בארי כהן אורבוגראף
צילום: Brogen Photography

חברת RMS האמריקאית רוכשת את אורבוגראף הישראלית בלמעלה מ-100 מיליון דולר

את הרכישה מימשה RMS באמצעות קרן נוספת שבבעלותה. במסגרת הרכישה תעבור פעילות החברה בתחום הבריאות לחברה הרוכשת, ואילו הפעילות הבנקאית של אורבוגראף תישאר תחת חסותה.

דור עצמון |
נושאים בכתבה עסקת רכישה

חברת RMS (Revenue Management Solutions) האמריקאית רוכשת את אורבוגראף הישראלית בלמעלה מ-100 מיליון דולר, כך הודיעה החברה האמריקאית .

במסגרת הרכישה תעבור פעילות החברה בתחום הבריאות לחברת RMS הרוכשת, ואילו הפעילות הבנקאית תישאר תחת סמכותה של אורבוגראף לרבות שם המותג. לאורבוגראף למעלה מ-4,000 לקוחות, בעיקרם מוסדות פיננסים מוכרים בארה"ב, לשכות שירותים ומסלקות, כמו גם, מרבית הבנקים הגדולים בישראל.

אורבוגראף השוכנת ברחובות, ומחזיקה משרד גדול במסצ'וסטס, מנהלת מערכות בתחום קריאה אוטומטית של טקסט מודפס (Optical Character Recognition) וכתב יד (Intelligent Character Recognition), והמערכות שפיתחה קוראות מסמכים באנגלית, עברית ועוד. החברה הקימה את מעבדתOrbNet AI Innovation בישראל, המתמקדת באוטומציה של תשלומי צ'קים ואיתור הונאות בארה"ב, בישראל ובמדינות נוספות. בנוסף פיתחה את מרכז החדשנות לתשלומי בריאות (HPAC) - שירות לשליפת תוכן פיננסי ממסמכים מודפסים בשוק ביטוחי הבריאות האמריקאי.

אורבוגראף ממשיכה לשקוד על פיתוח הפתרונות שלה תוך הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הבינה המלאכותית, לימוד מכונה ולמידה עמוקה. מיום היווסדה עיבדה החברה למעלה מ-100 מיליארד צ'קים והיא חוסכת ללקוחותיה כ-200 מיליון דולר הפסדים בשנה ע"י זיהוי הונאות בצ'קים מזויפים.

החברה הוקמה ב-1995 על ידי אביקם בלצן, עתודאי יוצא ענף חקר ביצועים בחיל האויר - כספין-אוף של חברת אורבוטק הוותיקה, שביקשה להרחיב פעילותה לשווקים נוספים. אורבוטק תמכה באורבוגראף בשנותיה הראשונות, באספקת תשתיות שונות ובידע שצברה בתחום עיבוד תמונה. בשנת 2007 הוביל את החברה לצמיחה מהירה ולהפיכתה לספק טכנולוגיה מוביל בבנקאות ובשוק התשלומים האמריקאי. ב-2019 נמכרה אורבוטק לחברת KLA האמריקאית.

הרכישה מומנה באמצעות קרן המשך ראשונה של חברת ההשקעות הפרטית TSCP (Thompson Street Capital Partners) מסנט לואיס, שחברת RMS מופיעה בפורטפוליו החברות שלה.

"לאורך השנים הקפדנו להתרשת בשוק האמריקאי, שוק הפיננסים הגדול בעולם, והיום אנחנו עובדים עם מאסה גדולה של מוסדות פיננסים מוכרים בצפון אמריקה" ציין בארי כהן, מנכ"ל אורבוגראף. "לאור זאת היה זה אך טבעי לחבור ל-TSCP, קרן השקעות אמריקאית המנהלת הון של 4.5 מיליארד דולר ובפורטפוליו שלה למעלה מ-200 חברות".

"אורבוגראף ידעה לזהות ולמנף במהלך התפתחותה שני שינויים דרמטיים שהתחוללו בעולם, מהפכת הגלובליזציה ומהפכת ה-AI בראשית המילניום, בטרם הבשילה טכנולוגית הבינה המלאכותית, יישמנו פתרון יצירתי, מוגן פטנט, של עבודה בענן להשלמת קטעי הטקסט שלא פענחנו אוטומטית", אמר אביקם בלצן, מייסד אורבוגראף, CTO ומנכ"ל אורבוגראף ישראל.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.