UVeye
צילום: יובל חן

חברת UVeye שמוצאת תקלות בכלי רכב גייסה 100 מיליון דולר. הערכות בשוק: לפי 800 מיליון דולר

בין המשקיעים ג'נרל מוטורס, קאר מקס. החברה רוצה להשקיע את הכסף בייצור מאסיבי של מערכות החברה בארה״ב; יש לה 180 עובדים, שני שלישים בישראל

דור עצמון | (2)

חברת UVeye ("יו וי איי") הישראלית אשר מייצרת מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת Hanaco VC, קרן הון סיכון מניו יורק ותל אביב. הקרן מנהלת נכסים בשווי 1.5 מיליארד דולר ומתמחה בתחום ה-Mobility עם השקעות בולטות בחברות כמו Via ו-Moovit. חברות נוספות הנמנות על הפורטפוליו כוללות את Digital Ocean, Yotpo, Divvy.

בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסבב הנוכחי נמנים General Motors, CarMax, W.R. Berkley, Fitt Ventures, וכן משקיעים מוסדיים ישראלים קיימים כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות. על פי גורמים בענף הגיוס נעשה לפי שווי של 800 מיליון דולר.

UVeye מקיימת כיום פעילות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, וכולל משרדים בישראל, יפן, גרמניה וארה"ב. מאז הקמתה ב-2016, גייסה החברה כ-200 מיליון דולר ויצרה שותפויות עם מספר יצרניות רכב, חברות ביטוח ומכירות פומביות של מכוניות משומשות.

סבב הגיוס הגיע לאחר שהחברה פרסמה על חתימת חוזי ענק עם החברות המובילות בארה״ב בתחום סוכנויות הרכב, ציי הרכב ומכירות פומביות (auctions). במהלך 2022 הודיעה UVeye על שיתופי פעולה עם וולוו ועם חברת ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS לאספקת מערכות עבור למעלה מ-5,000 סוכנויות רכב בכל רחבי ארה״ב. בינואר 2023 הודיעה החברה כי חתמה עם חברת Carmax CARMAX INC האמריקאית על פריסת מערכות ברחבי אתריה לתמיכה בסריקת כמיליון כלי רכב בשנה.

החברה מייצרת כיום שלוש מערכות לבדיקת רכבים המתאימות לשימוש עבור רכבים חדשים ומשומשים כאחד. המערכות של UVeye עושות שימוש בבינה מלאכותית, Machine Learning וטכנולוגיות צילום ברזולוציה גבוהה כדי לבדוק במהירות ובאופן מדויק את צמיגי הרכב, הגחון ואביזרים נלווים ולאתר בהם פגמים, חלקים חסרים וליקויי בטיחות.

אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה: "חברת UVeye מובילה מהפכה ליצירת סטנדרט חדש לאופן בו תעשיית הרכב מאתרת נזקים ותקלות מכניות ברכבים. הטכנולוגיה המתקדמת שלנו מספקת ליצרני רכב, סוכנויות, מוסכי שירות ומפעילי ציי רכב פתרונות ללא תחרות לאיתור מהיר ומדויק של תקלות ואנו כבר עובדים עם השחקנים הגדולים ביותר בארה״ב ובעולם. האמון שהפגינו Hanaco VC והמשקיעים האסטרטגיים האחרים שלנו ב-UVeye יאפשר לנו לייצר מערכות באופן מסיבי ולהרחיב את הפעילות שלנו לעוד אלפי סוכנויות, מכירות פומביות וציי רכב ברחבי ארה"ב ב-3 השנים הקרובות".

ליאור פרושאור, שותף בקרן Hanaco VC: "סריקת רכבים אוטומטית מבוססת בינה מלאכותית עתידה לשנות את את תעשיית הרכב. ככל שרכבים הופכים מורכבים יותר (חשמליים ואוטונומיים) וציים יהפכו מורכבים יותר לניהול, תחזוקה מונעת (predictive maintanence) בעלות נמוכה ובתדירות גבוהה תהפוך לחיונית בכל צי רכב. ב-24 החודשים האחרונים חיפשנו אחר השחקן החזק והמוביל בשוק הזה, ואנו מאמינים כי UVeye היא בעלת הפוזיציה המתאימה ביותר להפוך למובילה בקטגוריה לטווח ארוך בתחום".

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חי 09/05/2023 18:24
    הגב לתגובה זו
    הבועה החדשה,קטנה אך בועה
  • 1.
    הבועה החדשה (ל"ת)
    Lol 09/05/2023 17:34
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".