שראל עומר Affogata
צילום: Studio Reiss

אפוגטה גייסה עוד 4 מיליון דולר בסבב סיד ממייסד ויקס וממנכ"ל פייבר

חברת הסטארט-אפ שהוקמה ב-2019 גייסה עד היום כולל הגיוס הנוכחי 9.5 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח מודיעין עסקי למתן תובנות מהאינטרנט על הנאמר על החברה והמתחרות שלה
קרן בוטביניק |

חברת הסטארט-אפ הישראלית אפוגטה (Affogata) שפיתחה פלטפורמת מודיעין עסקי שרוצה לספק תובנות בזמן אמת מהאינטרנט על הנאמר על החברה ומתחרותיה, גייסה לפני שנה 5.5 מיליון דולר בגיוס Seed וכעת היא משלימה אותו עם גיוס של 4 מיליון דולר נוספים. על פי החברה, הכסף ישמש לייעול עבודת צוותי הפיתוח בעזרת כלים שישפרו את חוויית הלקוח, בהתבסס על דעת הצרכן בזמן אמת.

 

את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הבינלאומית Mindset Ventures, Mangrove Capital ו-PICO Venture Partners, ומשקיעים פרטיים מתעשיית ההייטק הישראלית, כמו אבישי אברהמי מנכ"ל ומייסד Wix וויקס , מיכה קאופמן מנכ"ל Fiverr פייבר , גיורא ירון ורונן שילה מנכ"ל קונדואיט.

 

אפוגטה הוקמה בשנת 2019 על ידי שראל עומר, מנכ"ל החברה, רן מרגליות, סמנכ"ל הפיתוח ואיתמר רוגל, סמנכ"ל המוצר.

 

החברה רוצה להיכנס לעולמות הגיימינג והפינטק, בעקבות פוטנציאל הלקוחות הגדול , בשילוב הכמות המתעצמת של רגישויות הצרכנים שם. על פי החברה, "הצמיחה החדה בנוכחות הלקוחות והצרכנים ברחבי ברשת האינטרנט איתגרה מותגים שכעת נדרשים לעמוד בציפיותיהן המשתנות של הצרכנים. החברה מדווחת שכמות תגובות הצרכנים ברשת הכפילה את עצמה בשנת 2021 – עלייה חסרת תקדים ב"נתונים לא מובנים" שמותגים חייבים לעבד, להבין ולפעול לאורם".

 

בחברה מקווים כי בעזרת ניתוח מעמיק של דאטה לא מובנת, הפלטפורמה שלהם תאפשר לעסקים לזהות דפוסים יוצאי-דופן, להיפטר משיח לא רלוונטי על מנת לקבל תגובות זמן-אמת ואפילו ליישם פעילות מונעת, תוך כדי שהיא מנטרת את השיח הרלוונטי על מנת לשפר החלטות לגבי המוצר ומאפשרת להם לקבל גישה לתובנות משמעותיות ואז לשתף פעולה עם עמיתיהם לחברה בבניית פתרונות.

 

שראל עומר אמר מנכ"ל ומייסד שותף בחברת :Affogata "הלקוחות שלנו משתמשים בפלטפורמה שלנו כמקור של אמת אחת עבור כלל הארגון, ומביאים את קולו של הצרכן לכל בעלי העניין. אפוגטה מחליפה מתודות ישנות בזבזניות כגון משאלי צרכנים וקבוצות מיקוד בתובנות שניתן ליישם בזמן אמת. אנו רוצים לסייע למותגים להתחבר טוב יותר ללקוחות ולצמצם את הזמן לפעולה מימים ושבועות לדקות בלבד".  

 

בועז אלברנס, שותף ומנהל שלוחת ישראל חברת ההשקעות הברזילאית Mindset Ventures: "היום הכל נע במהירות. כדי לעמוד בקצב התחרות הגוברת בכל מגזר, מותגים חייבים להיות מסוגלים להגיב באותה צורה, ולהציע ללקוחות את הגרסה הטובה ביותר של מוצר שהם יכולים ליצור".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.