קבוצת אירני
צילום: נועם ריאקי

קבוצת אירני מקימה קרן השקעות בסטארט-אפים בריטייל ב-100 מיליון שקל

נתנאל אריאל | (2)
נושאים בכתבה קרן השקעות

קבוצת אירני מקימה קרן השקעות בעיקר לסטארט-אפים בתחום הריטייל (קמעונאות) והאופנה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל. הקבוצה גם תשמש כ-Design partner ותתן לסטארטאפים סביבות מעבדה, חנויות, מחסנים, DATA ועוד, וכן תאפשר ארגז חול (sandbox) של תשתיות הרשת החל מחנויות פקטורי 54 וחנויות מותגים, שרשרת אספקה, מערכות טכנולוגיות, דאטה ועוד לטובת ניסוי המוצר בסביבה אמיתית.

אמיר רוזן שכיהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כסמנכ״ל טכנולוגיות ומערכות המידע של הקבוצה, יכהן כמנכ״ל קרן ההשקעות. מיכל קליש שניהלה את הפיתוח העסקי והאסטרטגיה של הקבוצה , תמונה לסמנכ״לית בכירה להשקעות ואסטרטגיה (senior VP)

רוני אירני, המייסד והבעלים של קבוצת אירני: "ב-150 השנים האחרונות הריטייל כמעט ולא השתנה, אנחנו עומדים בפני מהפכה, ועולם הריטייל כפי שאנו מכירים יעבור שינוי דרמטי. היכולת לקבל מוצר בתוך שעתיים והתחרות הגדולה בעולם הוסיפו לחץ משמעותי על הריטייל המסורתי וכן על עולמות האיקומרס,  והחברות שישרדו יהיו אלו שיידעו לאמץ ולפתח חדשנות משמעותית. נדרשת קומבינציה של מגוון חידושים טכנולוגיים משמעותיים שיאפשרו את המהפכה בריטייל. ישראל היא מרכז עולמי לחדשנות ונמצאת בחוד החנית הטכנולוגית".

 

אמיר רוזן, מנכ״ל קרן ההשקעות: ״הידע הרחב שהקבוצה צברה לאורך השנים בתחום הריטייל והאופנה מאפשר לנו לכוון את הסטארטאפים ומהווה מכפיל כוח ובסיס להצלחה משותפת".

   

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איחולי למשפחה . החוויה שלי פחות טובה עם אחד מהאחים 14/12/2021 16:38
    הגב לתגובה זו
    איחולי למשפחה . החוויה שלי פחות טובה עם אחד מהאחים כאשר ההיתי חיל בסדיר אני ואחד האחים ההינו חברים טובים אהבתי אותו עד מאד , חברות אמיתית מבחינתי , לא ידעתי אז מי זו משפחת עירני ״פשוט חשבתי שרכשתי חבר לכול החיים .. לימים כאשר נפגשנו לאחר השרות , שנפגשנו זה היה מפגש לפני כ יותר מ 30שנה , חשתי קור כאילו נפגש עם מלכת השלג ״ זה לא היה החבר שהכרתי הוא בודאי לא זוכר אותי .. וטוב שכך כבר לא מצטער על כך . ובכול מקרה מכול הלב מאחל לכול המשפחה בריאות והצלחה כמה שרק יחפצו .
  • 1.
    חבל על הכסף יזרק לפח אשפה (ל"ת)
    אלי 14/12/2021 15:08
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.