תקציב 2012 יכלול מחויבויות תוכן: רשות השידור תפעל בנתיים עם תקציב חירום

ברשות משנים את התקציב כדי שיעמוד בתנאי החוק שמחייבים השקעה של 36% בהפקות תוכן חיצוניות. תקציב החירום יעמיד לרשות 72 מיליון ש' בחודש
אלכסנדר כץ | (5)

הוועד המנהל של רשות השידור הנחה את ההנהלה להכין תקציב חירום לחודשיים הקרובים שיתבסס על עקרון אחד חלקי 12 מתקציב השנה שעברה. תקציב שנת 2011 עמד על 870 מיליון שקלים, כ-72.5 מיליון שקלים לחודש.

ברשות השידור הכינו תקציב לשנת 2012, שלא כלל את המחויבויות להפקות תוכן חיצוניות שעומדות על 36% מתקציב ערוץ 1 שעמד ב-2011 על 490 מיליון שקל. בשנת 2011 השקיעה רשות השידור 25 מיליון שקלים בהפקות תוכן חיצוניות, במקום כ-180 מיליון.

כעת, במקביל להפחתה של האגרה, שתחתוך השנה את תקציב הרשות בכ-60 מיליון שקלים, תאלץ רשות השידור להשקיע לפחות עוד 150 מיליון שקלים בתוכן, וברשות בוחנים מהיכן לחתוך תקציב זה. יש לציין כי ביטול מחויבות התוכן עליה הצביעה הממשלה רק לפני פחות משבועיים, התייחסה לתקציב 2011, ואילו השנה הרשות צריכה לעמוד במחויבות החוק.

גורם ברשות השידור, אמר לאייס כי המצב החדש עשוי להיות בעל "משמעות קטלנית לרשות. עכשיו צריך לקחת כסף במקום אחד ולשים אותו בתוכן, ומדובר במאות מיליונים".

תקציב החירום יובא בשבוע הבא לדיון בוועד המנהל ולאחר מכן לוועדת הכספים של רשות השידור. התקציב הסופי של 2012, אותו יכינו אנשי הכספים והנהלת הרשות, יובא בשבועות הקרובים לאישור ועדת הכספים של מליאת הרשות, ובמידה וזו תאשר זאת, יועבר לאישור הוועד המנהל, ולאחר מכן למשרד האוצר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא יזיק להפיק יותר תכניות בערוץ 1 ע"ח החדשות (ל"ת)
    מוזס 09/01/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מבין ענין 09/01/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    זה חסר כל הגיון להוציא סכום כל כך גדול להפקות חיצוניות.מי שהחליט על כך היה משולל כל הגיון.התקציב של רשות השידור כולל 2 ערוצי טלוויזיה ו-8 תחנות רדיו המחויבות לשדר לפי חוק רשות השידור תרבות מורשת שידורים לילדים ונוער וכו'תפסיקו להשוות את זה לתקציב של המסחריים שעד כה התעשרו מהפרסומות ללא גבול.
  • 3.
    הבודקת 08/01/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
    חשבנו ששקלאר היה הבעיה?
  • 2.
    מקצצים במקומות הלא נכונים כרגיל (ל"ת)
    יוני 08/01/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איתי 08/01/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    פתאום עוד 150 מיליון שקל יופנו להפקות מקור בבתי הפקות חיצוניים. השוק יתעורר אני מקווה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.