OpenAI משיקה את מודל o3 החדש – אבל הוא עדיין לא זמין לציבור
סם אלטמן. צילום: ויקיפדיה - TechCrunch
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI הכריז בשבוע שעבר על הדור הבא של הצ'אטים המתקדמים: המודלים החדשים o3 ו-o3-mini. המודלים עדיין אינם זמינים לציבור הרחב, אלא לקבוצה מצומצמת יחסית של מפתחים ומשתמשים.
o3, שמבטיח שיפור משמעותי ביכולות הבינה המלאכותית. יחד עם גרסה קטנה יותר בשם o3-mini, מציע כלים מתקדמים להבנת טקסטים, הסקת מסקנות, ושיחות מתמשכות ברמה גבוהה יותר.
המודל תוכנן לשדרג את חוויית השימוש בצ'אט. הוא נבנה להתמודד עם משימות מורכבות יותר, לשמור על דיוק גבוה בשיחות ארוכות, ולהציע אינטראקציה טבעית יותר עם המשתמשים. אבל יש קאץ' – המודל החדש כאמור אינו זמין עדיין לציבור הרחב. ככל הנראה בתוך מספר חודשים המודל יושק לציבור.
- הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
OpenAI כבר שינתה את עולם הצ'אטים עם המודל הקודם שלה, GPT-4, שמאפשר לא רק שיחות טקסטואליות אלא גם ניתוח טקסטים, כתיבת תוכן, עיבוד שפה מתקדמת ועוד. המודלים הנוכחיים משולבים בפלטפורמות כמו ChatGPT, המאפשר לצרכנים ולחברות להשתמש בבינה מלאכותית כדי לפתור בעיות, ליצור תוכן ולשפר תהליכים עסקיים.
יכולות בולטות בצ'אטים של OpenAI הבנת טקסטים מורכבים: המודלים יכולים להתמודד עם טקסטים טכניים, משפטיים, ואקדמיים ברמה גבוהה.
עזרה ביצירת תוכן: מתכנון מסמכים, דרך כתיבת מאמרים ועד ניסוח חוזים.
אינטראקציות מתמשכות: שמירת זיכרון של שיחות קודמות למען שיח עקבי יותר.
שפות מרובות: תמיכה בתרגום ושיחות בכמה שפות במקביל.
לאן הצ'אטים של OpenAI מתקדמים?
עם השקת o3 ,OpenAI מכוונת לעתיד שבו הצ'אטים יהיו חכמים, אינטואיטיביים ובטוחים יותר. המטרה היא לספק כלים מתקדמים שלא רק יענו על שאלות, אלא גם יבינו את ההקשר הרחב, ינתחו בעיות מורכבות, וישמשו ככלי עזר במגוון תחומים כמו חינוך, בריאות, ומשפט.
המודלים החדשים יוכלו לתמוך בשיחות ארוכות טווח בלי לאבד את הקשר והמשמעות, וכן לנתח מידע בזמן אמת בצורה מדויקת יותר. זה מהלך שיכול לשנות את הדרך שבה אנשים משתמשים בטכנולוגיה בעבודה ובחיים האישיים.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ומה בעתיד? למרות שהגישה למודל החדש מוגבלת כרגע, OpenAI מראה שהיא מתקדמת בצעדי ענק לכיוון שבו הבינה המלאכותית תשתלב באופן טבעי יותר בחיינו. חברות נוספות בשוק כמו גוגל ומטה גם שוקדות על פיתוחים דומים, אבל OpenAI מנסה להוביל עם דגש חזק על בטיחות ואיכות התוצרים.
נראה ש-2025 תהיה השנה שבה o3 יהפוך לכלי שנפגוש לא רק במשרדים ובאפליקציות אלא גם במכשירים אישיים ובפלטפורמות צרכניות. מי יודע, אולי בעוד שנה נשתמש ב-o3 כדי לנהל שיחות, ללמוד, לעבוד – או אפילו פשוט להעביר את הזמן בצורה חכמה יותר.
מתחרות ושדרוגים בתחום ה-AI
גם Ray-Ban בשיתוף Meta השיקו עדכון משמעותי למשקפי ה-Meta החכמים. באמצעות עדכון חומרה חדש, המשקפיים מאפשרים למשתמשים שיחות מתמשכות עם Meta AI, שילוב וידאו בזמן אמת, תרגום חי בין שפות, ואפילו זיהוי מוזיקה בשיתוף עם Shazam.
תקרית אבטחה: AI של UnitedHealth נחשף בטעות
אבל, לא הכל הולך חלק. UnitedHealth חשפה בטעות את ה-AI chatbot שלה, כלי שנועד לספק תשובות לעובדים על תביעות ביטוח, לאינטרנט, מה שאפשר גישה חופשית לכל משתמש. אף שהצ'אטבוט לא הכיל מידע רגיש, המקרה מעלה שאלות לגבי אבטחת המידע והשימוש באלגוריתמים של החברה, שעל פי דיווחים משמשים לעיתים להחלטות רפואיות שנויות במחלוקת.
שאלות ותשובות על הצ'אט החדש
מהם מודלי o3 החדשים של OpenAI?
מודלים מתקדמים לעיבוד והסקת מסקנות, שפותחו לשיפור הביצועים והבטיחות של מערכות הבינה המלאכותית הקיימות.
האם המודלים זמינים לציבור?
לא כרגע. הם זמינים בתצוגה מקדימה לחוקרים בלבד, וצפויים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה.
כיצד o3 משתווה למתחרים?
בעוד OpenAI מתמקדת בשיפור ביצועים ובטיחות, חברות כמו Meta מתקדמות גם בשילוב AI במוצרים צרכניים, כמו משקפיים חכמים.
מה המשמעות של חשיפת הצ'אטבוט של UnitedHealth?
האירוע מדגיש את חשיבות אבטחת המידע בכלי AI ומעורר שאלות לגבי שימוש בטכנולוגיה לקבלת החלטות רפואיות.
כיצד מודלי AI כמו o3 ישפיעו על השוק?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
