב הכלכלי אליו נקלע העיתון. אלא שאופי התחייבותו של מעריב כלפי מרשתי שונה, ומדובר בפסק דין... ראשית, אודיעכם שכל הפחתה בתשלומים המגיעים למרשתי באופן שוטף, מהווה הפרה של פסק דין חלוט, והנכם נדרשים להשלים את התשלום החסר לאלתר. אך למעלה מכך: הפרת פסק הדין באופן חד פעמי, העלתה חשש חמור בדבר המשך ביצוע ההתחייבויות הכספיות של מעריב כלפיה".
עו"ד קדרי מתייחס לסוגיית הרכישה המסתמנת של העיתון על ידי מו"ל מקור ראשון שלמה בן-צבי. "נוספים כמובן חששות העולים מן הדיווחים בנוגע לעסקה המתרקמת והולכת בין קבוצת מקור ראשון לבין מעריב בעניין העברת פעילות העיתון לידיו של הראשון. אופן ביצוע ההעברה על פי הדיווחים עלול להותיר את מעריב עם חובות כבדים ובהם החוב כלפי מרשתי... בנסיבות אלה דורשת מרשתי להיווכח כי במסגרת העסקאות הנרקמות, לא נפקד מקום ההתחייבויות הכספיות כלפיה".
לסיכום המכתב, בו מציין פרקליטה של קרליבך - כי במידה והסוגיה לא תבוא על פתרונה, הוא ייאלץ לפנות לערכאות - כי "לא ניתן יהיה לצאת לדרך חדשה עם העיתון תוך רמיסת ערכי ירושת האב שביקש שהוריש לרעייתו ולבתו אחריה זכות להתפרנס לא ברהב ולא בעושר ממפעל חייו".
- 5.מי שזוכר 12/09/2012 22:06הגב לתגובה זוהיאמקבלת כסף כי המירה את מניות היסוד שירשה, בקבלת תמלוגים חודשיים. הסדר קיבל חותם של פסק דין. אנשי העסקים שרוקנו את העיתון שקרליבך ייסד,מרוקנים גם את יורשיו. תהיו בטוחים שהנכדים של נמרודי לא יצטרכו להתחנן לתמלוגים חודשיים בתמורה למניותיהם
- 4.אריק 12/09/2012 15:31הגב לתגובה זותירגעו ותקראו..הגברת היתה בעלת מניות ומכח זה מגיעים לה תשלומים..מה לא הגיוני בזה?
- 3.משה 12/09/2012 15:28הגב לתגובה זו..
- 2.שולה 12/09/2012 11:56הגב לתגובה זומי היא בכלל? איזו חוצפה מצידה לבקש כסף. שתלך לעבוד התקומה הזו.
- 1.נסים עוזר 12/09/2012 11:55הגב לתגובה זונבזות לדרוש סכום כזה עתה שהחברה שייסד אביה יורדת לטמיון
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
