גריפ סקיוריטי
צילום: אריק סולטן

גריפ סקיוריטי, גייסה 41 מיליון דולר

ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ואת ההתרחבות הגלובלית שלה; גייסה עד כה 66 מיליון דולר
דור עצמון |

גריפ סקיוריטי (Grip Security), גייסה 41 מיליון דולר בסבב B בהובלת Third Point Ventures. בסבב השתתפו משקיעת הסיד של החברה, קרן YL Ventures, וכן Intel Capital ו-The Syndicate Group. החברה, שנוסדה לפני כשנתיים וחצי, גייסה עד כה סכום כולל של 66 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לחברה להאיץ את פיתוח המוצר ואת ההתרחבות הגלובלית שלה.

המוצר של גריפ נועד למפות ולהציג בפני מנהלי אבטחת מידע בארגונים את כל מאות ולעתים אלפי אפליקציות ה-SaaS הנמצאות בשימוש הארגון. הפלטפורמה מזהה יישומים, חשבונות פעילים וגם חשבונות רדומים בעלי גישה לא מפוקחת ומתמשכת לנתוני לקוחות. כיום ישנן למעלה מ-75 אלף אפליקציות SaaS בשוק, שבהן נאגרת כמות מידע משמעותית, ומספר ההרשאות הכוללות גישה לאפליקציות האלו גדל. המידע אינו מאוחסן בתוך הארגון אלא זז בקצב מהיר בענן, ולצוותי אבטחת המידע אין אפשרות אפקטיבית לדעת למי יש גישה למידע ואילו הרשאות חדשות התווספו. שימוש לא מבוקר באפליקציות SaaS גורם לאובדן שליטה על כמות המשתמשים הלא מפוקחים ובכך לחשיפת מאגרי המידע של הארגון לתקיפות.

המוצר של גריפ נועד לאפשר גילוי מהיר של איומים אלו, תיעדופם וניהול כלל תהליכי הטיפול והתיקון הנדרשים - כל זאת, בפלטפורמה אחת. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה המבוססת על אבטחת זהויות, וכך נותנת לצוותי האבטחה כלי שמגן על השימוש השוטף באפליקציות הארגוניות בצורה פשוטה להטמעה. בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ-400% בהכנסות של החברה.

בין הלקוחות של גריפ נמצאים בנקים, בתי חולים, וגם חברות Fortune 500. משרדי החברה ממוקמים בישראל (תל אביב) ובארה"ב (בוסטון), ולחברה 75 עובדים בשני המוקדים. צוות ה-R&D של החברה נמצא בישראל והוא שילש את גודלו בשנה האחרונה על מנת לתמוך בצמיחה מואצת זו.

מנכ"ל גריפ, ליאור יערי: "הצמיחה המהירה שלנו, הן מבחינת גודל החברה, מספר הלקוחות ואיכות המוצר, היא תוצאה ישירה של צוות חזק טכנולוגית ומקצועית אשר שוקד על התאמת המוצר לצרכי השוק. וזו רק ההתחלה - אנו ננצל את ההון שגייסנו על מנת לממש את החזון שלנו, להגדיר ולהוביל את שוק ה-SaaS Security. לצורך כך אנחנו מתכננים להתרחב בישראל ובארה"ב בצוותי R&D וה-Go-to-Market שלנו".

ספיר הרוש, שותפה בקרן Third Point Ventures: "יש לקרן ניסיון של למעלה מ-20 שנה באיתור חברות הפותרות בעיות מהותיות עבור ארגונים גלובליים. אצל גריפ זיהינו את היכולת לפתור נקודת כאב מהמשמעותיות שיש כיום לצוותי האבטחה, ובעזרת הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה, לספק מענה יעיל וקריטי לשורה ארוכה של לקוחות. מלבד כמות הלקוחות, גריפ עובדת עם ארגונים גלובליים שאנו אישית מכירים כמחמירים ותובעניים במיוחד בתחום האבטחה, והיכולת שלה לזכות באמונם לאורך זמן מרשימה ביותר על אף היותה חברה הנמצאת בשלב הצמיחה המוקדמת".

עופר שרייבר, שותף בכיר בקרן YL Ventures אשר הובילה את סבב הסיד של גריפ והשתתפה בסבבי ה-A וה-B שלה: "גריפ מוכיחה שגם בתקופות מאתגרות, חברה שיש לה מוצר חזק שנותן מענה אמיתי לבעיות אקוטיות יכולה לשגשג. היזמים השכילו לפתור בעיה שכל חברה, גדולה כקטנה, סובלת ממנה - האתגר שבאבטחת השימוש הגובר באפליקציות SaaS בארגונים - ולכן המוצר מצליח גם בהיקפים גדולים. אין לנו ספק שגריפ תמשיך לצמוח ולהוביל בתחומה".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד