עובדים בהייטק 210421
צילום: Annie Spratt on Unsplash

הסטארט-אפ ביט מגייס 25 מ' ד' בהובלת קרן אינסייט

זהו סבב גיוס B של החברה שפיתחה פלטפורמה לפיתוח אפליקציות בחלוקה לרכיבים, במקום בניית קוד או חוויית משתמש מאפס. עד כה גייסה 36 מ' ד' מאז ההקמה ב-2014. בכוונתה לשלש את מספר העובדים לכמאה בשנה הקרובה
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה גיוס הון

הסטארט-אפ הישראלי Bit גייס בסבב B 25 מיליון דולר בהובלת קרן אינסייט פרטנטרס. עוד נטלו חלק בסבב הגיוס משקיעים קודמים בחברה ובהם קרן ההון סיכון Disruptive  בהובלת טל בר נוח, מייסד וויקס נדב אברהמי וגיא פודג׳רני מייסד Snyk. ביט גייסה עד כה 36 מיליון דולר.

בחברה לא חשפו את השווי בגיוס - וכן לא את מרכיב הסקנדרי בו, על אף שהודו בכך שקיים במידת מה ("קטן" הגדירו אותו). סקנדרי כזכור הוא מפגש של משקיעים קיימים עם כסף שלא נכנס לקופת החברה, ועשוי להעיד על האמונה של המשקיעים בעתיד החברה - או לחלופין להעיד על הצורך שלהם עצמם במזומן. עם תמורת הגיוס ביט מתכננת לגייס אליה עשרות עובדים בעולם, במטרה לשלש את כמות העובדים בשנה הקרובה. כיום היא מעסיקה 27 עובדים מ-7 מדינות.

בחברה מסבירים כי  הפלטפורמה שפיתחו עוזרת לארגונים לפתח אפליקציות ומוצרים דיגיטליים במהירות, בעזרת פיתוח תכנה מבוסס רכיבים ובמקום לבנות מחדש רכיבי קוד וחוויות משתמש חדשה. הפרקטיקה המקובלת בשוק, כך לדבריהם מקשה על סטארט אפים להגיע לשוק במהירות.

בשונה מכך, ביט מאפשרת למפתחים לכתוב קוד בצורה של רכיבים - חתיכות עצמאיות ורב שימושיות שניתן להטמיע במגוון אפליקציות, מוצרים ושירותים דיגיטליים. הרכיבים הופכים ל"זיכרון הטכנולוגי״ של הארגון, שכל מפתח יכול לשלוף בעת הצורך, להטמיע בהליך הפיתוח ולחסוך זמן רב, הם טוענים. כך ניתן ביתר קלות לשתף פעולה בפיתוח אפליקציות על גבי פלטפורמת ענן שיתופית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברהמשמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברה

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות

חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גיוס הון

המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.

הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.

לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."

מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.

בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.