סייבר אזהרה הגנה
צילום: Pixabay

סטארט אפ הסייבר אקסוניוס מגייס 200 מ' ד' לפי שווי של 2.6 מיליארד

רק לפני שנה הוערכה החברה בשווי 1.2 מיליארד ד'. עד כה גייסה 395 מ'. אקסוניוס מתמקדמת בניהול נכסי סייבר ב"משטח התקיפה", תחום צומח בשוק אבטחת הרשת, והשיקו פתרון ייחודי לדבריהם סביב ניהול אפליקציות ענן. ב-2021 צמחה ב-132% ב-ARR. ל-435 העובדים יתווספו 150 חדשים
איתי פת-יה | (2)

סטארט אפ הסייבר הישראלי אקוסניוס (Axonius) השלים גיוס של 200 מיליון דולר בסס E, שנעשה לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. את הסבב הובילה Accel והשתתפו בו משקיעים חדשים  Silver Lake  Waterman, Alta Park Capital ו-Owl Rock, חטיבה של Blue Owl שהצטרפו למשקיעים הקיימים Bessemer Venture Partners, Lightspeed Venture Partners, Alkeon, Stripes, ICONIQ ו-DTCP. הגיוס הנוכחי מתבצע שנה אחרי גיוס הון בהיקף של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.  סך הגיוסים של החברה בהיקף של 395 מיליון דולר.

 

החברה מתמקדת בניהול נכסי אבטחת סייבר וניהול אפליקציות ענן (SaaS) והקימו אותה באמצע 2017 דין זיסמן, אבידור ברטוב ועופרי שור, יוצאי יחידת המודיעין 8200. לטענתם, היו חלוצים בקטגוריה חדשה של ניהול נכסי סייבר ב"משטח התקיפה" (Cyber Asset Attack Surface Management) שבמכון גרטנר הגדירו כתחום צומח שחודר לשוק אבטחת הרשת.

לאחרונה השיקו בחברה את הפעילות שהוזכרו לניהול אפליקציות ענן (SaaS Management), לדברי אקסוניוס זו הפלטפורמה הראשונה והיחידה כיום שמשלבת בין יכולות לניהול אפליקציות ענן לאבטחה (SaaS Security Posture Management) לבין ניהול אפליקציות ענן (SaaS Management). פתרון זה אמור לסייע לצוותי אבטחה, IT, פיננסים "לשלוט במורכבות, בעלויות ובסיכונים הכרוכים באפליקציות ובתשתיות מודרניות".

בשנת 2021 רשמה החברה קצב צמיחה שנתי של 132% בהכנסות חוזרות - באקסוניוס חושפים כי גם בשנתיים שקדמו לה רשמה צמיחה תחת ספרתית, ואולם לא מגלים את המספרים עצמם. בין לקוחות החברה  AB inBev, Schneider Electric, העיתון ניו יורק טיימס, Wacom, MindBody ו-Landmark Health, לצד חברות ברשימת Fortune 500 ו-Fortune 500 Global 500, סוכנויות פדרליות גדולות בארצות הברית  ועוד.

עוד במהלך אשתקד הורחבה את מצבת העובדים בשיעור של 174% ל-435 כיום, בהם 140 במשרדי החברה במגדלי עזריאלי בתל אביב והשאר במשרדיה בניו יורק. אקוסניוס מתעתדת לגייס בישראל 50 עובדים נוספים בתחומי הפיתוח ו-100 עובדים נוספים בעולם בתחומי המכירות והתמיכה. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ישראלי 09/03/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    אתם מהווים דוגמא ומופת לניהול נכון
  • 1.
    אמסולום 09/03/2022 14:47
    הגב לתגובה זו
    איך קוראים לכם ? אקוניס ? הגוניס ? מה זה כל השמות ההזויים האלה ...
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.