Bridgewise השלימה גיוס של 21 מיליון דולר
חברת Bridgewise (ברידג'ווייז) הישראלית, אשר פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המנגישה תובנות וידע אודות מניות, הכריזה היום (שלישי) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 21 מיליון דולר. לאחר גיוס סבב סיד של 14 מיליון דולר בתחילת השנה שעברה, סך ההון שגייסה החברה עומד על 35 מיליון דולר.
את הסבב הוביל SIX Group, תאגיד פיננסי שוויצרי שתחתיו פועלות הבורסה השוויצרית והספרדית, לצד משקיעים בתחום הפינטק, וביניהם Group 11 קרן הון סיכון אמריקאית להשקעה בפינטק בבעלות היזם הישראלי דובי פרנסס, L4 Venture Builder, קרן ההון סיכון של הבורסה הברזילאית וגופים פיננסיים גלובליים נוספים.
Bridgewise, אשר נוסדה ב- 2019 על ידי גבריאל דיאמנט (מנכ"ל), דור אליגולא (סמנכ״ל פיתוח עסקי), אור אליגולא (סמנכ"ל התפעול) ומור חזן (סמנכ"ל מוצר), הינה ספקית ניתוח בינה המלאכותית למניות ונירות. רק 20% מהמניות העולמיות נמדדות ומנותחות על ידי מוסדות פיננסיים, דבר שמותיר את המשקיעים ללא מידע, תובנות ותמיכה הדרושים לקבלת החלטות השקעה מושכלות, במיוחד כשמדובר במניות קטנות או מניות זרות.
Bridgewise משרתת בתי השקעות וגופים מוסדיים ופיננסיים מ-15 מדינות, כולל ארה״ב, ברזיל, יפן, שוויץ, סינגפור, בריטניה, איחוד האמירויות, ישראל ועוד. בין לקוחות החברה בישראל: בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, הבורסה לניירות ערך, בנק וואן זירו ועוד, ובעולם: בורסת נסדאק, בורסת יפן, בורסת לונדון, חברת איטורו, אינטראקטיב ברוקרס, Avel ,Suno Investimentos ועוד. משרדי החברה בישראל ממוקמים במתחם הבורסה ברמת גן והיא מעסיקה מעל ל-70 עובדים בארץ וברחבי העולם.
"הגיוס מהווה צעד משמעותי במשימה שהצבנו למזער את הפער בידע והנגשתו לכל מי שמתעניין בשוק ההון ברחבי העולם", מסר גבריאל דיאמנט, מייסד שותף ומנכ"ל Bridgewise. "הטכנולוגיה שפיתחנו כדי לפתור בעיה זו, מספקת את הניתוחים, ההמלצות והתמיכה שהמשקיעים צריכים כדי לקבל החלטות מושכלות. עם שותפים אסטרטגיים כמו SIX Group Group 11 ו-L4VB יש לנו את הכלים הדרושים לנו כדי לספק תובנות משודרגות משמעותית ולהפוך את כל מי שמשקיע בניירות ערך למשקיע על, בכל שפה, בכל שוק".
הפלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית מנתחת נתונים של למעלה מ-90% מניירות הערך העולמיים, לרבות מניות, תעודות סל וקרנות נאמנות, כדי לספק תמונה וניתוח בעשרות שפות, של שוק המניות. תוך שהיא מציגה תובנות ופרופיל מתומצת של כל נייר ערך.
הפתרון של Bridgewise נשען על שתי טכנולוגיות בינה מלאכותית שפיתחה החברה. הראשון הוא אלגוריתם של למידת מכונה (machine learning) המבוסס על נתונים עדכניים והיסטוריים של מעל ל-20 שנה אודות מטריקות מדדים וקורלציה של תנודות מחירים, שמנתח יותר מ-50,000 ניירות ערך ומספק לכל אחד מהם ציון ביצועים בזמן אמת. השנייה היא בינה מלאכותית generative AI המבוססת על מודל שפה Small Language Model) SLM), שיוצר דוחות פשוטים להבנה עבור כל אמצעי אבטחה בשפה המועדפת על הקורא. שיטה זאת מספקת ניתוח והמלצות באיכות גבוהה, ומציעה מידע מקיף ובדיקה יסודית של ביצועי המניה של כמעט כל חברה הנסחרת בבורסה בעולם.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
