SecuriThings
צילום: דוד גארב

חברת SecuriThings גייסה 21 מיליון דולר כדי לניהול מכשירי אבטחה

סבב הגיוס החדש יאפשר לחברה להשקיע בהאצת התוכניות העסקיות בשוק בצפון אמריקה, ובהרחבת השותפים הטכנולוגיים והעסקיים באקוסיסטם
דור עצמון |

חברת SecuriThings , המפתחת פלטפורמה לניהול מכשירי אבטחה פיזיים בארגונים בעזרת אוטומציה, גייסה 21 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי קרן (U.S. Venture Partners) USVP בהשתתפות Swisscom Ventures, לסבב הצטרפו גם המשקיעים הקיימים Aleph, Firstime VC ו-Cresson Management. הסבב הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ל-39 מיליון דולר.

החברה שואפת להגדיר מחדש את הדרך שבה ארגונים מנהלים ומגנים על מכשירי אבטחה פיזית (לדוגמה מצלמות אבטחה), ומסייעת לצוותי אופרציה להבטיח תפקוד תקין ומאובטח של המכשירים תוך הפחתת עלויות. החברה יתחה את פלטפורמת ה-IoTOps שמספקת יכולות ניטור בזמן אמת, להגנה ותחזוקה שוטפת למכשירי IoT ובכך היא מאפשרת שואפת לשפר את זמינות המערכות, כדי לעמוד בסטנדרטים רגולטוריים וארגוניים ולספק הגנת סייבר למכשירים.

ניהול מכשירי האבטחה באמצעות כלי אוטומציה, אנליטיקה והתראות, מאפשרת לצוותים להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר, על ידי הפחתת כמות העבודה הידנית הנדרשת והצורך בביקורים פיזיים באתרים מבוזרים, וכן לשפר את היעילות התפעולית בתהליכים הארגוניים.

החברה הוקמה ב-2016 על ידי רועי דגן (מנכ"ל) ורענן ליג'י (סמנכ"ל טכנולוגיה) ומעסיקה כ-70 עובדים כאשר 55 מהם בישראל והשאר בארה"ב וקנדה. סבב הגיוס החדש יאפשר לחברה להשקיע בהאצת התוכניות העסקיות בשוק בצפון אמריקה ובשאר העולם, ובהרחבת השותפים הטכנולוגיים והעסקיים באקוסיסטם. החברה גם תאיץ את תוכניות המחקר והפיתוח של הפלטפורמה ותמיכה בסוגי מכשירים נוספים.

רועי דגן, מנכ"ל SecuriThings: "למרבית הארגונים מאות עד אלפים רבים של מכשירי אבטחה פיזית שנועדו להגן על אנשים, רכוש וקניין רוחני, וכן לעמוד בדרישות חקיקה ורגולציה. ההיקף והמורכבות של ניהול כל המכשירים הללו הוא משימה מאתגרת באופן יוצא דופן. מה שהופך את פלטפורמת ה-IoTOps שלנו לכלי שמשנה את כללי המשחק, זו העובדה שהיא מאפשרת לצוותי אופרציה ואבטחה פיזית, בתעשיות שונות וארגונים מגדלים שונים, לרבות חברות Fortune 100, להעמיד סטנדרטים של IT לכל המכשירים האלו. המערכת מביאה את הצוותים לחזית הארגון כמובילים טכנולוגיים בכל הקשור לניהול ותפעול של מערכי מכשירים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.