DONE
צילום: DONE - יחצ

חברת הלוקרים החכמים Done, עם גיוס של 9 מיליון דולר

לוקרים שנועדו להקל על הלקוח הפרטי או העסקי להקל עליו עם הנגשה של שירותי קבלה ושליחה של חבילות, שירותי כביסה ואחסון פריטים לטווח קצר וארוך; עד כה הציבה Done יותר מ-120 לוקרים במיקומים נוחים וזמינים
נתן טגי | (2)

חברת Done, המפעילה לוקרים חכמים ומערכת אחסון ושילוח, נחשפת עם גיוס Bootstrap של 9 מיליון דולר. הלוקרים החכמים והפלטפורמה הטכנולוגית של Done, הכוללת מערכות לניהול וניתוב של בלדרים, נועדו להקל עליו עם הנגשה של שירותי קבלה ושליחה של חבילות, שירותי כביסה ואחסון פריטים לטווח קצר וארוך - כל זאת במרחק של כמה מאות מטרים מביתו או מקום עבודתו. היא מיועדת ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. 

הטכנולוגיה של Done משלבת בין חומרה (הלוקרים) לתוכנה – אפליקציה להפעלה, מערכת לניהול ובקרה, חיישנים ומסכי מגע בלוקרים וכן התממשקות עם שירותי צד שלישי. הלוקרים מוצעים במגוון גדלים המתאימים לסוגים שונים של חבילות ושירותים, מתא קטן של 40 ליטר ועד נפח של 200 ליטר. 

זיהוי המשתמש יכול להתבצע על פי הקוד המשויך לחבילה, לפי טלפון ושם משתמש, או באמצעות QR קוד מתוך האפליקציה. בלוקרים המופעלים באפליקציה הזיהוי מתבצע אוטומטית עם התקרבות הטלפון (בדומה לבלוטות' או Wi-Fi). בעת קבלת חבילה, הלקוח מקבל מסרון וכן הודעה באפליקציה עם קוד, שבאמצעותו הוא יכול לקבל את ההזמנה שבלוקר. שליחים מקבלים הרשאות גלישה ומתפעלים את הלוקר דרך תפריט ייעודי באפליקציה ייעודית לשליחים. 

Done נוסדה ב-2017 וכיום מונה 25 עובדים. היא מגייסת באופן אינטנסיבי עובדים נוספים לצוותי הפיתוח, התפעול, שירות הלקוחות והשיווק. היא פועלת בשיתוף פעולה עם עיריות רבות וכן עם קניוני עזריאלי, רכבת ישראל, DHL, UPS ועוד. החברה השלימה גיוס סיד של 9 מיליון דולר. 

עד כה הציבה Done יותר מ-120 לוקרים במיקומים נוחים וזמינים כגון בנייני משרדים, מרכזים מסחריים ואף מגדלי מגורים ומשרדים, כחלק מתמהיל השירותים החכמים לדיירים ולעובדים. עד סוף השנה, בעזרת הסכום שגויס, אמורה הפריסה הארצית לצמוח ל-500 לוקרים, כשכולם זמינים לשימוש 24/7. צפויה גם הרחבה של השירותים המוצעים בלוקרים, למשל שירות לתיקון טלפונים. בהמשך, עם גיוסי הון נוספים, בכוונת החברה לפתוח פעילות מעבר לים ולהביא לחו"ל את בשורת שירותי השילוח העצמאיים ואת הפתרונות הלוגיסטיים המתקדמים.   

יבגני קנפל, מייסד ומנהל שותף בחברה: "הציפייה היום היא למקסימום נוחות, נגישות וקרבה של מקסימום שירותים, הלוקרים החכמים של Done חוסכים זמן ומשאבים, דואגים שהמשימות הקטנות יתבצעו ומקלים על החיים". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מה זה "גיוס bootstrap"? או bootstrap, או גיוס ... (ל"ת)
    אס 10/09/2022 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רועי 07/09/2022 16:33
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לנסות את הלוקרים גם בכביסה וגם בשירות החבילות ממליץ מאוד
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.