עובדי Dot Compliance
צילום: החברה

הסטארטאפ הישראלי דוט קומפליינס גייס 17.5 מיליון דולר

הסטאטראפ, המספק פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לניהול תהליכי איכות בחברות בתחום מדעי החיים השלים גיוס של 17.5 מיליון דולר, אשר מביא  את סך ההשקעות בחברה, המעסיקה כיום 130 עובדים, ל-50 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

חברת הסטאטראפ דוט קומפליינס (Dot Compliance), המספקת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית לניהול תהליכי איכות בחברות בתחום מדעי החיים, מודיעה על הרחבת סיבוב גיוס (סדרה B) בסך 17.5 מיליון דולר. בסיבוב השתתפו המשקיעים הקיימים, בהובלה משותפת של הקרנות IGP Capital ו-Vertex Ventures, ובהשתתפות קרן TPY Capital. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעות בחברה ל-50 מיליון דולר

דוט קומפליינס נוסדה בשנת 2015 על ידי דורון סיטבון המשמש כמנכ"ל, ומעסיקה כיום 130 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח הישראלי והשאר בארה"ב ואירופה. החברה מספקת לחברות בתחומי הפארמה, ביוטכנולוגיה ומיכשור רפואי, סל כלים רחב, לניהול תהליכי איכות ועמידה בדרישות הרגולציה. כספי ההשקעה ישמשו להאצת פיתוח פתרונות התוכנה מבוססי בינה מלאכותית, גיוס כוח אדם והרחבת בסיס הלקוחות, חברות גדולות וקטנות בתחומי מדעי החיים.

החברה הציגה בשנת 2015 פתרון eQMS, מערכת לניהול איכות שסיפקה פתרון ענן, המאפשר לארגוני פארמה וציוד רפואי לציית לדרישות הרגולציה. לפני כשנה השיקה החברה את Dottie AI, המשלבת יכולות Generative AI. הסורקת באופן אוטומטי כמויות עצומות של טקסט ודאטה, ומספקת בתוך שניות תובנות לצרכים הספציפיים של לקוחותיה. כלי זה מאפשר לצוותים לעבוד בצורה יעילה יותר, לחסוך לחברה משאבי זמן וכסף, להפחית את עומסי העבודה הידנית ולצמצם סיכונים הכרוכים בהפרת דרישות הרגולציה.

דורון סיטבון, מייסד ומנכ"ל Dot Compliance: "ההשקעה החדשה תאפשר לנו להאיץ את המומנטום שלנו ולהגביר את קצב הפיתוח של כלי הבינה המלאכותית שלנו. אנחנו שמחים להציע פתרון שהופך תובנות מבוססות בינה מלאכותית לנגישות לכל העוסקים בתעשיות מדעי החיים, ללא קשר לבסיסי הנתונים והאפליקציות שעימם הם עובדים כיום. דוט קומפליינס הופכת לחברת דאטה שיוצרת קטגוריה חדשה של תאימות מבוססת בינה מלאכותית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.