גריפ סקיוריטי, גייסה 41 מיליון דולר
גריפ סקיוריטי (Grip Security), גייסה 41 מיליון דולר בסבב B בהובלת Third Point Ventures. בסבב השתתפו משקיעת הסיד של החברה, קרן YL Ventures, וכן Intel Capital ו-The Syndicate Group. החברה, שנוסדה לפני כשנתיים וחצי, גייסה עד כה סכום כולל של 66 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ואת ההתרחבות הגלובלית שלה.
המוצר של גריפ נועד למפות ולהציג בפני מנהלי אבטחת מידע בארגונים את כל מאות ולעתים אלפי אפליקציות ה-SaaS הנמצאות בשימוש הארגון. הפלטפורמה מזהה יישומים, חשבונות פעילים וגם חשבונות רדומים בעלי גישה לא מפוקחת ומתמשכת לנתוני לקוחות. כיום ישנן למעלה מ-75 אלף אפליקציות SaaS בשוק, שבהן נאגרת כמות מידע משמעותית, ומספר ההרשאות הכוללות גישה לאפליקציות האלו גדל. המידע אינו מאוחסן בתוך הארגון אלא זז בקצב מהיר בענן, ולצוותי אבטחת המידע אין אפשרות אפקטיבית לדעת למי יש גישה למידע ואילו הרשאות חדשות התווספו. שימוש לא מבוקר באפליקציות SaaS גורם לאובדן שליטה על כמות המשתמשים הלא מפוקחים ובכך לחשיפת מאגרי המידע של הארגון לתקיפות.
המוצר של גריפ נועד לאפשר גילוי מהיר של איומים אלו, תיעדופם וניהול כלל תהליכי הטיפול והתיקון הנדרשים - כל זאת, בפלטפורמה אחת. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה המבוססת על אבטחת זהויות, וכך נותנת לצוותי האבטחה כלי שמגן על השימוש השוטף באפליקציות הארגוניות בצורה פשוטה להטמעה. בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ-400% בהכנסות של החברה.
בין הלקוחות של גריפ נמצאים בנקים, בתי חולים, וגם חברות Fortune 500. משרדי החברה ממוקמים בישראל (תל אביב) ובארה"ב (בוסטון), ולחברה 75 עובדים בשני המוקדים. צוות ה-R&D של החברה נמצא בישראל והוא שילש את גודלו בשנה האחרונה על מנת לתמוך בצמיחה מואצת זו.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל גריפ, ליאור יערי: "הצמיחה המהירה שלנו, הן מבחינת גודל החברה, מספר הלקוחות ואיכות המוצר, היא תוצאה ישירה של צוות חזק טכנולוגית ומקצועית אשר שוקד על התאמת המוצר לצרכי השוק. וזו רק ההתחלה - אנו ננצל את ההון שגייסנו על מנת לממש את החזון שלנו, להגדיר ולהוביל את שוק ה-SaaS Security. לצורך כך אנחנו מתכננים להתרחב בישראל ובארה"ב בצוותי R&D וה-Go-to-Market שלנו".
ספיר הרוש, שותפה בקרן Third Point Ventures: "יש לקרן ניסיון של למעלה מ-20 שנה באיתור חברות הפותרות בעיות מהותיות עבור ארגונים גלובליים. אצל גריפ זיהינו את היכולת לפתור נקודת כאב מהמשמעותיות שיש כיום לצוותי האבטחה, ובעזרת הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה, לספק מענה יעיל וקריטי לשורה ארוכה של לקוחות. מלבד כמות הלקוחות, גריפ עובדת עם ארגונים גלובליים שאנו אישית מכירים כמחמירים ותובעניים במיוחד בתחום האבטחה, והיכולת שלה לזכות באמונם לאורך זמן מרשימה ביותר על אף היותה חברה הנמצאת בשלב הצמיחה המוקדמת".
עופר שרייבר, שותף בכיר בקרן YL Ventures אשר הובילה את סבב הסיד של גריפ והשתתפה בסבבי ה-A וה-B שלה: "גריפ מוכיחה שגם בתקופות מאתגרות, חברה שיש לה מוצר חזק שנותן מענה אמיתי לבעיות אקוטיות יכולה לשגשג. היזמים השכילו לפתור בעיה שכל חברה, גדולה כקטנה, סובלת ממנה - האתגר שבאבטחת השימוש הגובר באפליקציות SaaS בארגונים - ולכן המוצר מצליח גם בהיקפים גדולים. אין לנו ספק שגריפ תמשיך לצמוח ולהוביל בתחומה".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
