שר האוצר מעלה את התקציב לסיוע לסטרטאפים ל-400 מיליון שקל
שר האוצר מודיע על סיוע גם לחברות הייטק המתקשות לגייס כספים בגלל המלחמה. בדיוק שערך משרד האוצר עם בכירים בתעשייה הוחלט על הגדלת תקציב הסיוע לחברות מ-100 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל.
דיון משרד האוצר, צילום: משרד האוצר
בישיבה בה השתתפו נציגי קרנות הון סיכון ישראליות וזרות, משקיעים מוסדיים, נציגי חברות ושחקנים מרכזיים באקוסיסטם, הוצג בפני השר ובכיריי המשרד מידע עדכני ונתונים על מצב החברות והתעשייה והביקוש הקיים למענה מהיר, שהתווספו למידע שהוצג בפניו בימים האחרונים לרבות תוצאות סקר עליו השיבו מאות חברות ובו פירטו את האתגרים הניצבים בפניהם בימים אלו, וביניהן אופק שרידות החברות (Runway).
בעקבות המידע, הניתוחים הכלכליים וההמלצות המקצועיות שהוצגו בפני השר וצמרת משרד האוצר, קיבל השר את המלצת הגורמים המקצועיים להגדלת המענה המיידי למקורות מימון לתעשיית ההייטק. שר האוצר הורה להגדיל את תקצוב הערוץ המהיר לחברות הזנק בעלות Runway קצר, שהושק השבוע על ידי רשות החדשנות כמענה למלחמת חרבות ברזל, מ-100 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל, ובכך לתת מענה מהיר ומיידי לסטארטאפים ישראלים המתמודדים עם קושי בגיוס סבב הון לגישור ממשקיעיהן הקיימים בעת הלחימה.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- עתיד ההייטק: יש עוד הרבה עבודה אבל החוסן הישראלי לא נעלם מן העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל זאת, כצעד ראשון בסדרת צעדים קצרי וארוכי טווח שהדרגים המקצועיים במשרד מגבשים יחד עם רשות החדשנות, ותוך התייעצות רציפה ותיאום עם תעשיית ההייטק. המהלך מגיע אחרי לא מעט ביקורות שנשמעו נגד משרד האוצר בזמן המלחמה - הביקורת של משרד הכלכלה בראשות השר ניר ברקת בנוגע למתווה הפיצויים, בטענה שמרד האוצר מציג מתווה המנותק מן השטח ורואה את המצב "בעיניים גזבריות ולא בעיניים עסקיות".
- 6.רמי 19/11/2023 15:31הגב לתגובה זוהצרכים גדולים ומצד שני חלק גדול מהחברות המתחילות לא מצליחות והכסףיורד לטמיון. מי יתקע לנו כף שמתוך ה 400 מיליון שח' ילכו לאיבוד 300 ? מה החברות אמורות לתת בתמורה למענק ?
- 5.כלכלן 30/10/2023 13:28הגב לתגובה זופתאום הם זקוקים למדינה אחרי שטינפו עליה והעבירו כספים לחו"ל ????
- 4.משקיע 29/10/2023 08:49הגב לתגובה זוזה מה שחשוב בזמן מלחמה? הרי ברור ש 80% מהם לא מתרומים לכדי כלום וזה בימים שבשגרה. אסור ששקל אחד מכספי משלמי המיסים ילך לסטאראפים בזמן שיש עסקים אמיתיים עם צרכים אמיתיים. ועל קרנות הון סיכון אני לא מדבר,שומר נפשו ירחק
- 3.מחלק כספים כאיל הוא ווורן באפט, ותכל'ס אין לו שקל אחד (ל"ת)שירי 26/10/2023 16:17הגב לתגובה זו
- 2.חרעי חפני לונגרוף והכת ההזוייה-ביחד ננצח בביזה. (ל"ת)נכהצ 26/10/2023 07:57הגב לתגובה זו
- 1.אלוןבלון 25/10/2023 12:43הגב לתגובה זותזרימו כסף לחברות. עכשיו נתחיל תהליך ביורקרטי ? העיקר המשכורת דופקת
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
