הסטארט-אפ הישראלי Kipp שגייס לפני שנה-שנתיים 12.5 מיליון דולר זכה בפרס
הסטארט-אפ הישראלי Kipp, שהוקם על ידי היזמים חנן לביא וניר לוי, זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים שערכה מאסטרקארד, באירוע ה-Fintech Forum CE שערכה החברה בברלין.
700 סטארט-אפים הגישו מועמדות לתחרות, כאשר רק 6 סטארט-אפים העפילו לגמר שנערך בברלין, ביניהם כאמור גם Kipp. באירוע הגמר הציגו הסטארט-אפים את הפתרון הטכנולוגי שלהם מול חבר השופטים והקהל. הזכייה בתחרות מקנה ל-Kipp השתתפות בתוכנית היוקרתית של מאסטרקארד - Start path.
Kipp, שמונה 15 עובדים וגייסה עד כה 12.5 מיליון דולר, מציעה פתרון לאתגר שמעסיק את עולם התשלומים והסליקה המקוון – סירובי עסקאות על ידי בנקים מנפיקים. לפי נתוני האיחוד האירופי, סירובים אלו עלולים לגרום ל-30% מהלקוחות להפסיק להשתמש בכרטיס, כאשר 71% מהלקוחות הנוטשים את תהליך הרכישה באתרי אי-קומרס עושים זאת עקב סירוב או בעיה אחרת באמצעי התשלום.
הפלטפורמה הטכנולוגית של Kipp מבוססת מודל המתמחר בזמן אמת תרחישי סיכון שונים עבור עסקאות שנדחו בבתי עסק מקוונים. הפלטפורמה מעשירה את הנתונים בין בית העסק לבנק המנפיק ומאפשרת לבית העסק להשתתף בעלות הסיכון ובכך מובילה להגדלת ההכנסות מצד אחד ומשפרת את שביעות רצון הצרכנים ונאמנותם מן העבר השני.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)סטארטאפ ישראלי רוצה להתחרות באנבידיה; איפה הצניעות?
מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר
הסטארט-אפ מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר, בסבב סיד ובסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Lux Capital ו-Bow Wave Capital ובהשתתפות קרנות נוספות ובהן Grove Ventures, Hetz Ventures, QP Ventures, TAL Ventures ו-SBI היפנית. החברה, המנוהלת על ידי עופר שחם, מכוונת למטרה שאפתנית - לערער על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום שבבי הבינה המלאכותית לדאטה סנטרס. נראה שהיעד הזה הוא רחוק מביצוע. עם כל הכובד - הדרך שלם מאוד ארוכה.
ליבת הפיתוח של מג'סטיק היא שבב לרבות שרתים ייעודיים לבינה מלאכותית שכוללים את מעבד ה-GPAIU ( General Purpose AI Unit). המערכת נועדה להחליף שרתי GPU מסורתיים כמו אלו שמספקות אנבידיה או גוגל, תוך מענה לבעיה כרונית בתחום, צוואר הבקבוק בזיכרון. מג'סטיק מבטיחה להציע קיבולת זיכרון גבוהה פי 1,000 ביחס לשרתים הקיימים, תוך שיפור בביצועי המחשוב וביעילות האנרגטית.
במרכז האתגר הטכנולוגי שמנסה מג'סטיק לפתור עומד "קיר הזיכרון" – מונח מוכר בעולם המחשוב המתאר את הפער ההולך וגדל בין מהירות העיבוד של מעבדים לבין קצב גישתם לזיכרון. ככל שהמודלים גדלים, כך הופך הגישה המהירה לזיכרון לצוואר בקבוק חמור יותר, שמוביל להאטה ואף לצריכת חשמל גבוהה במרכזי המידע. לשם השוואה, כרטיסי GPU של אנבידיה מסדרה H100 מגיעים כיום לנפח זיכרון של עד 192 ג'יגה-בייט, מה שמחייב התקנת מערכים עצומים כדי לתמוך במודלים עתירי נתונים.
שחם, מנכ"ל מג'סטיק, מביא עמו ניסיון רב-שנים בתחום פיתוח שבבים. בעברו הוביל את קבוצת השבבים של גוגל שעסקה בטלפונים חכמים ודאטה סנטרים, ובהמשך עמד בראש קבוצת הפיתוח של מטא לפיתוח שבבים עבור מוצרי מציאות רבודה. עמו הקימו את מג'סטיק גם מאסומי ריינדרס ושה ראבי, שותפיו לשעבר בגוגל ובמטא. לדברי שחם, הצוות מגיע עם "הבנה עמוקה של החולשות במבנה השרתים הקיים ובצרכים העתידיים של תשתיות AI".
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון של מג'סטיק כולל פיתוח חומרה חדשה והתאמה לתוכנות קיימות. אחד ממוקדי הכוח של אנבידיה הוא סביבת התוכנה Cuda, שמאפשרת הרצה יעילה של מודלים על גבי החומרה שלה. עם זאת, בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות קוד פתוח מתחרות, כמו PyTorch, OpenXLA ו-TVML, שמפחיתות את התלות באנבידיה ומאפשרות לחברות כמו מג'סטיק להציע אלטרנטיבות פתוחות, גמישות וזולות יותר.

