עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

תקציב 2025: תוספת של 500 מיליון שקל לרשות החדשנות

במסגרת התקצי שאושר שלשום בכנסת בקריאה ראשונה תהנה הרשות מתוספת תקציבית שתופנה לחיזוק ההייטק; משרד המדע והטכנולוגיה יקבל 123 מיליון שקל לקידום טכנולוגיית הבינה המלאכותית, הקמת מרכזי פיזיקה אזוריים, ומימון מחקרים יישומים.
איתן גרסטנפלד |

במסגרת תקציב 2025 הוחלט על תוספת תקציביות של 623 מיליון שקל למשרד המדע  ורשות החדשנות, שיופנו לחיזוק מנועי הצמיחה של המשק הישראלי, והאצת הצמיחה לצד סיום המלחמה.

לצד הגדלת תקציב רשות החדשנות בכחצי מיליארד שקלים מקדם האוצר רפורמת מיסוי שמטרתה להקנות ודאות מיסויית ולשפר את הסביבה העסקית לחברות ומשקיעי הייטק ע"י הקלת ביצוע שינויי מבנה והרחבת שינויי המבנה הזכאים לדחיית מס; מתן ודאות לגבי פטור ממס רווח הון למשקיעים זרים וישראלים; ופרסום מסלול ירוק לטובת הגדלת הוודאות במיסוי מרכזי מו"פ של קבוצות רב לאומיות.

על פי המשרד, התוספת התקציבית בסך 123 מיליון שקל למשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה תופנה בין היתר לקידום טכנולוגיית הבינה המלאכותית, מנוע צמיחה מרכזי לכלכלה הישראלית, תמיכה במחקרים יישומים פורצי דרך, והקמת ארבעה מרכזי פיזיקה אזוריים חדשים בעלות כ-40 מיליון שקל שיצטרפו למערך המרכזים שמקים המשרד ברחבי הארץ, לטובת שיפור ההון האנושי בתחומים טכנולוגים, וכבר מחולל מהפכה חינוכית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

המרכזים החדשים יספקו תשתית מדעית ומעבדות מתקדמות, ציוד חדשני ותוכניות לימוד איכותיות לתלמידי התיכון, ויתרמו להגדלת מספר בוגרי בגרות הייטק בישראל. התוכנית להקמת המרכזים החדשים תצא לדרך בחודשים הקרובים כחלק ממאמצי המשרד להגדיל את אחוז מסיימי בגרות הייטק מ-9% ל-15% עד שנת 2027, בהתאם להחלטת הממשלה 1852 מספטמבר 2022.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל: "ההשקעה בחדשנות, מדע וטכנולוגיה וחיזוק ענף ההייטק היא לא מותרות - היא הכרח להבטחת חוסנה הכלכלי והביטחוני של המדינה. אני מודה לשר האוצר סמוטריץ' על הבנת החשיבות האסטרטגית של השקעה במנועי הצמיחה של המשק הישראלי כבסיס איתן לצמיחתה ושגשוגה של המדינה . התוספת התקציבית תאפשר לנו להבטיח מענה מהיר ומשמעותי תוך שמירה על חוסנה של תעשיית ההייטק הישראלית בתקופת אי-ודאות, להאיץ הטמעת טכנולוגיות הבינה המלאכותית ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה, ולפתח את מערך מרכזי הפיזיקה האזוריים המצוינים שלנו שמחוללים מהפכה חינוכית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית"  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד