רוקאאוט גייסה 16 מיליון דולר כדי לסייע לארגוני פיתוח להאיץ את עבודתם
חברת הסטארט-אפ רוקאאוט (Rookout), המפתחת כלים לארגוני פיתוח תוכנה בתחומי ה-Observability וה-Debugging בסביבות ענן מבוזרות, גייסה 16 מיליון דולר בסבב מסדרה B. הסבב הובל על ידי קרן Fort Ross Ventures, בהשתתפות המשקיעים הקיימים TLV Partners, Emerge, Cisco Investments ומשקיעים חדשים. עד כה גייסה החברה כ-28.2 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.
הפלטפורמה שפיתחה רוקאאוט נועדה לסייע למפתחים להבין התנהגות של קוד עליו הם עובדים לאחר שהוא חי בסביבות מרוחקות. אחת הסיבות העיקריות לבעיה זו היא האבולוציה שעברה הדרך בה תוכנה מפותחת, או הדרך בה תוכנה מנוהלת, למשל על תשתיות ענן. הסביבות לא נגישות בקלות למפתחים, והיכולת להבין מה קורה באמת באפליקציה הופכת להרבה יותר קשה וארוכה, במיוחד בזמני לחץ של תקלות לקוח.
רוקאאוט בונה פתרונות וכלים עבור מפתחים, המאפשרים להם לקבל נראות של הקוד בסביבה חיה ומרוחקת, למצוא את הנתונים שהם צריכים באופן מידי, להבין את מקור הבעייה, ולפתור את הבעיות. רוקאאוט מאפשרת להוסיף ולקבל מיידית מידע כמו לוגים, מטריקות וטרייסים - בלי לכתוב קוד, בלי לפרוס גרסה ובלי לעצור את האפליקציה, מה שמאפשר בעיקר עבודה למול סביבות פרודקשן.
ארגונים המשתמשים ברוקאאוט מדווחים על חסכון של עד 80% מזמן ניטור ופתרון בעיות דיבאגינג, בלי לעצור את פעילות המערכת, לפגוע בביצועים או באבטחת האפליקציה. כמו כן, שיפור ביצועי צוותי הפיתוח, חיסכון של מאות שעות מפתחים כל חודש, הורדת עלויות לוגים, ועליה בשביעות רצון המפתחים שמתמקדים בלייצר ערך לארגן, במקום בבזבוז זמן על פתרון תקלות.
- סבב A הורחב: סטראטאפ הפינטק יוטילה גייס 22 מיליון דולר
- אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה הוקמה ב-2017 ומובלת על ידי שחר פוגל, מנכ"ל, ולירן חיימוביץ׳, סמנכ"ל טכנולוגיה. מאז סבב הגיוס האחרון הכנסות החברה צמחו ביותר מ-20% והיא מגלגלת מחזור ARR של מיליוני דולרי. החברה צמחה מתחילת השנה מ-40 ל-60 עובדים, 52 מהם מועסקים בישראל והשאר בארה"ב. ההשקעה תשמש לגיוס עובדים נוספים, שיווק, והאצת פיתוח מוצרים חדשים כדי לסייע למפתחים בעבודתם.
שחר פוגל, מנכ"ל רוקאאוט: "רוקאאוט זיהתה את הבעיה עוד לפני שהיה לה שוק והחלה בפיתוח טכנולוגיה ובניית הפיתרון. הקדמת השוק במספר שנים אפשרה לנו להיות פורצי הדרך בגישת ה- Developer-First Observability ולהוביל אותה. בתחילת הדרך הבאנו לשוק יכולת חדשה שלא הייתה קיימת שדרשה מאיתנו חינוך שוק. אך היום הזמנים השתנו, ארגונים מרגישים את הכאב בצורה הרבה יותר גדולה ומחפשים פתרון כמו של רוקאאוט. כמו כן, בהתאם למצב השוק ארגוני פיתוח מחפשים אחר דרכים להתייעל ולעשות יותר עם פחות משאבים. פתרון כמו רוקאאוט מאפשר להם להאיץ תהליכי פיתוח ולייעל משמעותית את משאבי הפיתוח המופנים לפתרון תקלות".
- 1.עדי באגר 24/08/2022 00:21הגב לתגובה זוגם גייסו יותר כסף וגם עושים את זה יותר טוב

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.