TAGADO
צילום: אינה חזנוב

חברת Tagado גייסה 4 מיליון דולר לפי שווי שמוערך בכ-15 מיליון דולר

Tagado שפיתחה טכנולוגיה האוספת ומארגנת מידע ותגובות על חברות לכדי תובנות עסקיות השלימה גיוס סיד מהקרנות בלאמברג קפיטל ובלינג קפיטל
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה TAGADO גיוס סיד

חברת Tagado העוסקת באיסוף פידבקים והפיכתם לתובנות עסקיות גייסה 4 מיליון דולר. המערכת שפיתחה החברה אוספת תגובות ממקורות שונים ובאמצעות טכנולוגיית NLP מספקת תובנות עסקיות עבורן. על פי ההערכות הגיוס הוא לפי כ-15 מיליון דולר. 

 

חברת Tagado שפיתחה טכנולוגיה האוספת ומארגנת מידע ותגובות על חברות לכדי תובנות עסקיות גייסה 4 מיליון דולר בגיוס סיד. החברה תשתמש בכסף במטרה לגייס עובדים נוספים ולהרחיב את המוצר במטרה לגייס עובדים ולהרחיב את שיווק המוצר לשוק האמריקאי.

 

בסבב גיוס הכספים השתתפו הקרנות בלאמברג קפיטל ובלינג קפיטל. בלאמברג הנמצאת בארה״ב משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים ובין השקעותיה ניתן למצוא את Yotpo, IntSights, Medigate, ובנוסף DoubleVerify ו-Braze שהונפקו. Bling Capital היא קרן השקעות אמריקאית המשקיעה בטכנולוגיות בתחומי הצרכנות המבוססות דאטה ופינטק.

 

כיום לכל חברה מקורות שונים לקבלת פידבק מלקוחותיה. חברות משקיעות זמן ומשאבי כוח אדם כדי לדייק בהבנה וניתוח של מצבור הפידבקים ולא תמיד מצליחות לייצר תובנות ברורות. כמות הדאטה רק הולכת וגדלה וללא כלים מתאימים יהיה מאוד קשה לספק בצורה טובה את ציפיות הלקוחות. Tagado פותרת את הבעיה הזאת, מאפשרת גישה נוחה לכל הדאטה, סינון חכם לפי נושאים, תתי נושאים או מילות חיפוש ספציפיות. 

 

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לחברות לארגן את הפידבקים של הלקוחות שלהם ממגוון רחב של ערוצים ולהפיק תובנות עסקיות בצורה אוטומטית. המערכת אוספת מידע ממקורות ציבוריים ופנימיים כמו אתרי ביקורות, פייסבוק, טוויטר, טיקטים לתמיכה, CRM ועוד, ועושה שימושים במודלים של עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה (ML-NLP) על מנת לזהות מגמות ומיקרו-מגמות, הזדמנויות וסיכונים ולהציף אותם בפני הלקוח.

 

הטכנולוגיה של Tagado מבוססת על NLP שביסודה לימוד המחשב להבין את את התוכן כמו בן אדם, כלומר, המחשב לומד להבין את המילים וגם את הקונטקסט בניהם ולעשות קיטלוג וזיהוי של תובנות שונות בתחומים שונים של חווית הלקוח. לכן טאגדו יכולה לשרת מספר רב של מחלקות בכל אירגון, כמו מחלקת לקוחות, חווית לקוח, תפעול עסקי, מוצר, ועוד.

 

החברה פועלת בתחום חווית הלקוח (Customer Experience). בעבר התחום התמקד בעיקר בהבנת התפיסה של המותג בעיני הלקוחות, בעוד שכיום התפתחויות טכנולוגיות בתחום עיבוד השפה מאפשרים להבין לעומק את המשמעות מאחורי תגובות המשתמשים, מה שמפריע להם במוצר, הבנת היכולות שלו באופן מדויק על ידי המשתמים ואילו תוספות היו רוצים שהחברה תוסיף לשיפור החוויה.

 

Tagado הוקמה בשנת 2021 על ידי אוהד צדוק המשמש כמנכ״ל, אלי לפקיפקר המשמש כ-CTO, ודור שטרן – VP R&D. הנהלת החברה מרקע יזמי וטכנולוגי עשיר בתעשייה כאשר צדוק שימש כ-VP PRODUCT בחברת בריזומיטר שנמכרה לאחרונה לגוגל במשך 5 שנים והקים את אתר הטכנולוגיה הישראלי גאדג'טי. אלי לפקיפקר שימש בתפקידו האחרון כ-VP NLP & DATA SCIENCE  בחברת סיטי בנק, ודור שטרן שימש כראש צוות פיתוח בחברת Bidalgo (אשר נרכשה ע״י IronSource). החברה מעסיקה כעשרה עובדים ומשרדה נמצא בתל אביב. בין לקוחות החברה נמנים חברת בריזומיטר, מיליו וקיורלייף.

 

אוהד צדוק, מנכ״ל Tagado: ״הטכנולוגיה שפיתחנו עוזרת לעסקים ולמנהלים לקבל החלטות מושכלות על הצעדים הבאים שלהם. התובנות שהטכנולוגיה שלנו יודעת לספק מכוונות את החברות בשאלות קריטיות דוגמת היכן כדאי למקד את המשאבים בכדי להביא לשיפור הביצועים של העסק, מה המסרים השיווקיים החסרים ואילו פיצ'רים חדשים יביאו הכי הרבה אימפקט. היתרון החשוב שלנו הוא שנאפשר ללקוחותינו לקבל החלטות עסקיות חכמות יותר המגובות במידע אמיתי המגיע מהאנשים החשובים ביותר - הלקוחות שלהם.״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.