פירמת הייעוץ דלויט רוכשת את OpTeamizer ומרחיבה את המענה בתחום ה-AI
פירמת הייעוץ דלויט (Deloitte) הודיעה היום על רכישת פעילות OpTeamizer - חברת AI ו-Accelerated Computing, המתמחה בפיתוח ובהטמעת פתרונות AI המבוססים על טכנולוגיות מחשוב מואץ, לרבות HPC, ו-Edge AI.
דלויט מלווה חברות ביישום והטמעה של טכנולוגיות בינה מלאכותית, ורכישת OpTeamizer צפויה לחזק את הצעת הערך שלה ללקוחות בעולמות הדאטה, ה-AI, Gen AI ו-Edge AI באופן שיאפשר להם לשפר אוטומציות, לייעל תהליכים עסקיים ולבסס יתרון תחרותי. בנוסף, המהלך מאפשר לדלויט לחזק את השותפות האסטרטגית עם NVIDIA, שנחשבת המובילה בעולם לפתרונות מחשוב AI.
לדברי החברה, עסקה זו ממשיכה את יישום האסטרטגיה שלה, שמתמקדת בהתרחבות ובהעמקת היכולות הטכנולוגיות, מתוך מטרה ליצור מענה שלם לצרכים של לקוחותיה. כל זאת, תוך בניית שיתופי פעולה אסטרטגיים ברמה הגלובלית עם מובילים טכנולוגיים.
עוד נמסר מדלויט כי OpTeamizer מספקת מגוון של שירותי פיתוח והדרכה, לצד שירותי ייעוץ למרכזי מו"פ (מרכז ופיתוח) וספקי טכנולוגיה, לרבות חברות רב-לאומיות הפועלות בישראל. היא מוגדרת על ידי NVIDIA כ-Preferred Partner שלה בישראל, ולפיכך היאבעלת ניסיון רב בעבודה עם המערכות, הטכנולוגיות והשירותים שלה, בהם: HPC – High Performance Computing, פלטפורמת הרובוטיקה על בסיס רכיבי Jetson, פיתוח על בסיס CUDA, וכן ביצוע הסמכות מעשיות (Workshops) .
OpTeamizer הוקמה ב-2015 על ידי המייסד תומר גל. הוא משמש מרצה במסגרת מכון הלמידה העמוקה NVIDIA Deep Learning Institute בעולמות ה-AI ובתחומי האצת ביצועים באמצעות GPU (שפת CUDA). גל הוא גם חבר סגל במחלקה להנדסת תוכנה במכללה האקדמית להנדסה בראודה, מרצה בתחום בינה מלאכותית לראייה ממוחשבת ומרצה בתחום בינה מלאכותית לעיבוד שפה טבעית.
צוותי העבודה של OpTeamizer השתלבו בפרקטיקת הדאטה וה-AI של Deloitte כחלק מהרכישה. הפרקטיקה כוללת את כל הרכיבים הנדרשים לייצור פתרונות מקצה-לקצה (End2End) בעולמות ה-AI – החל מאלגוריתמיקה, עבור בשכבת הדאטה וכלה בחיבור לתשתית המחשובית. גל יצטרף לדלויט כ-Managing Director ויוביל בה את תחום פתרונות ה-Accelerated Computing וה-Deep Learning.
יו"ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט ישראל, אילן בירנפלד, מסר כי, "OpTeamizer צפויה לחזק את פעילותנו בתחומי ה-AI בארץ ובעולם במגוון מגזרים ותעשיות, תוך הרחבת שיתוף הפעולה עם שותפינו הטכנולוגיים ולתחומי בינה מלאכותית מבוססת Devices and sensing".
גל הוסיף כי, "ביחד נרתום ונמנף את יכולות המחקר ופיתוח של OpTeamizer בפתרון אתגרים, לצד כניסה למגזרים חדשים בישראל. הצטרפותנו לדלויט תאפשר לנו להרחיב ולהעצים את הערך שאנו מספקים ללקוחותיה ברמה הגלובלית".
- 1.מבין 31/01/2024 12:36הגב לתגובה זוצריך לסגור את המשרדיםצהאלו.כל הביקורות שלהם לא שוות כלום.
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרנימהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני
שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה
אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.
המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.
Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP.
ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.
אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
