חברת Fairmatic גייסה 42 מיליון דולר ומקימה מרכז פיתוח בישראל
החברה, שהוקמה על ידי יונתן מטוס, לשעבר מבכירי גוגל ופייסבוק, מפתחת פלטפורמה לביטוחי רכב מסחרי על סמך ניתוח ביצועי אמת של הנהגים
חברת הסטארטאפ פיירמטיק (Fairmatic) נחשפת עם גיוס סבב A בהיקף 42 מיליון דולר בהובלת Foundation Capital ובשיתוף Aquiline Capital Partners. בסבב הגיוס השתתפו שורה של משקיעים מתחומי הפינטק, אינשורטק והטכנולוגיה. ההשקעה צפויה לשמש את החברה להקמת מרכז פיתוח בישראל והאצת פיתוח המוצר.
Fairmatic מפתחת פלטפורמה לביטוח רכב מסחרי וזאת על בסיס ניתוח ביצועי אמת של הנהגים באמצעות מכשירי הסלולר שלהם, בשילוב בינה מלאכותית, ניטור הנהיגה וטלמתיקה – שילוב בין מערכות מידע וניתוח מבוסס בינה מלאכותית בזמן אמת של אותות ממקורות מידע רבים. הניתוח מאפשר להתאים את הפרמיות בצורה הוגנת ושקופה לאיכות הנהיגה של הנהגים. הקפדה על חוקי המהירות, ללא עיסוק בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, שמירה על זהירות ופרמטרים נוספים המעודדים את נהגי הרכבים שעובדים בשרות חברות מסחריות להקפיד על נהיגה אחראית וכך גם לחברות שמעסיקות אותם להנות מתעריפי הביטוח הטובים ביותר בשוק. הפלטפורמה מספקת לחברות ולנהגים ניתוח, תובנות וכלים מעשיים להגברת הבטיחות על סמך איסוף נתוני הנהיגה.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי יונתן מטוס (מנכ"ל), שהיה חבר בצוות הראשוני של פיתוח מערכת אנדרואיד והחדרתה בצפון אמריקה ובהמשך גם במזרח הרחוק. בהמשך כיהן כמנהל בכיר בפייסבוק בעת ההשקה של פלטפורמת המובייל והצמיחה המהירה מאפס למיליארדי משתמשים.
המערכת של החברה נבדקה לאורך זמן בארה"ב והשיגה תוצאות ביכולת חיזוי תאונות ותביעות ביטוח על סמך הנהיגה. בסיס המידע של האלגוריתם של החברה, שקובע את מידת הסיכון והתימחור בעזרת בינה מלאכותית, כולל כיום כ-200 מיליארד מייל של נתוני נהיגה במשך חמש שנים של היסטוריית הפעלה. הפלטפורמה מאפשרת לנהגים עצמם לזהות את נקודות התורפה שלהם ולמנהלי הרכב בחברות לדעת מי זקוק לתשומת לב מיוחדת ברענון כללי הנהיגה.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מעסיקה 65 עובדים בארה"ב, בריטניה, הודו, פולין ופורטוגל. בעקבות ההשקעה החדשה החברה מתכננת לפתוח משרדים בישראל ולגייס בשלב הראשון כ-30 עובדים בתפקידי מוצר, פיתוח ודאטה סיינס.
יונתן מטוס, מייסד ומנכ"ל Fairmatic: "המערכת שפיתחנו מתקנת עיוות עולמי שקיים בביטוחי רכב, שבו חברות בטוחות ואחראיות מסבסדות את הביטוחים של ציי רכב לא בטוחים, וזאת מאחר וחברות הביטוח של רכב מסחרי מתמחרות אותן בדרך דומה בלי להתחשב ברמת הסיכון והזהירות של הנהגים. הטמעת הרגלי נהיגה אחראיים לאורך זמן תאפשר לצמצם משמעותית את נגע תאונות הדרכים העולמי שגובה כיום מחיר של מיליוני הרוגים ופצועים מדי שנה. מהבחינה הכלכלית, הוזלת תעריפי הביטוח היא בעלת משקל רב לבעלי ציי רכב ועסקים קטנים, במיוחד בתקופה של האטה שמחייבת בחינה דקדקנית של כל ההוצאות".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
