הלוואה
צילום: Andrea Piacquadio Pexels

חברת האשראי לנדאי גייסה 35 מ' ד' בהון וחוב בסבב סיד בהשתתפות דיסקונט

עוד השתתפה בסבב קרן Viola Credit. סך של 12 מ' גויסו כנגד מניות ו-22 מ' בדמות חוב. לנדאי מבצעת חיתום דיגיטלי שמאפשר למשקיעים זרים בנדל"ן בארה"ב לקבל מימון תוך שבועיים לדבריה, שליש הזמן הממוצע בשוק. ברצונה להעמיד הלוואות גם לדירות AIRBNBN, רכישת בית שני ועוד
איתי פת-יה |

סטארט אפ הפינטק מישראל לנדאי (Lendai) גייס 35 מיליון דולר במסגרת סבב סיד, מתוכם 13 מיליון דולר בהון ו-22 מיליון דולר בדמות חוב. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Meron Capital ו-Cardumen Capital, והשתתפו בו דיסקונט קפיטל,  Skywell ,Capital Partners ,Mindset Ventures ו-Viola Credit. החברה פיתחה פלטפורמת מימון השקעות מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת למשקיעים זרים לממן רכישות ואחזקות נדל"ן בארצות הברית, ללא צורך בהיסטוריית אשראי או תושבות במדינה.

לדברי החברה, המערכת שלה מאפשרת קבלה של המימון תוך 14 יום מתחילת התהליך, 

שליש מהזמן הממוצע למימון עסקה עבור אזרח אמריקאי. שוק משקיעי הנדל"ן הזרים בארצות הברית, נאמד במעל לטריליון דולר. "שוק הנדל"ן האמריקאי חווה ביקושים חסרי תקדים, כך שסוגיית המימון כדי להשלים עסקאות על מנת שלא להפסיד אותן למתחרים, היא מהותית", נטען על ידה.

ללנדאי שותפים מתחום הנדל"ן בארצות הברית, קנדה, אירופה, אוסטרליה, אסיה והמזרח התיכון. בהם נכללים יזמים, חברות ניהול נכסים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון ומלווים שונים. בפועל החיתום מתבסס על שווי הנכס עבורו מיועד המימון ותזרים המזומנים הצפוי ממנו ודירוג האשראי של המשקיע הזר, בהתבסס על נתונים ממדינת המקור שלו. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לזרים שכבר יש ברשותם נכסים בארצות הברית לקבל הלוואות על בסיס השווי הנוכחי של הנכסים שלהם.

לנדאי נוסדה על ידי יאיר בנימיני המכהן כמנכ"ל, בועז לוייתן, סמנכ"ל הכספים ומנהל האשראי, ארז דריקר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וטים מירונוב, סמנכ"ל דאטה סיינס. החברה מעסיקה כ-30 עובדים בישראל ובעולם. Lendai מתכננת לגייס עוד עשרות עובדים למשרדי החברה בישראל, מיאמי, טורנטו ולונדון.

  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".