מייסדי ctrl
צילום: מתן אביב

הסטארטאפ Ctrl גייס 9 מיליון דולר לפיתוח פלטפורמה לצוותי מכירות

דור עצמון |

חברת הסטרטאפ Ctrl, המפתחת פלטפורמת ניהול לצוותי מכירות, גייסה 9 מיליון דולר בהובלה משותפת של הקרנות LocalGlobe ו-Earlybird, ובהשתתפות Dig Ventures, Jibe Ventures ומנהלי מכירות בחברות כמו Slack, Intercom, Personio ו-Databricks.

הפלטפורמה של Ctrl נועדה לשחרר את צוותי המכירות מבזבוז של שעות על עבודה ידנית, שקשורה לניהול הלקוחות ואינטראקציה מול שאר הפלטפורמות באירגון. Ctrl מאגדת באופן אוטומטי את כל תהליכי העבודה ומשתלבת עם Salesforce , Hubspot, G Suite, Slack ופלטפורמות נוספות, שהיא ניתנת להתאמה אישית ל-Playbook של החברות ולצרכי המשתמשים עצמם.

הפלטפורמה נועדה לסייע לאנשי המכירות ולמנהלים שלהם להתמודד עם הצורך בהתנהלות מול גלי ניהול המכירות ואמצעי תקשורת מגוונים. הם נדרשים לעדכן את נתוני הלקוחות ולשתף אותם במערכות שונות לאורך תהליך המכירה, החל מפלטפורמת ניהול קשרי לקוחות (CRM) של החברה, ועד למייל, ערוצי סלאק ועוד. בסוף התהליך המידע מפוזר במקומות רבים ולעתים קרובות נעלם ולא ניתן לשחזר אותו, מה שמוביל ליצירת תחזיות מכירה לא מדויקות, אובדן עסקאות ולקוחות לא מרוצים.

מ-Ctrl נמסר כי המטרה שלה היא לשחרר את צוותי המכירות משלשלות העבודה הרפטטיבית והידנית ולאפשר להם להתעסק יותר בעבודה מול לקוחות ובמכירות עצמן. לשם כך - Ctrl מציעה אופטימיזציות לתהליכי העבודה באמצעות בינה מלאכותית, עדכונים לשדות CRM, מייעץ על צעדים נוספים שנכון לקחת מול הלקוח ונותן סביבת עבודה קולבורטיבית כך שכל הצוות יכול להיות מעודכן בזמן אמת על כל הנעשה מול הלקוחות.

החברה הוקמה ב-2021 על ידי עומרי סגזן, המשמש מנכ"ל ואביב נחום, CTO. החברה מעסיקה 18 עובדים בתל אביב ובלונדון. כספי הגיוס ישמשו להרחבת החברה, לשיווק ומכירות. גרסת הבטא של הפלטפורמה מוצעת כרגע לניסיון בחינם, בתהליך התקנה שנמשך כפחות מדקה.

אביב נחום, מייסד משותף ו-CTO ב-Ctrl: "בתפקידנו הקודמים בקרנות ההשקעה ראינו כיצד מחלקות משמעותיות וגדולות בחברות עוברות תהליכי אוטומציה גדולים, אבל העובדים עדין נדרשים לשבת שעות מול המחשב ולעשות עבודה רבה שחוזרת על עצמה, ללא הצדקה מבחינה אישית או ארגונית. שנינו הרגשנו את זה בעבודות שלנו וחשבנו שחייבת להיות דרך טובה יותר לנהל תחום חשוב זה בחברות וכדי לשפר את החיים והעבודה של כלל העובדים באירגון".

עומרי סגזן, מייסד משותף ו-CEO ב-Ctrl: "אנחנו חוזים עולם שבו אנשים לא צריכים לבלות אינספור שעות בוהים בממשקים במחשב, מחוייבים לעשות מטלות ידניות ששואבות את היעילות והיצירתיות. אנחנו מאמינים שבעוד כ-5 שנים כל התהליכים האלה יבוצעו בשניות. הצוות שלנו כאן בקונטרול במשימה להפוך את החזון הזה למציאות ולשנות את הדרך בה אנשים עובדים".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד