רועי אגאבאבא מנכל נובידאה
צילום: נובידאה

נובידאה גייסה 50 מיליון דולר לניהול חברות ביטוח, ברוקרים ועוד

החברה צפויה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי כדי להמשיך את השקעתה במחקר ופיתוח של הפלטפורמה שפיתחה, במערך ה-Customer Success ובהרחבת הצוותים בכל השווקים בהם פועלת החברה ברחבי העולם לרבות בארה"ב, באירופה, בישראל ובאסיה-פסיפיק
דור עצמון |

חברת האינשורטק הישראלית נובידאה (Novidea), שפיתחה פלטפורמה מונחת נתונים מבוססת ענן לניהול סוכנויות ביטוח, ברוקרים, חברות ביטוח ו-MGA, השלימה גיוס בהיקף של 50 מיליון דולר.

את סבב הגיוס הובילו משקיעים חדשים בחברה Battery Ventures בהשתתפות Cross Creek והמשקיעים הקיימים של החברה, בהם: JAL Ventures, KT Squared, (Israel Growth Partners) IGP. ביחד עם הגיוס הנוכחי, נובידאה גייסה עד כה 90 מיליון דולר. את נובידאה ייצגה עו"ד יעל שמעון מני ממשרד פרל כהן.

החברה רוצה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי כדי להמשיך את השקעתה במחקר ופיתוח של הפלטפורמה, במערך ה-Customer Success ובהרחבת הצוותים בכל השווקים בהם פועלת החברה ברחבי העולם לרבות בארה"ב, באירופה, בישראל ובאסיה-פסיפיק. 

נובידאה הוקמה ע"י רועי אגאבאבא, המשמש כמנכ"ל החברה, שרון וולק, רולן שקולניק ויגאל לבדב. הטכנולוגיה שפיתחה החברה נועדה להעניק מענה לטרנספורמציה הדיגיטלית של ענף הביטוח. בחברה אומרים כי בעשורים האחרונים התפתחות ענף הביטוח הוגבלה על ידי מערכות מיושנות, מורכבות ויקרות, נתונים מופרדים וגישה מוגבלת למידע ולהפיכתו לתובנות עסקיות. הפלטפורמה של נובידאה נועדה לנתח נתונים בזמן אמת באמצעות כלים אנליטיים ומאפשרת לגופי ביטוח להפוך את התהליכים לאוטומטיים לחלוטין, להגביר את היעילות התפעולית, לספק חווית לקוח טובה ואיכותית יותר ולשפר את החוסן העסקי של הארגון.

בשנת 2022, נובידאה השיגה קצב צמיחה של 90% משנה לשנה ושיעור NRR של 139%. החברה הרחיבה את מספר העובדים בכל אזורי העסקים המרכזיים, כולל ישראל, בריטניה, ארה"ב, EMEA ו-APAC, וחיזקה באופן משמעותי את צוותי המחקר והפיתוח (R&D).

רועי אגאבאבא, מייסד ומנכ"ל נובידאה: "נובידאה צומחת במהירות, עקב הצורך הממשי בקרב גופי הביטוח למודרניזציה של מחזור ההפצה ולספק חוויית משתמש דיגיטלית טובה יותר ללקוחות. אנו מברכים את שותפינו החדשים Battery Ventures ו-Cross Creek על הצטרפותם לסבב הגיוס הנוכחי יחד עם המשקיעים הקיימים שלנו. על רקע האקלים הכלכלי המאתגר בשווקים, מבחינתנו זו הבעת אמון גדולה במוצר ובפעילות החברה וכספי הגיוס יסייעו לנו להמשיך ולצמוח".

שירן שלו, שותף ב-Battery Ventures: "אנחנו שמחים להוביל סבב השקעה בנובידאה. אנחנו גאים ביכולת לזהות מגמות חדשות שמעכבות סקטור מסוים, ונובידאה היא דוגמה מושלמת לכך בתחום הטכנולוגיות לענף הביטוח. אנו נסייע לנובידאה להצליח במשימות הגלובליות שלה, בהמשך פיתוח הטכנולוגיה המהפכנית, שתציב את תעשיית הביטוח בעידן הדיגיטלי". שלו יצטרף לבורד המנהלים של נובידאה.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.