האנטרס הישראלית גייסה 68 מיליון דולר
סטארטאפ הסייבר האנטרס (Hunters) השלים גיוס של 68 מיליון דולר בסבב C, כחמישה חודשים בלבד לאחר שגייס את סבב ה-B בחודש אוגוסט האחרון, גיוס שמביא את סך ההשקעה הכללי בחברה ל-118 מיליון דולר.
האנטרס, אשר הוקמה בשנת 2018 על ידי אורי מאי (מנכ"ל) ותומר קזז, מפתחת פלטפורמה למרכזי אבטחת מידע (SOC), המאפשרת לצוותי סקיוריטי בארגונים לזהות באופן אוטומטי תקיפות ואירועי אבטחה משמעותיים ולהגיב להם במהירות וביעילות. הפלטפורמה אוספת, מעבדת ומנתחת מידע מכלל כלי האבטחה בארגון, והופכת אותו לאמצעי התמודדות עם מתקפות סייבר, תוך טיפול באתגרי המגוון, הנפחים ועלויות האחסון של דאטה, אשר צמחו באופן מעריכי עם הגידול בשימוש בטכנולוגיות ענן.
הפלטפורמה מזהה איומים חשודים, מצליבה נתונים ומבצעת חקירה אוטומטית, ובכך מסייעת לצוותי האבטחה להתמודד עם המורכבות הגבוהה של האיומים ולהפחית מקרים של טעויות בזיהוי.
את סבב ה-C הובילה קרן Stripes בהשתתפות DTCP כמשקיע חדש, ובנוסף הצטרפו לסבב הגיוס Cisco Investments, ו- Databricks כמשקיעים אסטרטגיים חדשים. כמו כן, השתתפו בסבב המשקיעים הנוכחיים YL Ventures, Bessemer Venture Partners, Blumberg Capital, Microsoft M12, U.S. Venture Partners, ו- Snowflake Ventures.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין לקוחות החברה נמנות חברות Fortune 500 מובילות, וחברות הייטק, מוצרי צריכה וקמעונאות בינלאומיות, ביניהן פלטפורמת התיירות Booking.com, חברת הדאטה Snowflake, ענקית מוצרי התקשורת Netgear, וחברת מוצרי הדפוס Cimpress, בעלת חברת VistaPrint. הפלטפורמה של Hunters מהווה תחליף מודרני מבוסס ענן למערכות ה-SIEM (Security Information and Event Management) הותיקות. היא מוטמעת כ"מערכת העצבים המרכזית" של ארגון אבטחת המידע, אשר אוסף את כל הנתונים, מעבד אותם ומאפשר לזהות תקיפות סייבר בצורה יעילה ומהירה. החברה מעסיקה כיום 110 עובדים במרכז הפיתוח הישראלי ובארה"ב ובכוונתה להכפיל את מספר העובדים בשנה הקרובה.
״שוק ה-SIEM מוערך כיום בשווי של 4.3 מיליארד דולר, והכלים הקיימים בו אינם נותנים הגנה מספקת ללקוחות,״ אמר אורי מאי, מנכ״ל ומייסד-שותף בהאנטרס. ״המוצרים הקיימים מתמקדים בקליטה ואחסון לוגים של דאטה, ומשאירים בידי הלקוח את הצורך לפתח בעצמם יכולות של זיהוי וחקירת איומים על בסיס הדאטה המאוחסן. זוהי משימה שנועדה לכשלון לאור המחסור הכרוני בכוח אדם מיומן בתחום הסקיוריטי, במיוחד ב-SOC".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)סטארטאפ ישראלי רוצה להתחרות באנבידיה; איפה הצניעות?
מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר
הסטארט-אפ מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר, בסבב סיד ובסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Lux Capital ו-Bow Wave Capital ובהשתתפות קרנות נוספות ובהן Grove Ventures, Hetz Ventures, QP Ventures, TAL Ventures ו-SBI היפנית. החברה, המנוהלת על ידי עופר שחם, מכוונת למטרה שאפתנית - לערער על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום שבבי הבינה המלאכותית לדאטה סנטרס. נראה שהיעד הזה הוא רחוק מביצוע. עם כל הכובד - הדרך שלם מאוד ארוכה.
ליבת הפיתוח של מג'סטיק היא שבב לרבות שרתים ייעודיים לבינה מלאכותית שכוללים את מעבד ה-GPAIU ( General Purpose AI Unit). המערכת נועדה להחליף שרתי GPU מסורתיים כמו אלו שמספקות אנבידיה או גוגל, תוך מענה לבעיה כרונית בתחום, צוואר הבקבוק בזיכרון. מג'סטיק מבטיחה להציע קיבולת זיכרון גבוהה פי 1,000 ביחס לשרתים הקיימים, תוך שיפור בביצועי המחשוב וביעילות האנרגטית.
במרכז האתגר הטכנולוגי שמנסה מג'סטיק לפתור עומד "קיר הזיכרון" – מונח מוכר בעולם המחשוב המתאר את הפער ההולך וגדל בין מהירות העיבוד של מעבדים לבין קצב גישתם לזיכרון. ככל שהמודלים גדלים, כך הופך הגישה המהירה לזיכרון לצוואר בקבוק חמור יותר, שמוביל להאטה ואף לצריכת חשמל גבוהה במרכזי המידע. לשם השוואה, כרטיסי GPU של אנבידיה מסדרה H100 מגיעים כיום לנפח זיכרון של עד 192 ג'יגה-בייט, מה שמחייב התקנת מערכים עצומים כדי לתמוך במודלים עתירי נתונים.
שחם, מנכ"ל מג'סטיק, מביא עמו ניסיון רב-שנים בתחום פיתוח שבבים. בעברו הוביל את קבוצת השבבים של גוגל שעסקה בטלפונים חכמים ודאטה סנטרים, ובהמשך עמד בראש קבוצת הפיתוח של מטא לפיתוח שבבים עבור מוצרי מציאות רבודה. עמו הקימו את מג'סטיק גם מאסומי ריינדרס ושה ראבי, שותפיו לשעבר בגוגל ובמטא. לדברי שחם, הצוות מגיע עם "הבנה עמוקה של החולשות במבנה השרתים הקיים ובצרכים העתידיים של תשתיות AI".
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון של מג'סטיק כולל פיתוח חומרה חדשה והתאמה לתוכנות קיימות. אחד ממוקדי הכוח של אנבידיה הוא סביבת התוכנה Cuda, שמאפשרת הרצה יעילה של מודלים על גבי החומרה שלה. עם זאת, בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות קוד פתוח מתחרות, כמו PyTorch, OpenXLA ו-TVML, שמפחיתות את התלות באנבידיה ומאפשרות לחברות כמו מג'סטיק להציע אלטרנטיבות פתוחות, גמישות וזולות יותר.
