קוואנטום סורס גייסה 50 מיליון דולר בסבב A
קוונטום סורס (Quantum Source) המפתחת טכנולוגיה לפיתוח מחשבים קוונטים פוטוניים, הודיעה היום כי גייסה 50 מיליון דולר בסבב גיוס A. את הסבב הובילה קרן Eclipse והשתתפו בו Standard Investments, Level VC, Canon Equity כמו גם המשקיעים הקיימים: Pitango First, Grove Ventures, Dell Technologies Capital, 10D.
סבב הגיוס מביא את סך גיוסי ההון של החברה לסכום כולל של 77 מיליון דולר. כאשר החברה ציינה שההון שגויס ישמש להרחבת צוות המחקר והפיתוח, ולהשגת יעדים טכנולוגיים שיאפשרו מימוש יעיל של מחשבים קוונטים בעלי מיליוני קיוביטים (יחידות העיבוד של המחשב).
למחשוב קוונטי פוטנציאל להאיץ חישובים שאינם אפשריים לביצוע בזמנים סבירים על ידי מחשבים קלאסיים, ולתרום לפריצות דרך במגוון תחומים כמו תחום הרפואה ותחום אבטחת המידע. מחשבים קוונטיים גדולים, בעלי מיליונים רבים של קיוביטים מהווים מרכיב ביכולת לממש את הפוטנציאל הטמון במחשוב קוונטי. הדרך המבטיחה ביותר למימוש מחשבים מסוג זה היא מחשוב קוונטי פוטוני, שעלה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות שתי עסקאות ענק: ממשלת אוסטרליה חתמה על הסכם למימוש מחשב קוונטי פוטוני תמורת כ-620 מיליון דולר, ומדינת אילינוי בארה״ב הודיעה על השקעה של כ-500 מיליון דולר במימושה של מערכת דומה.
קוונטום סורס נוסדה בשנת 2021 על ידי מספר יזמים מתעשיית המוליכים למחצה ופיזיקאים: עודד מלמד, מנכ"ל החברה, גיל סמו, סמנכ"ל הפיתוח, דן חרש, יו"ר החברה, ופרופ' ברק דיין, המדען הראשי. בנוסף, בשנה שעברה מינתה החברה את ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, כחבר דירקטוריון בחברה.
קוונטום סורס מעסיקה 45 עובדים בפארק המדע בנס ציונה, למעלה ממחציתם בעלי תואר דוקטוקט. בשנה שעברה הכריזה החברה על גיוס 12 מיליון דולר בהובלת Dell Technologies Capital במסגרת הרחבה של סבב הסיד.
"גיוס ההון הוא הבעת אמון בגישה פורצת הדרך שלנו, גישה המאפשרת את מימושם של מחשבים קוונטיים גדולים, בגודל ומחיר נגיש״, מסר עודד מלמד, מייסד משותף ומנכ"ל קוונטום סורס.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.