מיקרוסופט
צילום: expoint

מיקרוסופט מפתחת מודל משלה שיתחרה באלפבית ו-OpenAI

אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט MICROSOFT מאמנת מודל שפה משלה שיהיה גדול מספיק על מנת להתחרות במודלים תוצרת אלפבית GOOGLE ו-OpenAI. המודל החדש מכונה MAI-1, נמצא תחת פיקוחו של מוסטפא סולימן, מייסד שותף של Google DeepMind ומנכ"ל לשעבר של הסטארט-אפ AI Inflection.

הייעוד המדויק של המודל עדיין לא ברור והוא תלוי בכמה טוב הוא יפעל. מיקרוסופט עשויה לבחון לראשונה את המודל החדש בכנס המפתחים שלה מאוחר יותר החודש.

ה-MAI-1 יהיה "גדול ברמה" ממודלי קוד פתוח הקודמים שמיקרוסופט אימנה בעבר, מה שאומר שהוא יהיה יקר הרבה יותר. החברה השיקה בחודש שעבר מודל בינה מלאכותית קטן בשם Phi-3-mini שנועד למשוך בסיס לקוחות רחב יותר ולספק אופציות חסכוניות יותר ללקוחותיה. ל-MAI-1 יהיו בערך 500 מיליארד פרמטרים, בעוד GPT-4 של OpenAI מכיל טריליון פרמטרים ו-Phi-3 mini מכיל 3.8 מיליארד פרמטרים.

החברה השקיעה מיליארדי דולרים ב-OpenAI ופרסה את הטכנולוגיה של יצרנית ChatGPT על פני חבילת המוצרים שלה, דבר שאיפשר לה להוביל במירוץ הבינה המלאכותית בשלב מוקדם.

המפתחת של ווינדוס עקפה את הציפיות בדוחותיה לרבעון הראשון ורשמה רווח למניה של 2.94 דולר על הכנסות של 61.9 מיליארד דולר, בעוד בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.82 דולר על הכנסות של 60.9 מיליארד דולר.

הכנסות מגזר הענן החכם, הכולל את Azure, עמדו על 26.71 מיליארד דולר, לעומת צפי של 26.25 מיליארד דולר. מגזר הפרודוקטיביות הכניס לחברה 19.57 מיליארד דולר, יותר מצפי האנליסטים של 19.54 מיליארד דולר והכנסות מגזר המחשוב האישי עמדו על 15.58 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 15.07 מיליארד דולר. סך הכנסות מגזר הענן של החברה הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, עלייה של 23% לעומת שנה קודם לכן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    CTO בהיי-טק 07/05/2024 07:30
    הגב לתגובה זו
    תראו מה עשו המנהלים ה-"בכירים" לאינטל בשנים האחרונות. גמרו על החברה.
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".