יואב קרן מנכל ברנדשילד
צילום: חן גלילי
ראיון

משבר בסייבר? מנכ"ל ברנדשילד: "ההכנסות קפצו פי 4"

מחקר שפורסם לאחרונה דירג את החברה שהונפקה בלונדון בטופ 3 העולמי. איך זה קורה על רקע המשבר בענף? המנכ"ל יואב קרן: "שורת ההכנסות קפצה ל-7.6 מיליון. 70% מהשוק הוא בארה"ב וקנדה"
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה ברנדשילד סייבר

מחקר שפורסם לאחרונה, של ענקית המחקר הבינלאומית Frost&Sullivan, דירג את חברת ברנדשילד הישראלית בטופ 3 העולמי של החברות המובילות והטובות ביותר בתחום הגנת הסיכונים הדיגיטליים לשנת 2022.

הדו"ח הזה ממש לא מובן מאליו. המחקר הזה מגיע על רקע בענף הסייבר, תקופה לא פשוטה שבה החברה מדורגת רביעית בקטגוריית הצמיחה ושלישית בקטגוריית החדשנות.

ברנדשילד פועלת מהרצליה אבל נסחרת בבורסה בלונדון ומספקת שירותים לחברות בכל העולם. היא מתמחה במעקב, ניטור והסרה של הונאות, זיופים והתחזויות ברשת. יש לה לקוחות מוכרים כמו ליוויס, ניו בלאנס, ענקית התקופות האמריקאית BMS, פלטפורמת המשחקים הווירטואלית Sandbox ועוד.

בתוצאות המחקר שפורסמו הודגשו שיעורי הצמיחה הקבועים של החברה בשלוש השנים האחרונות. היא מרחיבה את הנוכחות בשוק בעזרת מכירות ומנסה לנגוס בשוק. "החברה מציעה יכולות מעולות של הגנת מותג מפני איומים, ועונה על צרכים ייחודיים בשווקים אליהן היא פונה ברחבי העולם", נכתב בדו"ח. "הגנת מותג היא כבר לא רק נושא אבטחת סייבר. ממשק המשתמש האינטואיטיבי של BrandShield מאפשר לצוותים משפטיים, שיווקיים וגם צוותי סייבר, לשתף פעולה בצורה יעילה ולהפחית ניסיונות התחזות למותג בכל החזיתות".

"אנחנו מספקים את המעטפת ההגנתית המקצועית ביותר שיש כרגע בשוק", אומר בראיון המנכ"ל, יואב קרן. "מאז הקורונה, אנחנו עדים לגל מתפרץ ובלתי פוסק של הונאות רשת, זיופים והתחזויות במרחב הווירטואלי. זה כמובן משאיר אותנו דרוכים ומביא אותנו לשכלל את היכולות שלנו משנה לשנה. ישראל ידועה כמעצמת סייבר לא מהיום, אבל מה שמיוחד בנו הוא ההתמקדות הספציפית בתחומי ההונאה והזיוף, שהופכים תדירים".

איך אתם מתמודדים עם משבר הסייבר?

"התחום שאנחנו עוסקים בו הוא חלק מעולם הסייבר, שחווה התרחבות על סף ההתפוצצות, במהלך 3 השנים האחרונות. צריך להבדיל בין הסייבר הרגיל, שעוסק באיומים ובאבטחת המידע והחברות מתמודדות עם שרתים ובענן שבשליטת החברה, לבין מה שקורה אצלנו. אנחנו פועלים בזירה אחרת".

ומה ההבדל הגדול?

"אנחנו מתעסקים בדברים מחוץ לארגון - התחזויות, הונאות, פעילויות שקורות באתרי אינטרנט מחוץ לארגון, ברשתות חברתיות ובאתרים כמו עליבאבא, אמזון או איביי. אלה איומים שונים. אחד הדברים שאנחנו 'נהנים' מהם מאז הקורונה, בגלל שימוש מוגבר באינטרנט - הוא עליה באיומים האלה. הרבה מהפעילות העסקית צמחה לרשת. זה די קל היום, לפתוח דף בפייסבוק או באינטסגרם, לנסות לבצע הונאה. לא עולה הרבה כסף. אנחנו חווים בשוק הזה צמיחה מאוד גבוהה שלא הולכת להסתיים".

ובכל זאת, המשבר בענף משפיע על רוב החברות.

"לא חושב שזה ישפיע. אנחנו נמצאים בשלב מאוד קריטי. יש לנו משקיעים טובים. גייסנו רק בנובמבר האחרון 2 מיליון דולר. הם ממשיכים לתמוך בחברה".

אתם מגייסים עובדים?

החברה שלנו ממשיכה לצמוח ולגדול. אנחנו מגייסים עובדים בהתאם, כל הזמן. צמחנו באופן משמעותי ב-3 השנים האחרונות. כיום יש לנו 70 עובדים".

בוא נדבר על מספרים. מהם סעיפי ההכנסות?

אנחנו חברה ציבורית באנגליה, אז לא הכל פורסם, אבל בסוף 2019 החברה הייתה עם הכנסות ARR של 1.9 מיליון דולר. בספטמבר היינו עם 7.6 מיליון דולר ARR, שזה פי 4 מאז. הרבעון הרביעי היה מצוין, אבל עוד לא פרסמנו מספרים. זה ימשיך לצמוח. מבחינת כוח אדם, הגדלנו את הכוח פי 3 בהשוואה להתחלה".

קיראו עוד ב"BizTech"

אתם חברה מונפקת בלונדון. לא חשבתם על הבורסה המקומית?

"ברגע שמונפקים שם, זה לא רלוונטי".

מה אחוז העסקאות שלכם בישראל?

"קצת פחות מ-10 אחוז מההכנסות שלנו מכאן, 70 אחוז מארה"ב וקנדה".

מה ההבדל בניכם לבין חברות אחרות שמובילות בדירוג - AXUR, Skurio ו- Mimecast?

"דורגנו מספר 3 לעומת שתי חברות הרבה יותר גדולות מאיתנו. לא במקרה, הטכנולוגיה שלנו והפתרון לחברות מוביל וטוב משמעותית מאחרות. אנחנו לא בגודל שלהן. הן נותנות דברים אחרים. אנחנו מאוד ממוקדים. אנחנו ממשיכים לפתח את הטכנולוגיות, ברנטשילד לא רק מאתרת איומים אלא גם מסירה אותם מהרשת. יש לנו פתרון מלא, צוות אכיפה. אני לא יכול לתת תחזית, אבל אין לי ספק שהצמיחה בחברה תימשך גם בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.