ציור AI
צילום: gemini google
מדריך

איך לייצר תמונות AI טובה ומי עדיפה - גוגל או מיקרוסופט?

פלטפורמות הבינה המלאכותית של ענקיות הטכנולוגיה מציעות למשתמשים לייצר תמונות באמצעות פקודות טקסטואליות פשוטות; מי מייצרת תמונות טובות יותר ומה המגבלות של כל פלטפורמה?
איתן גרסטנפלד | (2)

ההשקה של ChatGPT בתחילת השנה שעברה, והעניין הרב שייצרה סביב האפשרויות האינסופיות שהוא מציע, השכיחה כמעט לחלוטין את DALL-E, התוכנה ליצירת תמונות באמצעות בינה מלאכותית. מאז הספיקה התכונה להשתכלל ולהיטמע בתוך ChatGPT וקופיילוט (Copilot) של מיקרוסופט, אשר מתחרות על ליבם של המשתמשים מול הפלטפורמות המתחרות ובראשן ג'מיני (Gemini) של גוגל.

איך מייצרים תמונות בג'מיני וקופיילוט?

השימוש בשתי הפלטפורמות הוא מאד פשוט ודי אינטואיטיבי, אך בכל זאת הכנו הסבר קצר איך לייצר תמונות בג'מיני וקופיילוט. אחת האופציות הפשוטות ביותר היא להיכנס לפלטפומות באמצעות הדפדפן על ידי חיפוש בגוגל או באמצעות הקישורים הבאים - ג'מיני קופלייוט. כעת ייתכן שתתבקשו להתחבר לחשבון הגוגל או המיקרוספט שלכם, במידה וטרם עשיתם זאת. מיד לאחר מכן תוכלו להתחיל לבקש מהפלטפורמות שיכינו עבורכם תמונות באמצעות תיבת הטקסט שבתחתית המסך.

קופיילוט

ג'מיני

התמונות של מי יותר טובות?

בהתחלה ביקשנו מג'מיני וקופיילוט לייצר תמונה עבור הכתבה, "רובוט שמצייר תמונות", מכיוון שבינה מלאכותית התבררה כמושג מופשט מדי עבורן. להלן התוצאות:

ג'מיני

קופיילוט

בהמשך ביקשנו מהם לצייר תמונה פשוטה של של חתול קורא ספר במרפסת:

ג'מיני

קיראו עוד ב"BizTech"

קופיילוט

קרדיט: קופיילוט

בהמשך ביקשנו מכל אחד לספק תמונה תחת הכותרת "מלחמת השבבים", הכינוי הלא רשמי למירוץ החימוש המתנהל בשנים האחרונות בין המעצמות בנוגע לייצור מוליכים למחצה. ההכנסה של המושג העמום לפלטפורמות הבינה המלאכותית חשף פער מעניין ביניהן. קופיילוט של מיקרוסופט מיהרה להציע ארבע תמונות (אפוקליפטיות משהו), עבור ההגדרה. 

עם זאת ג'מיני ביקש מאיתנו להבהיר לו למה התכוונו, שכן לדבריו מדובר ב"מושג גיאופוליטי וכלכלי, וקשה לייצר תמונה שתמצה את כולו". במקום זאת הוא הציע תיאור מפורט של תמונות שימחישו באופן טוב את המלחמה. כך למשל הוא הציע לנו תמונה עם שני חלקי פאזל המעוצבים כשבבים האחד עם כותרת "ארה"ב" והשני עם "סין", כאשר השניים מתקשים להתאים. או לחלופין לוח שחמט, בו השבבים הם הכלים וישנם דגלים של אמריקה וסין זה מול זה.

אלא שכל ניסיון לבקש מג'מיני ליצור תמונה מהתיאור שהפיק נכשל, משום שאין ביכולות "ליצור ישירות תמונות שמתארות טקסט או לוגוים ספציפיים". במקום זאת הוא הציע שנעזר בתיאור שיצר בכדי ליצור תמונה דומה בתוכנת עריכת הגרפיקה המועדפת עלינו. אך מכיוון שאין לנו ניסיון עם תוכנות אלו או זמן רב להשקיע בהן, בחרנו להשאיל את התיאורים ולבקש מהמתחרה קופילוט לעשות את העבודה במקומנו. להלן התוצאות:

 קרדיט: קופיילוט​

קרדיט: קופיילוט

בקשות מעין אלו חושפות את המגבלות של שני הכלים כמו גם את הייתרונות היחסיים של כל אחד. בעוד ג'מיני זיהה היטב את המונח אליו כיוונו, ואף הציע תיאורים מפורטים רלוונטים עבור תמונות תחת הכותרת "מלחמת השבבים", הוא התקשה לספק את התמונה הרלוונטית. עם זאת, על אף שהתמונות הראשונות שהוצעו לנו עלי ידי קופיילוט היו מעט אמורפיות ולא כל כך רלוונטיות, משום שהוא לא הכיר את המושג, ברגע שכנסנו לו את התיאור שהפיק ג'מיני הוא סיפק תמונות די טובות שכללו סמלים (דבר שג'מיני התקשה לעשות).

מגבלה נוספת, המשותפת לשתי הפלטפורמות, נוגעת לשימוש בתמונות שבעיניהם עשויות להתפרש כבעיתיות או ליצור רושם שגוי. כך למשל, שתי הפלטפורמות מסרבות לייצר תמונה תחת הכותרת "עימות נשיאותי בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן". זאת על רקע השימוש שנעשה בתוכנות בינה מלאכותית ליצור תעמולה כחלק מהמירוץ של השניים לנשיאות ארצות הברית. עם זאת, אם תחליפו את השמות דונלד טראמפ וג'ו ביידן בשמות אחרים כמו אלברט איינשטיין וסיטבן הוקינג, קופיילוט ישמח לספק תמונה רלוונטית, בזמן שג'מיני יספפר לכם שבגוגל "פועלים לשיפור היכולת של ג'מיני ליצור תמונות של אנשים וצופים שתכונה זו תחזור בקרוב".

קרדיט: קופיילוט

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מוזר, ג'מיני אומר לי שהוא לא יכול לייצר תמונות (ל"ת)
    אז איך אתם יצרתם? 23/04/2024 10:46
    הגב לתגובה זו
  • זה עובד רק באנגלית (ל"ת)
    תומר 23/04/2024 12:31
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד