תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
הודעה משותפת לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ובצלאל סמוטריץ׳ לפיה אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים שיוקמו תוך 8 חודשים ביהודה ושומרון; מדובר בהתקדמות תשתיתית משמעותית, שכן באיזורים זה מתגוררים כחצי מיליון אזרחים
ישראלים
וועדת המכרזים פרסמה היום את רשימת החברות הזוכות במכרז להקמת 22 אתרי סלולר חדשים ברחבי יהודה ושומרון. האתרים החדשים יוקמו תוך 8 חודשים ויפרשו על פני אזורים מרכזיים, בהם: כביש 90 בבקעה, כביש 1 היורד לים המלח, אזור גוש עציון, הר חברון, בנימין ובשומרון.
מדובר בפעימה ראשונה של מכרז בעלת חשיבות ביטחונית וכלכלית, אשר עתיד לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. עשרות מיקומים נוספים יאושרו בקרוב בתיאום עם ראשי הרשויות וייצאו לביצוע במסגרת פעימה נוספת.
המכרז פורסם בדצמבר 2024 אחרי עבודת מטה מאומצת שארכה שנה וחצי וכללה דיונים מקצועיים ופעילות משותפת של שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ עם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אנשי מינהלת ההתיישבות והמינהל האזרחי, קמ״ט תקשורת ומשרד התקשורת, להבטחת מענה מקצועי וטכנולוגי לפריסת תשתית סלולרית מתקדמת ולמציאת פתרונות תקציביים.

- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החשיבות הבטחונית של אנטנות אזרחיות
לאנטנות סלולאריות מהסוג שיותקן נודעת גם חשיבות ביטחונית לתושביה הישראלים של שטחי יהודה ושומרון. בעזרת אנטנות סלולאריות ניתן לאתר את מיקומם של מחבלים המשתמשים בטלפונים סלולאריים בעזרת כרטיסי סים ישראלים. ככל שיש יותר מוקדים עם תורן סלולארית כך ניתן להעריך במידה מדייקת היכן נמצא המחבל.
מעבר לחשיבות הביטונית שבהצבת אנטות סלולאריות, ישנה חשיבות לעליה באיכות החיים שהן יביאו לתושביה הישראליים של יהודה ושומרון. המצב כיום הוא שבין יישובים אין רקליטה סלולארית, לא טלפון ולא אינטרנט. נהגים הנוסעים באיזרים אלה לא יכולים להשתמש ביישומי ניווט, מה שמסכן אותם לעיתים, ומסמן איכות חיים ירודה.
קרעי: "צורך ביטחוני ואזרחי ראשון במעלה"
שר התקשורת, ד''ר שלמה קרעי: ״בשעה טובה ומוצלחת - יהודה והשומרון מתחברים – ריבונות בשטח! 22 תרנים חדשים יוצאים לדרך – בתוך שמונה חודשים בעז״ה: רמת ביטחון גבוהה ואיכות חיים טובה יותר. אחרי שנתיים וחצי של עבודה מאומצת ושל הקמת תורן ועוד תורן – עכשיו מגיע השטף הגדול. כמו שהבטחנו: כפטריות אחר הגשם. המכרז הבא לעשרות תרנים נוספים כבר בהכנה. ראש הממשלה הגדיר: צורך בטחוני מהמעלה הראשונה – וכולם התגייסו! תודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ולצוותו על שיתוף הפעולה. העמקת ההתיישבות. חיזוק הריבונות. שמירת החיים".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 4.אנונימי 01/05/2025 18:52הגב לתגובה זויאללה לשדוד את כספי החילונים עד השקל האחרון
- 3.אריה 28/04/2025 22:10הגב לתגובה זולא נוכל לממן מכיסנו את כל הפרזיטים המתועבים עם הכיפות.
- 2.בא 28/04/2025 16:47הגב לתגובה זושל 45 קילומטר בין הים לירדן....ומי שחושב אחרת הוא מטורףאו פשוט לא רוצה הגירה פלסטינית למדינתו.
- 1.סטרוק 28/04/2025 15:56הגב לתגובה זוהמתנחלים עולים לנו כל יום עוד כמה מיליונים מיליארדים. ובלי שאהיה אנטי ציוני להיפך חשבתם גם על יותר ממליון וחצי ערבים שחיים שם בתשתיות שאתם דואגים לאנשי שלומכם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
