מילואים התכנסות
צילום: דובר צהל

רשות החדשנות ומשהב"ט משיקים תכנית בסך 10 מיליון שקל למילואימניקים

התכנית בהיקף 10 מיליון שקלים תעזור לחברות הייטק לפתח תכניות חדשות לפיתוח ההון האנושי, בדגש על שילוב מילואימניקים וחיילים משוחררים בתעשייה, בצורה של מענקים חלקיים מהיקף התכנית
רוי שיינמן |

האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון ורשות החדשנות פרסמו היום קול קורא בהתאם לחשיבות הלאומית בהגדלת היצע ההון האנושי להייטק והצורך לקדם ולסייע לחיילי המילואים ולחיילים המשוחררים להשתלב בתעשיית ההייטק המקומית. הקול קורא הינו במסגרת שיתוף פעולה לפיתוח והתנעת תכניות יזמות ואקסלרציה להייטק במסגרת קרן ההון האנושי - פיתוח הון אנושי עבור התעשייה עתירת הידע בישראל.

הרשות והאגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון מזמינים תאגידים רלוונטיים (לרבות מלכ"רים, אקדמיה, מוסדות מחקר) להגיש בקשות לתמיכה בתוכניות חדשות לפיתוח ההון האנושי בתעשיית ההייטק בישראל, לרבות בתחומים ספציפיים לקידום המענה לאתגרים בפיתוח הון אנושי מיומן אשר יפורטו להלן, במימון של 50%-70% מתקציב התוכנית בהתאם להוראות ולנהלי המסלול.

תוכנית שהתקציב המבוקש שלה הוא עד סכום כולל של 1,000,000 שקל – יינתן בגינה מענק בשיעור של 70% מהתקציב המאושר – בהתאם להחלטת ועדת המחקר. תכנית שהתקציב המבוקש שלה עולה על סכום כולל של 1,000,000 שקל ועד ל- 5,000,000 שקל – יינתן בגינה מענק בשיעור של 50% מהתקציב המאושר – בהתאם להחלטת ועדת המחקר.

התכניות המוגשות יכולות לכלול בין היתר: היכרות עם היבטים טכנולוגים וכלכליים של עולם היזמות, חשיפה למגמות טכנולוגיות עכשוויות ועתידיות (כגון בינה מלאכותית, אגרו-טק, שבבים ועוד). זיהוי אתגרים, צרכים והזדמנויות, הכרות עם מודלים עסקיים, הכרות עם עולם ההשקעות, הון סיכון וגופי השקעה נוספים. מתודולוגיות לרעיונאות ולחשיבה יצירתית, ויכולת להציג תמונת עתיד וחזון ולרתום אחרים לדרך. מרחב התנסויות - התנסות מעשית בתהליך היזמות הכולל מחקר וחשיבה רעיונית, תיקוף הרעיון, והבשלתו באמצעות כלל הכלים שנלמדו בתכנית, התנסות בעבודת צוות והצגה סופית מול קהל. פיתוח רעיונות מעשיים/פרויקטים אישיים והצגתם בתום התכנית.

"חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים נעמדו כאיש אחד להגן על מדינתנו מאז ה-7 לאוקטובר. את יכולות הפיקוד והניהול שאותם היו צריכים להפגין ואת היצירתיות אותה היו צריכים להפעיל לצורך מילוי תפקידם אנו רוצים עתה לרתום לטובת ההייטק הישראלי", מסר דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות. "תוכנית הכשרה ועידוד ליזמות משלבת בין צרכי התעשייה לבין הפוטנציאל המצוין הקיים בקרב חיילים משוחררים ואנשי המילואים. אנו רואים בתוכנית זו הזדמנות ייחודית לאפשר לאוכלוסייה חשובה זו להתחיל דרך חדשה ובה בעת להפוך את היצירתיות והרעיונות שלהם למציאות באמצעות הנבטת יוזמות וחברות סטארט-אפ חדשות שיחזקו את האב החדשנות הישראלי".

"תוכנית זו מהווה מנוף חשוב לשילוב החיילים המשוחררים ואנשי המילואים זכאי האגף והקרן, בשוק העבודה העכשווי וזאת באמצעות מתן כלים חדשניים וידע ייחודי בדגש על עולם התוכן של יזמות", מסר איל הנס, ראש האגף ומנהל הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. "תוכנית זו נבנתה מתוך רצון להוקיר את האוכלוסייה החשובה הזו שמהווה את חוד החנית של החברה הישראלית ולפתוח עבורם חלון הזדמנויות יוצא דופן לאופקים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד