סייבר אזהרה הגנה
צילום: Pixabay

סטארט אפ הסייבר אקסוניוס מגייס 200 מ' ד' לפי שווי של 2.6 מיליארד

רק לפני שנה הוערכה החברה בשווי 1.2 מיליארד ד'. עד כה גייסה 395 מ'. אקסוניוס מתמקדמת בניהול נכסי סייבר ב"משטח התקיפה", תחום צומח בשוק אבטחת הרשת, והשיקו פתרון ייחודי לדבריהם סביב ניהול אפליקציות ענן. ב-2021 צמחה ב-132% ב-ARR. ל-435 העובדים יתווספו 150 חדשים
איתי פת-יה | (2)

סטארט אפ הסייבר הישראלי אקוסניוס (Axonius) השלים גיוס של 200 מיליון דולר בסס E, שנעשה לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. את הסבב הובילה Accel והשתתפו בו משקיעים חדשים  Silver Lake  Waterman, Alta Park Capital ו-Owl Rock, חטיבה של Blue Owl שהצטרפו למשקיעים הקיימים Bessemer Venture Partners, Lightspeed Venture Partners, Alkeon, Stripes, ICONIQ ו-DTCP. הגיוס הנוכחי מתבצע שנה אחרי גיוס הון בהיקף של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.  סך הגיוסים של החברה בהיקף של 395 מיליון דולר.

 

החברה מתמקדת בניהול נכסי אבטחת סייבר וניהול אפליקציות ענן (SaaS) והקימו אותה באמצע 2017 דין זיסמן, אבידור ברטוב ועופרי שור, יוצאי יחידת המודיעין 8200. לטענתם, היו חלוצים בקטגוריה חדשה של ניהול נכסי סייבר ב"משטח התקיפה" (Cyber Asset Attack Surface Management) שבמכון גרטנר הגדירו כתחום צומח שחודר לשוק אבטחת הרשת.

לאחרונה השיקו בחברה את הפעילות שהוזכרו לניהול אפליקציות ענן (SaaS Management), לדברי אקסוניוס זו הפלטפורמה הראשונה והיחידה כיום שמשלבת בין יכולות לניהול אפליקציות ענן לאבטחה (SaaS Security Posture Management) לבין ניהול אפליקציות ענן (SaaS Management). פתרון זה אמור לסייע לצוותי אבטחה, IT, פיננסים "לשלוט במורכבות, בעלויות ובסיכונים הכרוכים באפליקציות ובתשתיות מודרניות".

בשנת 2021 רשמה החברה קצב צמיחה שנתי של 132% בהכנסות חוזרות - באקסוניוס חושפים כי גם בשנתיים שקדמו לה רשמה צמיחה תחת ספרתית, ואולם לא מגלים את המספרים עצמם. בין לקוחות החברה  AB inBev, Schneider Electric, העיתון ניו יורק טיימס, Wacom, MindBody ו-Landmark Health, לצד חברות ברשימת Fortune 500 ו-Fortune 500 Global 500, סוכנויות פדרליות גדולות בארצות הברית  ועוד.

עוד במהלך אשתקד הורחבה את מצבת העובדים בשיעור של 174% ל-435 כיום, בהם 140 במשרדי החברה במגדלי עזריאלי בתל אביב והשאר במשרדיה בניו יורק. אקוסניוס מתעתדת לגייס בישראל 50 עובדים נוספים בתחומי הפיתוח ו-100 עובדים נוספים בעולם בתחומי המכירות והתמיכה. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ישראלי 09/03/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    אתם מהווים דוגמא ומופת לניהול נכון
  • 1.
    אמסולום 09/03/2022 14:47
    הגב לתגובה זו
    איך קוראים לכם ? אקוניס ? הגוניס ? מה זה כל השמות ההזויים האלה ...
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד