אפל מחשבים סלולר פלאפון
צילום: Istock

דיווח: אפל מנהלת מו"מ עם גוגל להטמעת ג'מיני באייפון

ענקית הטכנולוגיה בוחנת בימים אלו הטמעה של פלטפורמת הבינה המלאכותית של גוגל במערכת ההפעלה החדשה שלה (iOS 18); על פי הדיווח, הצדדים עדיין דנים האופן ביצוע המתווה, אשר ההכרזה עליו לא צפויה לפני חודש יוני
איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE נמצאת במשא ומתן להטמעת פלטפורמת הבינה המלאכותית של גוגל, ג'מיני (Gemini), באייפון, כך על פי דיווח ברשת בלומברג. זאת לאחר שבחודשים האחרונים קיימה החברה דיונים דומים גם עם חברת OpenAI, בה מושקעת מיקרוסופט.

על פי הדיווח, אפל תשיק במסגרת עדכון הגרסא עבור האייפון (iOS 18) יכולות חדשות המבוססות על פלטפורמות בינה מלאכותית שפותחו בחברה. עם זאת החברה מחפשת שותף להפעלת תכונות בינה מלאכותיות, כולל פונקציות ליצירת תמונות וכתיבת מאמרים המבוססים על הנחיות פשוטות. על אף הדיונים שני הצדדים טרם הסכימו על חלק מהתנאים ועל האופן שבו שיתוף הפעולה יתבצע, כשעל פי ההערכות העסקה לא תוכרז לפני חודש יוני, אז צפויה אפל לקיים את ועידת המפתחים השנתית שלה.

ביחס לחברותיה, ענקיות הטכנולוגיה, אפל הייתה איטית יותר בהשקת מוצרים המבוססים על בינה מלאכותית גנרטיבית. בחודש שעבר, מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר שהחברה מתכננת לחשוף בהמשך השנה את תוכניותיה כיצד בכוונתה להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית כחלק ממוצריה, והוסיף כי החברה משקיעה "באופן משמעותי" בתחום. בסוף השבוע דווח כי החברה רכשה את סטארט-אפ הבינה המלאכותית DarwinAI, אשר עוסקת בין היתר בייעול של מערכות ופלטפורמות שונות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד