בעזרת הטכנולוגיה של טריגו הישראלית - טסקו השיקה סופרמרקט אוטונומי
טסקו, מקמעונאיות המזון הגדולות בעולם, חנכה היום במרכז לונדון סופרמרקט אוטונומי, וזאת באמצעות טכנולוגית ראייה ממוחשבת שמפתחת חברת הסטארטאפ הישראלית טריגו (Trigo).
החנות היא הסופרמרקט הראשון בעולם, הכולל מגוון של יותר מ-2,500 מוצרים, הפועל ללא קופות ועמדות תשלום, מעבר לאמזון גו שמפעילה מספר חנויות בטכנולוגיה דומה. בניגוד לחנויות של אמזון אשר נבנו במיוחד לטובת הטכנולוגיה, בעזרת הטכנולוגיה של Trigo ניתן להסב סופרמרקט קיים לסופרמרקט מודרני.
מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו: "פתיחת החנות על רחוב היי הולבורן במרכז לונדון, בקרבת חנויות אמזון גו מדגיש את התחרות בין החברות. רשת המזון טסקו היא היא הגדולה בבריטניה ומרשתות המזון הגדולות בעולם,ועם אימוץ הטכנולוגיה בשילוב היצע המוצרים הייחודי שלה, טסקו תאפשר חוויה יוצאת דופן ללקוחותיה".
הטכנולוגיה של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לסל על ידי שילוב של מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח עוזב את הסופרמרקט ללא שום עיכוב או צורך בסריקה ומקבל את החשבונית ישירות לאפליקצית המובייל של הקמעונאי.
- המהלך שהפך את לונדון לבירת פיננסים אירופית, ומה קרה היום לפני 28 שנה
- Arada האמירתית רוכשת את רגאל ב-680 מיליון ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.
לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.
אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה,
כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר.
- ארמיס בוחרת בעצמאות: במקום רכישה גייסה 435 מיליון דולר
- ארמיס במו"מ לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר - או מכירה מלאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)פרדוקס המסכים: כשמנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה מגבילים את ילדיהם
בכירי התעשייה מגנים על משפחתם מהמוצרים שהם בונים. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא?
אוסטרליה החלה לאחרונה לאסור בחוק גישה לרשתות חברתיות מתחת לגיל 16, אך בכירי התעשייה כבר נוקטים צעדים דומים בביתם זה שנים. הפער בין הפיתוח לבין המציאות מעלה שאלות קשות על אחריות חברתית ועל רגולציה בישראל.
נראה כי מי שנמצא בצמרת חברות הטכנולוגיה מודע היטב, אולי יותר מכולם, להשפעה האדירה שיש לטכנולוגיה על ילדים ובני נוער. עדויות חוזרות ונשנות מצביעות על כך שמנהלים אלו נוקטים בצעדים אקטיביים כדי להגביל את חשיפת ילדיהם למסכים ולאינטרנט, בעוד שהפלטפורמות שהם מפתחים נועדו במכוון למשוך את תשומת הלב של המשתמשים הצעירים.
החזית הרגולטורית: אוסטרליה מתווה את הדרך
הדיון הפנימי בעמק הסיליקון מתרחב כעת לזירה הגלובלית, כאשר ממשלות מתחילות לנקוט צעדים אקטיביים. בדצמבר 2025 אוסטרליה הפכה למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על ילדים מתחת לגיל 16 להחזיק חשבונות ברוב הפלטפורמות הפופולריות, כולל פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, טיקטוק, X ויוטיוב.
החוק החדש נועד לחייב את החברות לנקוט "צעדים סבירים" לאימות גיל המשתמשים, תוך שימוש בטכנולוגיות שונות, כדי למנוע גישה של קטינים. חברות שיפרו את החוק צפויות לקנסות כבדים של מיליוני דולרים. הרגולטורים האוסטרלים מקווים שהמהלך יוביל לשיפור בבריאות הנפשית של בני נוער, יפחית בריונות רשת ויגן עליהם מפני תכנים מזיקים.
- למען הילדים: כלים שימושיים למיקסום חיסכון לעתיד
- לאומי בפיקדון חדש לילדים: מקבע את ריבית בנק ישראל הנוכחית ל-18 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העדויות המפתיעות מעמק הסיליקון
אך בעוד שהממשלות מתחילות לפעול רק עכשיו, בכירי התעשייה נוהגים כך בביתם זה שנים, על מנת לאפשר לילדיהם ילדות תמימה ו"נורמלית".
