שלמה קרעי הליכוד
צילום: באדיבות חדשות 13

תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים

הודעה משותפת לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ובצלאל סמוטריץ׳ לפיה אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים שיוקמו תוך 8 חודשים ביהודה ושומרון; מדובר בהתקדמות תשתיתית משמעותית, שכן באיזורים זה מתגוררים כחצי מיליון אזרחים ישראלים

חיים בן הקון | (4)

וועדת המכרזים פרסמה היום את רשימת החברות הזוכות במכרז להקמת 22 אתרי סלולר חדשים ברחבי יהודה ושומרון. האתרים החדשים יוקמו תוך 8 חודשים ויפרשו על פני אזורים מרכזיים, בהם: כביש 90 בבקעה, כביש 1 היורד לים המלח, אזור גוש עציון, הר חברון, בנימין ובשומרון.


מדובר בפעימה ראשונה של מכרז בעלת חשיבות ביטחונית וכלכלית, אשר עתיד לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. עשרות מיקומים נוספים יאושרו בקרוב בתיאום עם ראשי הרשויות וייצאו לביצוע במסגרת פעימה נוספת.


המכרז פורסם בדצמבר 2024 אחרי עבודת מטה מאומצת שארכה שנה וחצי וכללה דיונים מקצועיים ופעילות משותפת של שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ עם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אנשי מינהלת ההתיישבות והמינהל האזרחי, קמ״ט תקשורת ומשרד התקשורת, להבטחת מענה מקצועי וטכנולוגי לפריסת תשתית סלולרית מתקדמת ולמציאת פתרונות תקציביים.


אנטנה סלולרית
אנטנה סלולרית - קרדיט: Steve Halama


החשיבות הבטחונית של אנטנות אזרחיות

לאנטנות סלולאריות מהסוג שיותקן נודעת גם חשיבות ביטחונית לתושביה הישראלים של שטחי יהודה ושומרון. בעזרת אנטנות סלולאריות ניתן לאתר את מיקומם של מחבלים המשתמשים בטלפונים סלולאריים בעזרת כרטיסי סים ישראלים. ככל שיש יותר מוקדים עם תורן סלולארית כך ניתן להעריך במידה מדייקת היכן נמצא המחבל. 


מעבר לחשיבות הביטונית שבהצבת אנטות סלולאריות, ישנה חשיבות לעליה באיכות החיים שהן יביאו לתושביה הישראליים של יהודה ושומרון. המצב כיום הוא שבין יישובים אין רקליטה סלולארית, לא טלפון ולא אינטרנט. נהגים הנוסעים באיזרים אלה לא יכולים להשתמש ביישומי ניווט, מה שמסכן אותם לעיתים, ומסמן איכות חיים ירודה.


קרעי: "צורך ביטחוני ואזרחי ראשון במעלה"


שר התקשורת, ד''ר שלמה קרעי: ״בשעה טובה ומוצלחת - יהודה והשומרון מתחברים – ריבונות בשטח! 22 תרנים חדשים יוצאים לדרך – בתוך שמונה חודשים בעז״ה: רמת ביטחון גבוהה ואיכות חיים טובה יותר. אחרי שנתיים וחצי של עבודה מאומצת ושל הקמת תורן ועוד תורן – עכשיו מגיע השטף הגדול. כמו שהבטחנו: כפטריות אחר הגשם. המכרז הבא לעשרות תרנים נוספים כבר בהכנה. ראש הממשלה הגדיר: צורך בטחוני מהמעלה הראשונה – וכולם התגייסו! תודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ולצוותו על שיתוף הפעולה. העמקת ההתיישבות. חיזוק הריבונות. שמירת החיים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"


שר האוצר והשר במשרד הביטחון  בצלאל סמוטריץ': “הקמת עשרות אתרי סלולר חדשים ברחבי יהודה ושומרון היא עוד חוליה בשרשרת של חיזוק ההתיישבות והעמקת הריבונות בשטח. שיפור התקשורת הוא לא רק צורך אזרחי בסיסי, אלא בראש ובראשונה צורך ביטחוני – הצלת חיים הלכה למעשה. אני מודה לכל השותפים למהלך הזה - שר התקשורת שלמה קרעי, מנהלת ההתיישבות והמינהל האזרחי.אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות כדי להביא את השירותים, הבטחון והאיכות שמגיעים לכל אזרח ישראלי – לכל יישוב ולכל תושב, בכל חלקי הארץ.”

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 01/05/2025 18:52
    הגב לתגובה זו
    יאללה לשדוד את כספי החילונים עד השקל האחרון
  • 3.
    אריה 28/04/2025 22:10
    הגב לתגובה זו
    לא נוכל לממן מכיסנו את כל הפרזיטים המתועבים עם הכיפות.
  • 2.
    בא 28/04/2025 16:47
    הגב לתגובה זו
    של 45 קילומטר בין הים לירדן....ומי שחושב אחרת הוא מטורףאו פשוט לא רוצה הגירה פלסטינית למדינתו.
  • 1.
    סטרוק 28/04/2025 15:56
    הגב לתגובה זו
    המתנחלים עולים לנו כל יום עוד כמה מיליונים מיליארדים. ובלי שאהיה אנטי ציוני להיפך חשבתם גם על יותר ממליון וחצי ערבים שחיים שם בתשתיות שאתם דואגים לאנשי שלומכם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.