וריטי
צילום: ירדן רוקח

הסטארט-אפ Veriti גייס 18.5 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה לאיתור מוקדם ותיקון פערי אבטחה בתוך תשתיות הגנת הסייבר, שמעניקה נראות לתמונת המצב של הגנת הסייבר בארגונים וחברות
דור עצמון |

הסטארט-אפ הישראלי Veriti, שפיתח פלטפורמה לאיתור ותיקון פערי אבטחה בתשתיות מוצרי הגנת סייבר, גייס 18.5 מיליון דולר. על רקע הגיוס, החברה מתכננת להמשיך ולשכלל את יכולות הפלטפורמה ולתת מענה לצרכים של לקוחות נוספים ממגוון תחומים.

Veriti הוקמה ב-2021 על ידי עדי איקן, מנכ"ל החברה ואורן קורן, סמנכ"ל המוצר. בקרב לקוחות החברה ניתן למנות תאגידים אמריקאים ואירופאים, גופים פדרליים וכן חברות מובילות במשק הישראלי. החברה, מתכננת להכפיל את כוח האדם ולגייס עשרות עובדים נוספים במהלך החודשים הקרובים.

הסטארט-אפ Veriti פיתח פלטפורמה שנועדה להתחבר לתשתיות הסייבר בכל חברה, לאתר פערי אבטחה שנוצרו כתוצאה מבעיות תקשורת או משימוש לא נכון במוצר, ולפתור את הבעיות בצורה מהירה ואוטומטית. המוצר של החברה נבנה לאחר שיח עם מנהלי אבטחה ו-IT בארגונים גדולים, שהתייחסו לסוגיית הנראות והניהול של תשתיות אבטחה כאל אתגר משמעותי – והטכנולוגיה מתבססת על יכולות של אוטומציה ולמידת מכונה. הפיתרון של Veriti נועד להעניק לצוותי האבטחה תמונה הוליסטית של כלל מוצרי הסייבר בכל רגע נתון, לבצע ניתוח והערכת סיכונים מתמשכת, וכן לתקן באופן יזום פערים פוטנציאליים – באופן שיאפשר לארגונים למקסם את רמת האבטחה הארגונית תוך כדי שמירה על הרציפות התפקודית.

עדי איקן, מייסד-שותף ומנכ"ל Veriti: "הנחת היסוד הרווחת בתעשייה היא שמנהלי אבטחה ו-IT נידונו להתמודד עם מורכבות וחוסר יעילות. אנחנו מאמינים שאפשר אחרת – צוותי האבטחה צריכים לקבל תמונה ברורה, מהירה ונטולת תסכולים של תשתית האבטחה הארגונית. בעיה זו אקוטית ורלוונטית לכל Enterprise בעולם, והלקוחות שלנו מגיעים מתעשיות שונות כדוגמת פיננסים, בריאות, קמעונאות וברמות הגנה שונות. אנחנו נרגשים לעבוד עם הקרנות שהשקיעו בנו, המביאות עימן משאבים וניסיון רב בתחום הגנת הסייבר – ושואפים להגדיר מחדש את תחום ה-Security Posture Management בקנה מידה משמעותי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.