משבר בסייבר? מנכ"ל ברנדשילד: "ההכנסות קפצו פי 4"
מחקר שפורסם לאחרונה, של ענקית המחקר הבינלאומית Frost&Sullivan, דירג את חברת ברנדשילד הישראלית בטופ 3 העולמי של החברות המובילות והטובות ביותר בתחום הגנת הסיכונים הדיגיטליים לשנת 2022.
הדו"ח הזה ממש לא מובן מאליו. המחקר הזה מגיע על רקע בענף הסייבר, תקופה לא פשוטה שבה החברה מדורגת רביעית בקטגוריית הצמיחה ושלישית בקטגוריית החדשנות.
ברנדשילד פועלת מהרצליה אבל נסחרת בבורסה בלונדון ומספקת שירותים לחברות בכל העולם. היא מתמחה במעקב, ניטור והסרה של הונאות, זיופים והתחזויות ברשת. יש לה לקוחות מוכרים כמו ליוויס, ניו בלאנס, ענקית התקופות האמריקאית BMS, פלטפורמת המשחקים הווירטואלית Sandbox ועוד.
בתוצאות המחקר שפורסמו הודגשו שיעורי הצמיחה הקבועים של החברה בשלוש השנים האחרונות. היא מרחיבה את הנוכחות בשוק בעזרת מכירות ומנסה לנגוס בשוק. "החברה מציעה יכולות מעולות של הגנת מותג מפני איומים, ועונה על צרכים ייחודיים בשווקים אליהן היא פונה ברחבי העולם", נכתב בדו"ח. "הגנת מותג היא כבר לא רק נושא אבטחת סייבר. ממשק המשתמש האינטואיטיבי של BrandShield מאפשר לצוותים משפטיים, שיווקיים וגם צוותי סייבר, לשתף פעולה בצורה יעילה ולהפחית ניסיונות התחזות למותג בכל החזיתות".
"אנחנו מספקים את המעטפת ההגנתית המקצועית ביותר שיש כרגע בשוק", אומר בראיון המנכ"ל, יואב קרן. "מאז הקורונה, אנחנו עדים לגל מתפרץ ובלתי פוסק של הונאות רשת, זיופים והתחזויות במרחב הווירטואלי. זה כמובן משאיר אותנו דרוכים ומביא אותנו לשכלל את היכולות שלנו משנה לשנה. ישראל ידועה כמעצמת סייבר לא מהיום, אבל מה שמיוחד בנו הוא ההתמקדות הספציפית בתחומי ההונאה והזיוף, שהופכים תדירים".
איך אתם מתמודדים עם משבר הסייבר?
"התחום שאנחנו עוסקים בו הוא חלק מעולם הסייבר, שחווה התרחבות על סף ההתפוצצות, במהלך 3 השנים האחרונות. צריך להבדיל בין הסייבר הרגיל, שעוסק באיומים ובאבטחת המידע והחברות מתמודדות עם שרתים ובענן שבשליטת החברה, לבין מה שקורה אצלנו. אנחנו פועלים בזירה אחרת".
ומה ההבדל הגדול?
"אנחנו מתעסקים בדברים מחוץ לארגון - התחזויות, הונאות, פעילויות שקורות באתרי אינטרנט מחוץ לארגון, ברשתות חברתיות ובאתרים כמו עליבאבא, אמזון או איביי. אלה איומים שונים. אחד הדברים שאנחנו 'נהנים' מהם מאז הקורונה, בגלל שימוש מוגבר באינטרנט - הוא עליה באיומים האלה. הרבה מהפעילות העסקית צמחה לרשת. זה די קל היום, לפתוח דף בפייסבוק או באינטסגרם, לנסות לבצע הונאה. לא עולה הרבה כסף. אנחנו חווים בשוק הזה צמיחה מאוד גבוהה שלא הולכת להסתיים".
ובכל זאת, המשבר בענף משפיע על רוב החברות.
"לא חושב שזה ישפיע. אנחנו נמצאים בשלב מאוד קריטי. יש לנו משקיעים טובים. גייסנו רק בנובמבר האחרון 2 מיליון דולר. הם ממשיכים לתמוך בחברה".
אתם מגייסים עובדים?
החברה שלנו ממשיכה לצמוח ולגדול. אנחנו מגייסים עובדים בהתאם, כל הזמן. צמחנו באופן משמעותי ב-3 השנים האחרונות. כיום יש לנו 70 עובדים".
בוא נדבר על מספרים. מהם סעיפי ההכנסות?
אנחנו חברה ציבורית באנגליה, אז לא הכל פורסם, אבל בסוף 2019 החברה הייתה עם הכנסות ARR של 1.9 מיליון דולר. בספטמבר היינו עם 7.6 מיליון דולר ARR, שזה פי 4 מאז. הרבעון הרביעי היה מצוין, אבל עוד לא פרסמנו מספרים. זה ימשיך לצמוח. מבחינת כוח אדם, הגדלנו את הכוח פי 3 בהשוואה להתחלה".
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
אתם חברה מונפקת בלונדון. לא חשבתם על הבורסה המקומית?
"ברגע שמונפקים שם, זה לא רלוונטי".
מה אחוז העסקאות שלכם בישראל?
"קצת פחות מ-10 אחוז מההכנסות שלנו מכאן, 70 אחוז מארה"ב וקנדה".
מה ההבדל בניכם לבין חברות אחרות שמובילות בדירוג - AXUR, Skurio ו- Mimecast?
"דורגנו מספר 3 לעומת שתי חברות הרבה יותר גדולות מאיתנו. לא במקרה, הטכנולוגיה שלנו והפתרון לחברות מוביל וטוב משמעותית מאחרות. אנחנו לא בגודל שלהן. הן נותנות דברים אחרים. אנחנו מאוד ממוקדים. אנחנו ממשיכים לפתח את הטכנולוגיות, ברנטשילד לא רק מאתרת איומים אלא גם מסירה אותם מהרשת. יש לנו פתרון מלא, צוות אכיפה. אני לא יכול לתת תחזית, אבל אין לי ספק שהצמיחה בחברה תימשך גם בעתיד".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