קלטורה רוכשת את הסטארטאפ הישראלי eSelf.ai ב-27 מיליון דולר
eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלים של בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת
חברת קלטורה, המפתחת טכנולוגיות וידאו על ענן עבור ארגונים, חתמה על הסכם לרכישת הסטארטאפ הישראלי eSelf.ai, המפתח טכנולוגיות ומודלים של בינה מלאכותית ליצירת אווטרים ריאליסטיים לאינטראקציה בזמן אמת.
חברת eSelf מציעה פלטפורמה לארגונים להטמעה מהירה של סוכנים וירטואליים ויזואליים, מציאותיים ואינטראקטיביים. הסוכנים תומכים בשיחות בלמעלה מ-30 שפות ובצורה מותאמת למידע ולז׳רגון הארגוני. השיחות יכולות לסייע לחברות, לדוגמא, בשיווק, מכירות, תמיכה והדרכת לקוחות, גיוס והדרכת עובדים, ותקשורת פנים ארגונית. מוסדות חינוך יכולים להשתמש בסוכנים כעוזרי הוראה ומתרגלים אישיים; חברות מדיה - להגשת שידורים והמלצות תוכן אישיות; ומוסדות פיננסיים ורפואיים - לייעוץ ותמיכה אישית.
eSelf הוקמה על ידי ד״ר אלן בקר, מנכ״ל החברה, ואילון שושן, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה, שהחלה לפתח בשנת 2023, ביצעה עד היום גיוס סיד אחד של כ-4 מיליון דולר. צוות החברה כולל למעלה מ-15 מומחי בינה מלאכותית בתחומי ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית (NLP) וטכנולוגיות קול. ד״ר בקר מחזיק דוקטורט בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, עם התמחות במנועים של קול, שפה וראייה ממוחשבת. לפני שהקים את eSelf, ייסד בקר את Voca.ai הישראלית, מהחברות החלוצות בתחום סוכני קול למוקדי שירות, שנרכשה על ידי Snap (סנאפצ'אט), שם הוביל בהמשך את פיתוח הבינה המלאכותית השיחתית. שושן הוא בוגר תוכנית "פסגות" היוקרתית של צה"ל, בעל תואר שני מהטכניון עם התמחות בלמידת מכונה, ויוצא יחידת 8200, שם זכה גם בפרס ביטחון ישראל.
eSelf חוברת לקלטורה על מנת להאיץ את מסחור המוצר והתאמתו להטמעה בארגונים גדולים, תחומים בהם קלטורה מנוסה מאוד בהיותה ספקית מוצרי וידאו מובילה לארגונים גדולים, לרבות ענקיות טכנולוגיה כגון אמאזון, אנבידיה, אורקל, סיילספורס, ואדובי; חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב; ארבעת משרדי רואי החשבון הגדולים בעולם; מאות מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב; חברות תקשורת גדולות כגון Vodafone; וארגונים ממשלתיים וללא מטרות רווח גדולים כגון האו"ם. קלטורה השיקה בשנה האחרונה משפחת סוכנים חכמים מבוססי AI בשם Genie המנגישים בזמן אמת תכני מולטימדיה רלוונטיים ומותאמים אישית לעובדים, סטודנטים, וצופי טלוויזיה. הטכנולוגיה זכתה להוקרה ולפרסים על יכולתה פורצת הדרך. eSelf מתוכננת להעניק לסוכני הGenie החכמים של קלטורה גם יכולות שיחתיות בזמן אמת, לרבות ממשק אווטרי חזותי וקולי, ויכולת שיתוף מסך. שילוב שתי הטכנולוגיות מייצר סוכנים שיחתיים ייחודיים ועוצמתיים שגם בנויים מווידאו, בהיותם אווטרים, וגם מנגישים למשתמשים בזמן אמת תכני וידאו ומולטימדיה מותאמים אישית. בנוסף מתכננת קלטורה להשיק בעזרת הטכנולוגיה של eSelf יכולות ליצירת קבצי וידאו מוקלטים הכוללים אווטרים, תחום חם נוסף בשוק. המוצרים והיכולות החדשים מיועדים לאפשר לארגונים אינטראקציה מוצלחת ויותר עם לקוחות ועובדים, ייעול גדול יותר של תהליכים, הפחתת עלויות, והגדלת הכנסות.
- בלוסקיי וקלטורה במיזם תיעודי-הסברתי משותף
- קלטורה עדיין לא רווחית אך מכה את הצפי ומספקת תחזיות טובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סוכני הGenie החדשים מתוכננים להימכר כמוצרים עצמאיים וגם להיטמע בתוך מוצרי קלטורה הקיימים, הכוללים פלטפורמה לניהול תוכן ארגוני וטלוויזיוני, פורטלי וידאו, אפליקציות וידאו למערכות LMS ו-CMS, פתרון וידאו לאירועים וכנסים וירטואליים, כיתות לימוד וירטואליות ואפליקציות סטרימינג לטלוויזיה. לקוחות היעד של המוצרים הללו הם גם תאגידים גדולים, השוק בו התמקדה קלטורה עד היום, וגם עסקים קטנים ובינוניים.
