ניוריאליטי
צילום: יוסי זליגר

הסטארט-אפ ניוריאליטי גייס 35 מיליון דולר לייצור מעבד AI

ניוריאליטי מעסיקה כיום כ-40 עובדות ועובדים במרכזי הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב; בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה כ-20 עובדים נוספים על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח
דור עצמון |

חברת סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה, המפתחת פתרונות הסקה (inference) עתירי ביצועים, גייסה 35 מיליון דולר בסבב A. גיוס ההון עתיד לסייע לניוריאליטי להתחיל לפרוס את פתרונות ההסקה (Inference) שלה בשוק העולמי בשנת 2023. הפתרונות מאפשרים פריסה אופטימלית בדאטה סנטרים ובאתרים מקומיים הסמוכים למכשירי קצה (near-edge) הזקוקים לביצועים גבוהים, זמן המתנה (latency) נמוך ויעילות גבוהה.

הפתרון של ניוריאליטי כולל חומרה, תוכנה וכלי פיתוח, עובדים ביחד ונועדו להפוך את תהליכי הטמעת פתרונות הבינה המלאכותית לפשוטים, קלים ומהירים יותר. החברה המציאה סוג חדש של רכיבי עיבוד מוצמדי רשת (NAPU – Network Addressable Processing Units) המציעים אופטימיזציית מערכת לצורך הטמעה של Inference ברשתות נוירונים עבור שימושים כגון ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ומנועי המלצות. יחידת ה-NAPU צפויה לאפשר להרחיב את שוק החברות המשתמשות ב-AI גם לחברות פחות טכניות באופיין. היא גם תאפשר לארגונים גדולים כמו חוות ענן ציבורי ענקיות הפרוסות ברחבי העולם (Hyperscalers) ולקוחות חדשים של דאטה סנטרים להפוך את השימוש  בבינה מלאכותית לנרחב ולנוח יותר ולשמר את הקיימות בכדור הארץ. 

גיוס ההון עתיד לאפשר לניוריאליטי להביא לשוק את NR1, פתרון ה-NAPU הראשון שלה. שבב זה מציג ביצועים ויעילות משופרת של מערכות AI. הוא עושה זאת על ידי הסרה של צווארי בקבוק באופן המגביר את הניצול של מעבדי למידה עמוקה קיימים, תוך הקטנת זמן ההמתנה של עיבודי AI, לצד צמצום כולל של עלויות המערכת וצריכת ההספק. לדברי החברה, עלויות המערכת וצריכת ההספק הן מרכיבים קריטיים בשיפור עלות הבעלות הכוללת (TCO) של דאטה סנטרים ומערכות מחשוב רחבות היקף באתרי הלקוחות. הן חיוניות להצלחתם של מודלים עסקיים של אפליקציות רבות וכן לדרישות הקיימות (sustainability) שמציבות ממשלות ברחבי העולם.

משה תנך, מנכ"ל ומייסד משותף של NeuReality: "ההשקעה היא הבעת אמון נוספת בכישרון ובחדשנות של ניוריאליטי ושל תעשיית הטכנולוגיה הישראלית בכלל. העובדה שבסבב בחרו להשתתף משקיעים בעלי פרופיל גבוה אינה מקרית. עובדה זו מהווה הוכחה לפוטנציאל של ארכיטקטורת ה-AI-centric ומעבד ה-NR1 אותם פיתחו לחולל תמורה בשוק. אנחנו מחויבים ליצור דמוקרטיזציה שתביא את פלאי הבינה המלאכותית לחברות רבות ולשימושים חדשים בפריסה המונית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.