איך לייצר תמונות AI טובה ומי עדיפה - גוגל או מיקרוסופט?
ההשקה של ChatGPT בתחילת השנה שעברה, והעניין הרב שייצרה סביב האפשרויות האינסופיות שהוא מציע, השכיחה כמעט לחלוטין את DALL-E, התוכנה ליצירת תמונות באמצעות בינה מלאכותית. מאז הספיקה התכונה להשתכלל ולהיטמע בתוך ChatGPT וקופיילוט (Copilot) של מיקרוסופט, אשר מתחרות על ליבם של המשתמשים מול הפלטפורמות המתחרות ובראשן ג'מיני (Gemini) של גוגל.
איך מייצרים תמונות בג'מיני וקופיילוט?
השימוש בשתי הפלטפורמות הוא מאד פשוט ודי אינטואיטיבי, אך בכל זאת הכנו הסבר קצר איך לייצר תמונות בג'מיני וקופיילוט. אחת האופציות הפשוטות ביותר היא להיכנס לפלטפומות באמצעות הדפדפן על ידי חיפוש בגוגל או באמצעות הקישורים הבאים - ג'מיני קופלייוט. כעת ייתכן שתתבקשו להתחבר לחשבון הגוגל או המיקרוספט שלכם, במידה וטרם עשיתם זאת. מיד לאחר מכן תוכלו להתחיל לבקש מהפלטפורמות שיכינו עבורכם תמונות באמצעות תיבת הטקסט שבתחתית המסך.
קופיילוט
ג'מיני
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התמונות של מי יותר טובות?
בהתחלה ביקשנו מג'מיני וקופיילוט לייצר תמונה עבור הכתבה, "רובוט שמצייר תמונות", מכיוון שבינה מלאכותית התבררה כמושג מופשט מדי עבורן. להלן התוצאות:
ג'מיני
קופיילוט
בהמשך ביקשנו מהם לצייר תמונה פשוטה של של חתול קורא ספר במרפסת:
ג'מיני
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...

קופיילוט
קרדיט: קופיילוט
בהמשך ביקשנו מכל אחד לספק תמונה תחת הכותרת "מלחמת השבבים", הכינוי הלא רשמי למירוץ החימוש המתנהל בשנים האחרונות בין המעצמות בנוגע לייצור מוליכים למחצה. ההכנסה של המושג העמום לפלטפורמות הבינה המלאכותית חשף פער מעניין ביניהן. קופיילוט של מיקרוסופט מיהרה להציע ארבע תמונות (אפוקליפטיות משהו), עבור ההגדרה.
עם זאת ג'מיני ביקש מאיתנו להבהיר לו למה התכוונו, שכן לדבריו מדובר ב"מושג גיאופוליטי וכלכלי, וקשה לייצר תמונה שתמצה את כולו". במקום זאת הוא הציע תיאור מפורט של תמונות שימחישו באופן טוב את המלחמה. כך למשל הוא הציע לנו תמונה עם שני חלקי פאזל המעוצבים כשבבים האחד עם כותרת "ארה"ב" והשני עם "סין", כאשר השניים מתקשים להתאים. או לחלופין לוח שחמט, בו השבבים הם הכלים וישנם דגלים של אמריקה וסין זה מול זה.
אלא שכל ניסיון לבקש מג'מיני ליצור תמונה מהתיאור שהפיק נכשל, משום שאין ביכולות "ליצור ישירות תמונות שמתארות טקסט או לוגוים ספציפיים". במקום זאת הוא הציע שנעזר בתיאור שיצר בכדי ליצור תמונה דומה בתוכנת עריכת הגרפיקה המועדפת עלינו. אך מכיוון שאין לנו ניסיון עם תוכנות אלו או זמן רב להשקיע בהן, בחרנו להשאיל את התיאורים ולבקש מהמתחרה קופילוט לעשות את העבודה במקומנו. להלן התוצאות:
קרדיט: קופיילוט
קרדיט: קופיילוט
בקשות מעין אלו חושפות את המגבלות של שני הכלים כמו גם את הייתרונות היחסיים של כל אחד. בעוד ג'מיני זיהה היטב את המונח אליו כיוונו, ואף הציע תיאורים מפורטים רלוונטים עבור תמונות תחת הכותרת "מלחמת השבבים", הוא התקשה לספק את התמונה הרלוונטית. עם זאת, על אף שהתמונות הראשונות שהוצעו לנו עלי ידי קופיילוט היו מעט אמורפיות ולא כל כך רלוונטיות, משום שהוא לא הכיר את המושג, ברגע שכנסנו לו את התיאור שהפיק ג'מיני הוא סיפק תמונות די טובות שכללו סמלים (דבר שג'מיני התקשה לעשות).
מגבלה נוספת, המשותפת לשתי הפלטפורמות, נוגעת לשימוש בתמונות שבעיניהם עשויות להתפרש כבעיתיות או ליצור רושם שגוי. כך למשל, שתי הפלטפורמות מסרבות לייצר תמונה תחת הכותרת "עימות נשיאותי בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן". זאת על רקע השימוש שנעשה בתוכנות בינה מלאכותית ליצור תעמולה כחלק מהמירוץ של השניים לנשיאות ארצות הברית. עם זאת, אם תחליפו את השמות דונלד טראמפ וג'ו ביידן בשמות אחרים כמו אלברט איינשטיין וסיטבן הוקינג, קופיילוט ישמח לספק תמונה רלוונטית, בזמן שג'מיני יספפר לכם שבגוגל "פועלים לשיפור היכולת של ג'מיני ליצור תמונות של אנשים וצופים שתכונה זו תחזור בקרוב".
קרדיט: קופיילוט
- 1.מוזר, ג'מיני אומר לי שהוא לא יכול לייצר תמונות (ל"ת)אז איך אתם יצרתם? 23/04/2024 10:46הגב לתגובה זו
- זה עובד רק באנגלית (ל"ת)תומר 23/04/2024 12:31הגב לתגובה זו
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
